Česká Třebová — Ještě během roku 2015 vyjedou nové lokomotivy vyrobené v české společnosti CZ LOKO také ve Finsku. Pro tamního soukromého dopravce Fennia Rail Oy vyrobí firma celkem tři lokomotivy, přičemž první bude dodána v září a další budou následovat v měsíčních odstupech. Projekt vychází z lokomotiv 774, které jezdí ve službách soukromých dopravců nejen v Česku. Zároveň byly při navrhování nové lokomotivy uplatněny zkušenosti z předchozích projektů, kdy byla nová vozidla projektována tak, aby nejen splnila požadavky zákazníků, ale také obstála v nepříznivých klimatických podmínkách. Proto nová šestinápravová lokomotiva disponuje výkonem 1550 kW, který obstará tradičně motor Caterpillar. Maximální rychlost bude 90 km/h a obstát bude muset stroj i při teplotách -40 °C. Netradiční je pak rozchod 1 524 mm a situování jízdního pultu vlevo ve směru jízdy.
Zdroj: CZ LOKO


1 2 | Zpráv na stránku: |
Co se týče těchto lokomotiv, nazval bych to novou lokomotivou s využitím rámu a pojezdu staré lokomotivy.
Ty "poměrně velké počty" zas tak velké nejsou, hlavně proto, že se jedná o několik různě odlišných přestaveb, navíc prováděných přímo v cílových zemích. V Třebové se toho (v tomto směru) moc fyzicky nedělá.
Zaujalo mne "stanoviště vlevo" - proč, když se ve F. jezdí vpravo a ostatní finské mašiny mají stanoviště vpravo?
1520 / 1524: jde pouze o formální změnu (nikdo těch 100 tisíc km nepřerozchodovával), nová hodnota je v rámci tolerance té staré. Nakonec přímé vlaky Helsinky - Petrohrad taky na hranici nemění rozchod kol :-)
Asi jako když se u nás řeklo "tak a od teď nemáme 220, ale 230V", nebo s přechodem 16 2/3 na 16.7 Hz.
Prostě "jmenovitá hodnota".
Prepáčte za OT, ale zaujalo ma to...
Označení 774.7F, parametry a obrázek ukazují na reko čmeláka, což je už v poměrně velkých počtech realizovaná akce pro postSŽD odběratele.
Tady se píše, že je to nová mašina, na odkazu píšou že modernizovaná (zřejmě T669 / ČME3). jak je to doopravdy?
Fíni stále fachčia na 1 524 mm?
Áno, dokonce na to mají trvalou výjimku z TSI INS... ;-)
1 2 | Zpráv na stránku: |
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
