..: Srážka nákladních vlaků na Ústecku :..

Srážka nákladních vlaků na Ústecku, foto: Drážní inspekceVelvěty — Tragická nehoda dvou nákladních vlaků v mezistaničním úseku Řehlovice - Úpořiny zastavila dnes v ranních hodinách provoz na vytížené, zejména nákladní trati 131. Jednalo se o vlak dopravce Unipetrol s kotlovými vozy v čele s loko 741.5, který najel do konce vlaku SD s prázdnými vozy Falls (tzv. wapky, uhláky). "V důsledku srážky vykolejily čtyři vozy a byl usmrcen strojvedoucí. Dle prvotních informací z místa mimořádné události projel jeden z nákladních vlaků návěstidlo zakazující jízdu ve stanici Řehlovice a následně narazil do před vjezdem do stanice Úpořiny stojícího nákladního vlaku. Během nedovolené jízdy z Řehlovic do Úpořin byl použit generální stop, nicméně vlak se zastavit nepodařilo", uvedla v krátké zprávě Drážní inspekce. Provoz na trati je přerušen, České dráhy v úseku Řehlovice - Úpořiny zavedly za vlaky na trati náhradní autobusovou dopravu, přičemž zastávka Velvěty z důvodu uzavírky komunikace není obsluhována, autobusy náhradní dopravy zastavují na 2 km vzdálené autobusové zastávce. Obnovení alespoň omezeného provozu po jedné traťové koleji je předběžně uvažováno za 24 hodin.

"Celkově byla škoda prozatím odhadnuta na 25 000 000 Kč, přičemž škoda na trati byla prozatím odhadnuta na 1 milión, na předním nákladním vlaku 4 milióny a na vlaku, který narazil do stojícího vlaku 20 miliónů," doplnil Martin Drápal, mluvčí Drážní inspekce. Podle Josefa Hendrycha, náměstka generálního ředitele SŽDC pro řízení provozu, výpravčí použil generální stop hned třikrát, pokusil se také strojvedoucímu volat na mobilní telefon, avšak neúspěšně.

Zdroj: Drážní inspekce, fotografie z místa - idnes.cz


Vítek_V | 30.10.2015 (9:47)
Related newsopen/close

More on Nehody a mimořádnosti

More from ČR Ústecký


  1 ... 4 5 6 7 8      Zpráv na stránku:   
30.10.2015 (19:18)  
Hmmm, takže abychom shrnuli stav "zabezpečení" - pominu-li to, že "červená" je zjevně pouze takové orientační světýlko a když se projede, tak se automaticky nic neděje - tak navíc, když fíra nepřepne jakýsi bazmek a neodhlásí, tak holt smůla, a když si Franta prohodí směnu s Honzou, tak máme špatné číslo a nikdo se mu nedovolá, takže taky smůla. No, ale jinak to funguje celé na výbornou, no.
30.10.2015 (18:26)  
Petr Šimral: No nevím, co používáte u vás za vysílčky na GSM-R, ale slavné MTR10, které jsou už skoro na všem u ČD bych nejradši prohodil oknem... Kolikrát mají problém se přeladit z TRS na GSM-R, co chvilku spadnou, nedej bože, že stopnu motor a pak nastartuje, tak v GSM-R zmizí signál, no ještě je hodně co ladit, než to bude opravdu funkční. Ale jinak souhlasím s tím, že je přes to perfektní komunikace, žádné praskání a šumění.
Registered user bobík 
30.10.2015 (18:02)  
Petr Šimral: ráno ho evidentně nepřijal...zatím bilance Žernoseky/Řehlovice nic moc...
Registered user Petr Šimral  mail  
30.10.2015 (17:54)  
ad bobik: momentálně systém GSM-R bez možnosti použít "generální stop" je krok zpět, že fíra nepřepne systém se stát může(ale nemělo by!)

Ale prdlajs. TRS je historie a opěvovaný dálkový stop je škrábání se pravou rukou za levým uchem.

GSM-R sice nemá povinný dálkový stop, ale bez problémů jej přijme a zobrazí na displeji s takovým kraválem, že to probudí i "mrtvého".

Dále odpadají problémy s přelaďováním, je tedy podstatně větší pravděpodobnost, že se na lokomotivu dovoláte a to odkudkoliv.

Včera jsem volal z dispa v Uhřiněvsi do Magdeburgu na vlak, například.
Registered user PES38 
30.10.2015 (16:40)  
bobík: Na spoustě tratí jsou vlaky "dálkově nezastavitelný". V podstatě všude tam, kde není TRSka.
Registered user bobík 
30.10.2015 (16:10)  
Jiří Průša:systém GSM-R nepotřebuje přepínání ale při odjezdu na trať s TRS se musí přepnout systém(+ odhlášení vlaku na GSM-R),pokud se tak nestane a vlak je 5km!!! nezastavitelnej, tak je to co? no hromada!!!
30.10.2015 (15:01)  
GSM-R nepotřebuje žádné přepínání stačí jen signál. Ano nemá GS,ale tady nebyl problém v GSM-R. Sešli se tři věci naráz 1. Projetí "stůj" 2. GS byl nejspíš vyslán správně a včas a nefungoval 3. Chybně zadané mobilní číslo na strojvedoucího. Stačí aby se nestala jedna věc a nic bychom teď neřešily. Ale opravdu bych počkal na vyšetření příčin do té doby to budou jen dohady co se stalo proč a jak se tomu dalo zabránit.
V případě že by na trati bylo funkční GSM-R a lokomotiva by byla vybavena radiostanicí tak by nebylo třeba hledat mobilní číslo,ale rychle by se dalo zavolat ať už volbou čísla vlaku nebo čísla lokomotivy.
Registered user bobík 
30.10.2015 (14:38)  
A aby jel vlak 5 km bez možnosti odpálení po projetí na stůj ve 21.století je dost velká chyba systému-kdyby se jezdilo jednokolejně a jela proti regína, tak by to byl masakr!
Registered user bobík 
30.10.2015 (14:33)  
Jiří Průša: momentálně systém GSM-R bez možnosti použít "generální stop" je krok zpět, že fíra nepřepne systém se stát může(ale nemělo by!)
30.10.2015 (14:22)  
Nedělal bych předčasné závěry a počkal na vyšetření. Opět souhra více věcí které se nemají stát natož současně a to je věc kterou žádný systém nedokáže pojmout mít pojistku na každou pojistku dost dobře nejde.
  1 ... 4 5 6 7 8      Zpráv na stránku:   

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2024 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko