..: Až 200 lokomotiv pro Rakouské spolkové dráhy :..

183.923 Vectron, Czech Raildays 2011, foto: Josef Petrák Vídeň — Elektrické lokomotivy pro nákladní vlaky Rakouských spolkových drah zastaraly a potřebují nahradit. ÖBB dnes, 17. ledna 2017, vybraly společnost Siemens pro jako vítěze rámcové dohody na pořízení až 200 nových elektrických lokomotiv. Celková výše kontraktu by přesahovala podle odhadů z roku 2015 půl miliardy eur (570 mil. eur / 15,3 mld. korun). Detaily nejsou podle agentury APA zatím známé. Aktuálně běží odvolací lhůta. Dodavatelem bude rakouská pobočka Siemens AG Austria, kdy se opakuje situace z rámcových smlouv na lokomotivy Taurus, netrakční soupravy Viaggio Comfort či jednotky CityJet, kdy konečná montáž také probíhala v rakouských podnicích.

Zdroj: DiePresse.com


Josef Petrák Poslat mail autorovi | 17.1.2017 (12:29)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Rakousko


  1 2 3      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel stoupa  mail  
18.01.2017 (20:57)  
pro Moony:

:-) Nediskutujeme vásnive, pouze zaujate. Navic se diskutující "souper" jiz den nedostavil do skrumáze... :-)
Ostatne verim, ze to projektanti zvládli a lokomotivu nakonfigurovali.
registrovaný uživatel Moony 
18.01.2017 (18:54)  
Tak opravuji sám sebe. Údajne tu mašinu ve verzi Super Cargo West, o které se tu tak vášnivě diskutuje, tak ji už mají nakonfigurovanou a ví se, jak bude vypadat.
registrovaný uživatel Moony 
18.01.2017 (16:13)  
když dokázali tehdy při vývoji BR 103 dostat do šestinápravové mašiny výkon 7,44 MW a při přetížení z ní dostat až 10 MW výkonu (byť na hranici životnosti dílů), tak si myslím že problém nebude. Pravda, dostat to dohromady ten diesel a elektriku při těchto parametrech bude zajímavý oříšek, ale myslím že to ti šikulkové nějak vyřeší.
registrovaný uživatel JiP 
18.01.2017 (15:06)  
U techto clanku si muze jeden jenom povzdechnout. Cele CD jsou v tomto ohledu jedno velke panoptikum. CDC si nezavisle objedna 5 kousku, pak CD 10 kousku lokomotiv a pak se divime koncove cene. Kdyby se CD, CDC ale treba i ZSSK + Cargo dohodly a udelaly spolecnou objednavku napr. na 50-100 ks lokomotiv, ktere se mezi sebe rozdeli, tak by byla cena a podminky taky nekde jinde. Navic unifikace parku vyrazne snizuje i naklady na servis, rekdukuje mnoztvi nahradnich dilu...
registrovaný uživatel stoupa  mail  
18.01.2017 (0:15)  
znovu pro ythomas_ct:

- No jo, ale zajezdeni si s AC masinou není ani tak otázka lokomotivy, ale spíse nekompatibility "nasich" kolejových obvodu. A kdyz se chce, i vyssí harmonické lze dneska odrusit.
- i spalovací vznetový motor jsem jiz zahlédl. A nejen ten lokomotivní. Na elektrárnách je spousta havarijních dieselu. A taky v Augsburgu ve výrobním závode M.A.N., mají nejen onen historický jednoválcový primo od profesora Diesela, ale mnohamegawatový, opet elektrárenský motor, který by se opravdu do zádné lokomotivy nevesel. Zato by se v jednom kazdém válci mohl postavit dospelý clovek. :-)
17.01.2017 (22:40)  
ythomas_ct: Tak s tím dvojdílným vectronem by to už mohlo jít, ne?
http://www.railcolor.net/index.php?action=dview&id=4344&nav=1405330
17.01.2017 (21:41)  
Ad stoupa:

V první rade bych jako elektrikár napsal: " zaplat Pánbuh, je to AC" :-)
To nebylo nic proti AC. Blbý ale je, že si s tím AC leckde nezajezdíte...

A pokud jde o prostor a hmotnost - nechme projektanty tvorit...
Kein Angst, já žádného projektanta rušit nehodlám. Ale Vy na mě začínáte působit dojmem, že jste nikdy neviděl spalovací motor... ;-)

...ne vsude jsou tak dobrí, jako...
Pravda, Siemens do AC Vectrona dostal celých 180 kW, Bombardier do AC TRAXXe dokonce 240 kW; tady se ale bavíme o 1,8 MW. Pravda, do té šestinápravové verze by se to možná dostat dalo...
17.01.2017 (20:34)  
Konečně se rozhoupali... ty naše věčné boje s osobkou o 1216.2 už jsou trochu "unapetittlich" :-)
registrovaný uživatel sabat 
17.01.2017 (17:43)  
registrovaný uživatel stoupa  mail  
17.01.2017 (17:19)  
pro thomas_yt:

V první rade bych jako elektrikár napsal: " zaplat Pánbuh, je to AC" :-)
A pokud jde o prostor a hmotnost - nechme projektanty tvorit (ne vsude jsou tak dobrí, jako u "Skodu") Také málokdo veril, ze projektanti nacpou u TRAXXu 4 dieselelektrické motory, individuálne spínané. A jde to, jezdí to, brzdí to! Nadto je to i theoreticky správné.
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko