..: CZ LOKO dodá lokomotivy do Finska :..

Lokomotiva od CZ LOKO pro Fennia Rail Oy, foto: CZ LOKO, a.s. Česká Třebová — Ještě během roku 2015 vyjedou nové lokomotivy vyrobené v české společnosti CZ LOKO také ve Finsku. Pro tamního soukromého dopravce Fennia Rail Oy vyrobí firma celkem tři lokomotivy, přičemž první bude dodána v září a další budou následovat v měsíčních odstupech. Projekt vychází z lokomotiv 774, které jezdí ve službách soukromých dopravců nejen v Česku. Zároveň byly při navrhování nové lokomotivy uplatněny zkušenosti z předchozích projektů, kdy byla nová vozidla projektována tak, aby nejen splnila požadavky zákazníků, ale také obstála v nepříznivých klimatických podmínkách. Proto nová šestinápravová lokomotiva disponuje výkonem 1550 kW, který obstará tradičně motor Caterpillar. Maximální rychlost bude 90 km/h a obstát bude muset stroj i při teplotách -40 °C. Netradiční je pak rozchod 1 524 mm a situování jízdního pultu vlevo ve směru jízdy.

Zdroj: CZ LOKO


Vojtěch Beran Poslat mail autorovi | 23.1.2015 (6:00)
Ostatní: TwitterLinkuj.cz!Jaggni to!Google Bookmarksvybrali.sme.skDalší služby
Related newsopen/close

More on Vozidla

More from Česká republika (celá) Finsko


  1 2      Zpráv na stránku:   
Registered user Keprt 
24.01.2015 (16:38)  
Ad Rubmgaakutkt: ja fakt, že park dieselových loko VR má původ zejména v 60. a 70. letech a VR před časem oznámily, že nějaké nové diesely by rády koupily. Teď objednaly 80 Vectronů s výbavou last mile, což sníží potřebu dieselů na zálohách. Další možností je, že se ve Finsku rozjede liberalizace nákladní dopravy - ty tři čmeláci, o nichž je tato zpráva, jsou v tomto směru první vlaštovkou.
24.01.2015 (15:41)  
No tak jestli se tam CZ LOKO osvědčí, mohl by dalším zákazníkem být přímo VR. Vždyť původ v českých končinách mají i motorové vozy Dm12 a ty VR stále používají na rozdíl od předchozí Dm11 od Alstomu, které byly po docela krátké době prodány na Kubu...
24.01.2015 (13:32)  
Další dobrá zpráva po vyhraném VŘ na rekonstrukci Lotyšských sergejů :)

Co se týče těchto lokomotiv, nazval bych to novou lokomotivou s využitím rámu a pojezdu staré lokomotivy.
Registered user Keprt 
23.01.2015 (10:19)  
AL: jasně, dělá se to na východě a v různých verzích, ale snad se dá říci, že catrizace čmeláka je zvládnutá akce, početně se to blíží někam ke stovce kusů. Což je kapka ve čmeláčím moři, na druhou stranu v dnešních poměrech to už lze považovat za docela početnu skupinu vozidel.
23.01.2015 (10:08)  
Je to reko čmeláka.
Ty "poměrně velké počty" zas tak velké nejsou, hlavně proto, že se jedná o několik různě odlišných přestaveb, navíc prováděných přímo v cílových zemích. V Třebové se toho (v tomto směru) moc fyzicky nedělá.
Zaujalo mne "stanoviště vlevo" - proč, když se ve F. jezdí vpravo a ostatní finské mašiny mají stanoviště vpravo?

1520 / 1524: jde pouze o formální změnu (nikdo těch 100 tisíc km nepřerozchodovával), nová hodnota je v rámci tolerance té staré. Nakonec přímé vlaky Helsinky - Petrohrad taky na hranici nemění rozchod kol :-)

Asi jako když se u nás řeklo "tak a od teď nemáme 220, ale 230V", nebo s přechodem 16 2/3 na 16.7 Hz.
Prostě "jmenovitá hodnota".
Registered user tratovak  mail  
23.01.2015 (9:41)  
ČSD prechádzali na 1 520 mm od roku 1975.
Prepáčte za OT, ale zaujalo ma to...
Registered user Keprt 
23.01.2015 (9:24)  
Pavel Randák: SSSR někdy v 70. letech formálně - změna normy - přešel na 1520 mm. "Čistých" 1524 má skutečně jen Finsko.
Označení 774.7F, parametry a obrázek ukazují na reko čmeláka, což je už v poměrně velkých počtech realizovaná akce pro postSŽD odběratele.
23.01.2015 (9:18)  
Na 1524 jezdí celý bývalý Sovětský Svaz, tedy třeba i Pobaltské republiky: Litva, Lotyšsko, Estonsko.

Tady se píše, že je to nová mašina, na odkazu píšou že modernizovaná (zřejmě T669 / ČME3). jak je to doopravdy?
Registered user tratovak  mail  
23.01.2015 (8:49)  
Fíha. A kto ešte ostal pri 1 524 mm?
23.01.2015 (8:14)  
Ad tratovak:
Fíni stále fachčia na 1 524 mm?
Áno, dokonce na to mají trvalou výjimku z TSI INS... ;-)
  1 2      Zpráv na stránku:   

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2019 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko