..: Polský Freightliner objednal 5 lokomotiv Newag Dragon :..

Freightliner PL E6DCF-DP Dragon (Model), foto: Freightliner PL Gliwice/Varšava — Polské zastoupení britské logistické skupiny Freightliner se v příštím roce zařadí k uživatelům elektrických lokomotiv E6ACT Dragon z produkce Newag Gliwice. Nákup pěti strojů s označením E6DCF-DP a plánovaným dodáním mezi květnem a červencem 2016 financuje leasingová společnost ING Lease. Cena kontraktu se vyšplhá na 17,5 mil. eur (486 mil. korun); součástí je i dvouletá údržba. Dragon je šestinápravová elektrická stejnosměrná lokomotiva o výkonu 5 MW, schopná táhnout vlaky o hmotnosti až 4000 tun. Ve výbavě je i doplňkový dieselový pohon o výkonu 540 kW. Kromě FPL využívají lokomotivy dimenzované na polský provoz také dopravci STK a LOTOS Kolej, jež provozují čtyři, resp. pět lokomotiv.

Zdroje: Freightliner PL, InfoRail, railcolor


Josef Petrák Poslat mail autorovi | 2.2.2015 (12:00)
Ostatní: TwitterLinkuj.cz!Jaggni to!Google Bookmarksvybrali.sme.skDalší služby
Related newsopen/close

More on Vozidla

More from Polsko


03.02.2015 (18:18)  
Newag Grifiny, ale i Dragony nabízí také ve verzích dvou- a třísystémových.
Oproti 109E je Dragon Co-Co lokomotiva. Verze -DP znamená Dual Power - lokomotiva má záložní dieselmotor pro případ práce mimo dráty. Takže 109E hraje nejen jinou ligu, ale především v jiném sportu.
03.02.2015 (15:59)  
ythomas_ct a J. Petrák: Samozřejmě to vím, byla to narážka na narážku ohledně ceny od Farkače :)
03.02.2015 (7:54)  
Ad Mustafa:
Splňuje nárazové požadavky pro vysokorychlostní vozidla?
Jak zde bylo řečeno, tak nesplňuje, protože není vysokorychlostním vozidlem. Nicméně by měl splňovat (a předpokládám, že splňuje) požadavky na nárazovou odolnost pro konvenční vozidla; v tomhle konkrétním případě (Vmax = 120 km/h) to tedy znamená, že do té 15tunové cisterny na přejezdu nenaletíte ve 110 km/h, ale "pouze" v 70 km/h... ;-)

Ad Rubmgaakutkt:
Griffiny...až pro 200 km/h. Jestli už si tato prošla veškerými schvalovacími procedurami ale netuším...
Hmm, to by to byla třetí lokomotiva s certifikátem TSI HS RST. A to by bylo někde aspoň slyšet. Takže to pravděpodobně zatím "hotové" není...
02.02.2015 (21:30)  
Tak Newag má vedle čistě nákladních Dragonů pro 3 kV DC ve výrobním programu Griffiny, které nabízí i pro systémy 15/25 kV AC, s výkonem 5600 kW a až pro 200 km/h. Jestli už si tato prošla veškerými schvalovacími procedurami ale netuším...
02.02.2015 (13:08)  
FRK: Nevím o tom, že by Škoda 109E byla těžká nákladní lokomotiva. :) Tohle zavání už stihomamem.

Mustafa:
- v základu pouze DC 3kV
- 120 km/h
- 5 MW
- TSI HS nemá smysl. :)
02.02.2015 (12:40)  
Kolik systémů umí Nevag? Jakou má max rychlost? Splňuje nárazové požadavky pro vysokorychlostní vozidla? Jaký má výkon?...
02.02.2015 (12:17)  
Cena kontraktu bude 486 mil. Kć. To je 97.2 mil. Kč za lokomotivu i s údržbou.
Jaká byla cena lokomotivy ŠKODA řady 380?

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2019 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko