..: Další vozy z Rakouska si České dráhy opraví samy :..

ČD Bmz před rekonstrukcí v DPOV, foto: Josef Petrák Praha — DPOV, dceřinná společnost Českých drah, zrekonstruuje 25 vozů pro expresní vlaky drah. Vagony původně odkoupené od Rakouských spolkových drah a nasazené v původní podobě do provozu, se dočkají periodických revizí, potřebné renovace interiéru i toalet. Opravce navíc dosadí elektrické zásuvky 230 V stejně jako USB zásuvky, dosadí informační systém i displeje elektronických rezervací a wi-fi síť pro připojení k internetu. Opravami projde 25 oddílových vozů, z kterých 21 činí vozy druhé třídy řady Bmz a 4 vozy první třídy řady Amz. Všechny mají být k dispozici dopravci do poloviny prosince 2018 a DPOV za ně utrží cca. 400 milionů korun.

Předchozí rekonstrukce vozů UIC Z pro dráhy realizovala společnost Pars Nova ze skupiny Škoda Transportation. Dopravce kladl v tiskovém prohlášení nebývalý důraz na vysvětlení, proč další tranži rekonstrukcí zadal raději vlastními podniku napřímo bez výběrového řízení. „České dráhy musí uvažovat ekonomicky a za své peníze chtít odpovídající kvalitu,“ komentoval změnu opravce předseda dozorčí rady drah Milan Feranec.

Zdroj: České dráhy


Josef Petrák Poslat mail autorovi | 28.2.2017 (12:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3      Zpráv na stránku:   
04.03.2017 (12:54)  
Pokud bude mít vůz CZE v provedení vstupní filtr- usměrňovač- vyhlazovací kondenzátor- střídač- další usměrňovač- střídač na 50 Hz 3x 400V- další usměrňovač- dobíječ baterií, tak v tomhle provedení by se dalo mluvit o určité spolehlivosti. První střídač musí být schopen pracovat v rozmezí 800- 4000V. Pokud televizor z Tesly Orava v roce 1983 mohl pracovat s napětím 80 až 270 V bez jakéhokoli přepínání, tak by snad dnes nebyl problém, aby CZE pracovalo s rozpětím 800 až 4000 V bez přepínání. Kdo je elektrikář, tak přijde na to, jak to musí být vyřešené. Celé tohle musí být vyřešené pro hrubý železniční provoz to není zdroj pro sálové počítače, který pracuje v klimatizované místnosti.

V roce 1958 až 1964 se vyráběly na Smíchvě vagony s elektrickou výzbrojí 48 V, všechno tam bylo 2x, ovládání topení se dalo přepnout na jednu nebo druhou baterii, proč asi tam bylo všechno 2x?

Pokud se elektrická výzbroj opravuje na ONJ na těch samých kolejích kde se opravují WC typu ve stanici nelze, a to ještě ve spěchu, a dokud se preferují opravy bez odvěšení, tak mají šanci na bezproblémový provoz buď co nejjednodušší vozy, nebo vozy s vlastní inteligencí, kde na zobrazovači naskočí co se stalo a co je třeba udělat. A vůbec by nebylo od věci rozhodující komponenty zdvojit. Pak taky musí být zásoba náhradních dílů, není dost dobře možné, na požadavek na náhradní díl obdržet 30 minut před odjezdem odpověď "bež si to vymontovat do 22 90 XXX, stojí na 824 koleji, je polepený na závadu brzdy, a ten vadný díl do něj pak namontuj".

Tyhle moudrosti, co tady na mě chrlíte, může napsat pouze někdo, kdo nepracoval ve skutečném provozu.

Uvědomte si, že tady jsme v České Republice, ne v Německu.

A taky si uvědomte, jakou sebranku má depo k dispozici, pokud někdo něco umí, tak nenastoupí na dráhu do depa, opravovat špinavé vozy. Mně tam zlákala vidina režijky, za Bolševika nebylo žádné IN 100, přesněji řečeno bylo, ale jenom pro podniky socialistického sektoru a shodou okolností za stejnou cenu jako dnes. Když jsem pak zjistil, co to obnáší, zmizel jsem, hned jak to bylo možné (po vojně, protože mi neustále slibovali její zkrácení na 5 měsíců, k čemuž nakonec nedošlo).
03.03.2017 (20:30)  
M 474 003: Pořád jen dštíte síru na nové vozy, jak je to na houby, jak se to určitě bude pořád s_át. Co třeba navrhnout jiné řešení, když je všechno nové tak blbé? Inu? 
registrovaný uživatel CART 
03.03.2017 (13:48)  
M474 - pokud je tedy volba jen a) jezdit se šroty, protože mají jednoduchou údržbu, anebo b) údržbu flikovat vrážením sponek do pojistek, tak jsem pro c) celé to odpískat, koleje vytrhat, a všude udělat cyklostezky...
03.03.2017 (12:50)  
Sim-

Tak já si vybavení nebudu nosit z domova. O údržbě se tady už napsalo mnoho. Pokud na odjezdu selže CZE, kaštani budou koukat z okénka na elektrikáře jak odstraňuje závadu tak se toho moc odborného neudělá. Něco se někde propojí, a bude, požadavek zní, aby vůz nějak odjel, odbornost opravy nikdo nežádá. No a pak se na to zapomene, a vůz s podobně provedenou opravou bude jezdit dál. Na tohle byly dobré Bautzeny, ty byly blbovzdorné, ale tyhle vozy budou mít s takovým zacházením problémy. Tak když někdo na vlaku do Ostravy vyřadí automatický volič napětí a vnutí mu polohu 3000V tak se nic nestane, dokud ten vůz z nějakého důvodu nepojede do Bratislavy, pak se v Kutné Hoře zjistí, že je problém.

Pokud má někdo takové odborné znalosti, že je schopen udržovat takovéhle vozy, pochybuju, že se dá do služeb ČD když jinde mu zaplatí mnohem víc, jedině že by byl závislý na režijce.
registrovaný uživatel Sim 
03.03.2017 (11:06)  
M 474 003 > pokud to budou udrzovat v provozu odbornici s patricnym vybavenim, proskolenim a dodrzovanim predpisu (narozdil od vas), vubec se toho nebojim.
01.03.2017 (23:51)  
Zbývá jen doufat, že odborníci v depu vozy udrží v provozu. Že snesou stahovačku, přechod na jiné napětí a podobné zacházení.
01.03.2017 (20:02)  
stoupo: Tentokrát se ozvala jiná husa, než potrefená :)
registrovaný uživatel stoupa  mail  
28.02.2017 (22:12)  
pro Dale Cooper:

Zajisté jsem milovníkem nostalgických rybáku i osmidveráku, ale v rakouském voze jsem mnohokrát sedel a je opravdu lepsí, nez kterákoliv kozenka. Zbývá jen doufat, ze firma poverená rekonstrukcí tuto neodflákne. :-)
28.02.2017 (19:28)  
Á, koukám že milovníci koženek, osmidveřáků a rybáků si už brousí klávesnice :-)
Nikdo jste v tom neseděli, natož jeli, ale už víte, jak to bude všechno zase na ho.... na houby. Ale čemu se v Čechách divím.
registrovaný uživatel jilous 
28.02.2017 (17:54)  
Jestli to bude v takové kvalitě jako dělají v DPOV periodické opravy, tak to bude katastrofa...
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko