Česká Třebová — Zastavovat v České Třebové s vlaky vyšší kvality, nebo ji projíždět – to je již tradičním a věčným každoročním tématem politiků, dopravních odborníků i obyvatel tohoto města a jeho širého okolí. Zatímco v současném jízdním řádu 2015, podobně jako v tom předchozím, zastavují v České Třebové takřka všechny vlaky vyšší kvality Českých drah s výjimkou spojů SuperCity, tedy kategorie Ex, IC, EC a rj, od změny grafikonu tomu bude už takřka jistě jinak. Po týdnech a měsících dlouhá jednání mezi Ministerstvem dopravy, Pardubickým krajem, městem Česká Třebová, Českými drahami a dalšími subjekty dospěla k závěru, že tuto stanici nově projede většina vlaků EC v relaci Praha - Brno - Bratislava - Budapešť a analogicky i některé expresy, jedoucí z Prahy do Brna a Břeclavi či nazpátek. Naopak i nadále zde budou zastavovat vlaky kategorie railjet, jedoucí na trase Praha - Vídeň - Graz.
Když byl na počátku léta zveřejněn první návrh jízdního řádu, ve kterém Ministerstvo dopravy projíždění České Třebové navrhovalo, zvedlo to v některých kruzích značnou vlnu nevole. Nakonec tak po sérii výměn názorů mezi odpovědnými úřady a politiky proto budou kromě zmíněných railjetů zastavovat v České Třebové i okrajové vlaky EC 273 z Prahy do Budapešti a EC 272 zpět. Připomeňme, že kromě těchto spojů zastavují ve stanici v hodinovém taktu expresní vlaky linky Ex 1 / Ex 2 směrem na Olomouc i Prahu, stejně jako spoje soukromého dopravce RegioJet. Z rychlíků zde rovněž v hodinovém taktu jezdí spoje na Prahu, po dvou hodinách pak i na Olomouc a Brno, přičemž v poslední jmenované relaci je takt ve vybraných obdobích zahuštěn spěšnými vlaky, které objednávají jednotlivé kraje. Na rychlíky Praha - Brno by se navíc postupem času měly dostat moderní nové jednotky InterPanter, jež by měly kvalitu i rychlost spojení dále zvýšit.
Otázkou však zůstává, zdali by nebylo logičtější zastavování vlaků Praha - Budapešť a Praha - Vídeň v České Třebové (respektive Kolíně) prohodit, jelikož před railjetem jede z České Třebové do Brna rychlík a v Brně lze na railjet směr Vídeň přestoupit, zatímco před budapešťskými vlaky EC většinou žádný vlak z České Třebové, který by mohli cestující využít, nejede.
Zdroje: návrh GVD 2016, iDnes.cz
Jo a pro lidi ze stejně velkého města (SY) je už cesta do Brna v pohodě (nejen délkou trvání ale i kvalitou vlaků).
1) Kde na to chcete vzít peníze (2x tolik rychlíků na Brno a 2x tolik rychlíků na Olomouc).
2) Kde na to chcete vzít soupravy (to už by musely do služby obstarožní koženky).
3) Cesta rychlíkem ČT - Brno je poměrně pomalá (velké množství zastávek).
Takže chápu Váš pohled, ale rozhodně není nevyvratitelný.
rak: Chcete se dostat do Prahy? Každou hodinu autobus. Chcete do Hradce Králové? 16:05, 16:33, 16:35, 17:30, 17:33, 18:33, 18:35, 19:30... Nechcete to taky proškrtat? :) Dělám si srandu, ale jen abyste si uvědomil, co to povídáte za nesmysly.
Ale pořád mě překvapuje, že jsou tady celkem rozumní lidé a žádné "šoutouš hooligans" :)
P.S. v adrese je sice JŘ 2014/2015 ale návrh je pro JŘ 2015/2016
Kde je k nahlédnutí návrh jízdního řádu???
Polemika zda zastavovat v ČT nebo v Kolíně:
ČT a Ústí nad Orlicí = 21000 obyvatel.
Kolín, Kutná Hora, Čáslav, Nymburk a Poděbrady = 75000 obyvatel.
Jinak si myslim, ze v prve rade je to otazka infrastruktury a organizace dopravy.
Co chybi, je VRT a celostatni IDS podle mustru IDS JMK.
Cili dlouhodoby koncept by mel byt postaveny na tom, aby EC/IC dostalo slovu "City" ve svem nazvu.
A pri vsi ucte MuN ci na II. koridoru napr. Hodonin opravdu "City" nejsou.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.