..: Bude obnovena železniční trať mezi Chotiměří a Úpořinami? :..

Trať u Chotiměře postižená sesuvem půdy, foto: Helmut Böhme, VLAKY.NET Chotiměř — Jsou tomu už bezmála dva roky od doby, kdy ničivý sesuv půdy poblíž obce Dobkovičky v Ústeckém kraji zcela zavalil několik desítek metrů rozestavěné dálnice D8. Kromě toho však strhl i ve svahu o něco výše položenou železniční trať 097, vedoucí z Lovosic přes Úpořiny do Teplic v Čechách. Provoz na trati tak musel být přerušen a v úseku Lovosice - Chotiměř - Radejčín byla zavedena náhradní autobusová doprava, která zde jezdí doposud. Ve zbytku trati je pak doprava zajišťována klasickými osobními vlaky, vedenými motorovými jednotkami řady 814. Představitelé Správy železniční dopravní cesty (SŽDC) a hlavně Ústeckého kraje od začátku zdůrazňovali ochotu a vůli poničený úsek železnice obnovit, byť bylo jasné, že se tak stane nejdříve v horizontu několika let a nebude to úplně levná záležitost. O účelnosti takové investice však mnozí pochybovali a nyní obavy o budoucnost tratě přiživilo vyjádření Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD), podle kterého se s dráhou při opravách už nepočítá.

Nový konec tratě. Dočasný?, foto: Helmut Böhme, VLAKY.NET „Zástupci Ministerstva dopravy a Ústeckého kraje se dohodli, že železniční trať, která byla poničena sesuvem na D8, obnovena nebude,“ uvedla pro Deník na začátku dubna mluvčí ŘSD Nina Ledvinová. Částečně přitom její tvrzení potvrzuje i ústecký krajský úřad, který už o obnově železnice nemluví zcela jasně: „Pro Ústecký kraj je prioritou dostavba dálnice. Poté dojde na jednání o osudu železniční trati. Stále chceme tuto trať zachovat, nicméně ministru dopravy jsme předložili i několik dalších variant s možnostmi, jak tento cíl naplnit. Čekáme na jeho odpověď,“ uvedl radní pro dopravu Ústeckého kraje Jaroslav Komínek (KSČM). Naopak fakt, že by trať již neměla být obnovena, kategoricky odmítá mluvčí SŽDC Marek Illiaš. Ten pro portál ŽelPage uvedl, že zatím není nic rozhodnuto a probíhají další analýzy možností, jak dále postupovat. Rozhodně však prý nelze říci, že by již bylo rozhodnuto o neobnovení tratě, naopak, dosavadní práce s jejím obnovením počítají.

Zda bude trať opravena a v dotčeném úseku znovu postavena, nebo jestli bude následovat osud tratě z Hostašovic do Nového Jičína, která byla po živelné katastrofě před několika lety nakonec zrušena, tak ukáže až čas.

Zdroje: Správa železniční dopravní cesty, Ústecký kraj, Ministerstvo dopravy, VLAKY.net, denik.cz


Michal Jaroš Poslat mail autorovi | 10.4.2015 (6:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty

Další z regionu ČR Ústecký


  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
12.04.2015 (12:13)  
František: tak pokud by se dalo zničení tratě přímo napasovat na stavbu dálnice, byla by to ideální varianta pro vymáhání škod. Úplně jednoznačné ani jednoduché to ale nebude.
11.04.2015 (17:20)  
Pikehead: 200 milionů je předpokládám kapka v moři miliard na dálnici, a jestli budou chybět v rozpočtu ŘSD nebo toho lomu, je mně osobně celkem fuk. Jestliže někdo způsobí újmu, zpravidla ji hradí. Podobně by i v Horním Benešově měly doly teoreticky uvést rozebranou trať do původního stavu, ale tam se údajně asi nějak dohodli, že to zamáznou další silnicí - přesně nevím, jen jsem slyšel. V takových případech by se měla efektivita počítat spíše pro ten počin, jenž poškození tratě způsobil, ne pro tu trať. Pokud lze vůbec u nějaké dopravní stavby efektivitu měřit.
11.04.2015 (9:05)  
Jack Jag: s tou hlínou na asfaltu ale máte pravdu. Vedení staveb za Bárty bylo katastrofální, nešlo jen o redukci výdajů (jejíž smysluplnost je k diskusi vzhledem k možné ztrátě EU příspěvků), ale i o rozesrání veškerých funkčních struktur na ŘSD, které zmiňuje i ten geolog z rozhovoru (SŽDC se aspoň podle výsledků tak zdecimovat nepovedlo).

Bez vedení nikdo nic dělat nebude, natož a by dělal poměrně netriviální rozhodnutí. Fakticky se z pohledu dálnice opravdu nic až tak hrozného neděje (průšvih už se stal) a opatření jsou zvládnutelná a popsaná v rozhovoru.

Co se železnice týče, tak tam je to opravdu o pečlivém zvážení efektivity, protože stovky milionů daných sem znamená chybějících 200 milionů někde jinde - ledaže by to zaplatila pojistka toho dědka s kulatým razítkem, nebo lomu.
10.04.2015 (22:51)  
Před nějakou dobou jsem viděl na ČT1 pořad Nedej se! Z toho vyplynulo, že o variantě a způsobu stavby ve skutečnosti rozhodla firma, která provedla stavbu. ŘSD jí vyhovělo a tak dlouho hledalo geologa, který by to schválil, až našlo. Takového starého senilního dědka, který kýval na všechno, i když si během rozhovoru protiřečil. Hlavně, že měl kulaté razítko. Ostatní geologové povrchovou variantu v tomto místě zásadně odmítali. Bohužel ona stavební firma tunely neumí dělat, tak si prosadila svoje. To je toho pro trochu hlíny na asfaltu. Holt příroda zas vyhrála, tak to postavíme znovu a trochu líp, stát to zaplatí.
10.04.2015 (22:17)  
JB: Pozoruhodný postřeh je o trati z Bohumína do Púchova, to je proboha která? :)
registrovaný uživatel Honza  mail  
10.04.2015 (19:11)  
Jízdní doba tam i zpět= 41 minutu, zbytek do hodiny na obrat. 1 regiopí..vina a jeden fíra navíc no.

Edit: Tam je taky velká nevýhoda, že v Žernosekách není zastávka, tím by byly nové turistické možnosti.
registrovaný uživatel Keprt 
10.04.2015 (16:16)  
JB: z Litoměřic/české Lípy do Loun/Postoloprt jezdí cca 1/3 vlaků projíždějících úsekem LT-Lovosice, zbytek jsou pendly LT-Lovosice. Dražší by to samozřejmě bylo, víc km, víc vozidel, víc fírů...
registrovaný uživatel JB 
10.04.2015 (16:05)  
Honza - technická: Vlaky z Litoměřic jezdí do Loun. Musely by to být nové vlaky. Čili by to bylo dražší, protože přinejmenším strojvedoucí.
registrovaný uživatel Keprt 
10.04.2015 (15:32)  
Honza: to je dotaz na váš krajský úřad (a dotčené obce), co si chce objednat a zaplatit. ČD (nebo někdo jiný) to s radostí odjezdí.
registrovaný uživatel Honza  mail  
10.04.2015 (14:55)  
A byl by velký problém prodloužit vlaky z Litoměřic do Dobkoviček? Mezi Dobkovičkami a Radejčínem by mohla jezdit nějaká autobusová linka, kterou by využil ten, co potřebuje pokračovat dál, nebo jede jen mezi těmito obcemi. Jestli bude konečně integrovaný tatif, tak by to snad neměl být problém.
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Bejelentkezés
 
 
  
 
   Regisztráció

© 2001 - 2024 ŽelPage - Felelősök


Info
informacni okenko