Gliwice/Varšava — Polské zastoupení britské logistické skupiny Freightliner se v příštím roce zařadí k uživatelům elektrických lokomotiv E6ACT Dragon z produkce Newag Gliwice. Nákup pěti strojů s označením E6DCF-DP a plánovaným dodáním mezi květnem a červencem 2016 financuje leasingová společnost ING Lease. Cena kontraktu se vyšplhá na 17,5 mil. eur (486 mil. korun); součástí je i dvouletá údržba. Dragon je šestinápravová elektrická stejnosměrná lokomotiva o výkonu 5 MW, schopná táhnout vlaky o hmotnosti až 4000 tun. Ve výbavě je i doplňkový dieselový pohon o výkonu 540 kW. Kromě FPL využívají lokomotivy dimenzované na polský provoz také dopravci STK a LOTOS Kolej, jež provozují čtyři, resp. pět lokomotiv.
Zdroje: Freightliner PL, InfoRail, railcolor


Oproti 109E je Dragon Co-Co lokomotiva. Verze -DP znamená Dual Power - lokomotiva má záložní dieselmotor pro případ práce mimo dráty. Takže 109E hraje nejen jinou ligu, ale především v jiném sportu.
Splňuje nárazové požadavky pro vysokorychlostní vozidla?
Jak zde bylo řečeno, tak nesplňuje, protože není vysokorychlostním vozidlem. Nicméně by měl splňovat (a předpokládám, že splňuje) požadavky na nárazovou odolnost pro konvenční vozidla; v tomhle konkrétním případě (Vmax = 120 km/h) to tedy znamená, že do té 15tunové cisterny na přejezdu nenaletíte ve 110 km/h, ale "pouze" v 70 km/h... ;-)
Ad Rubmgaakutkt:
Griffiny...až pro 200 km/h. Jestli už si tato prošla veškerými schvalovacími procedurami ale netuším...
Hmm, to by to byla třetí lokomotiva s certifikátem TSI HS RST. A to by bylo někde aspoň slyšet. Takže to pravděpodobně zatím "hotové" není...
Mustafa:
- v základu pouze DC 3kV
- 120 km/h
- 5 MW
- TSI HS nemá smysl. :)
Jaká byla cena lokomotivy ŠKODA řady 380?
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
