..: AKTUÁLNĚ: Kalamitní stav na síti SŽDC :..

Námraza na troleji v Praze hl.n., foto: Aleš Petrovský Česká republika (aktualizováno 3.12. 14:00) — Kalamitní stav na české železnici pokračuje i ve středu dopoledne a situace zůstává i nadále kritická. Již se neopakují děsivé scénáře, při kterých museli být cestující obrněni trpělivostí, aby vydrželi i sedmnáctihodinové čekání v soupravách na širé trati. Dokonce i některé posádky vlaků osobní dopravy strávili na svých soupravách nedobrovolně přes 24 hodin čistého času navíc. Předpověď počasí není však příznivá ani pro zbytek dne, mírné zlepšení situace by mohlo přinést až dnešní oteplení. Odřeknuty jsou stovky vlaků dálkové i regionální dopravy, nicméně např. městská doprava v Praze či Brně se pomalu vrací do normálu. Provoz na železničních elektrifikovaných tratích je značně omezen, ale např. dnes budou již vedeny všechny rychlíky na trati Plzeň - Praha, takže i zde se situace postupně, po malých krůčcích, zlepšuje.

Aktuální zpravodajství

14:00 - V okolí Prahy se začíná pomalu opět rozjíždět příměstská železnice, na tratě se vydaly po kalamitě první jednotky řad 471 a 451. Provoz by se tak měl začít postupně vracet do normálu, což však ještě několik hodin potrvá. Problémy podle vyjádření SŽDC přetrvávají zejména v oblasti střední Moravy, kde je i nadále teplota pod nulou a mírný déšť či mrholení.

V Praze byl po dlouhých hodinách již také obnoven takřka veškerý tramvajový provoz a k dalším problémům zde v tuto chvíli nedochází. I tak ale kalamita připravila obyvatelům Prahy a okolí mnoho kuriozit a překvapení, jako například nasazení soupravy složené ze dvou motorových vozů řady 831 a dvou vozů vložených na linku S2 mezi Prahou a Lysou nad Labem. Soupravu Českým drahám zapůjčil dopravce KŽC Doprava.

3.12. 9:15 - České dráhy opět aktualizovaly seznam spojů, které dnes vyjedou. Například provoz na tratích Praha - Plzeň či Praha - České Budějovice je již zajištěn takřka v plné míře, byť se zpožděními. LEO Express pro dnešek zrušil všechny své spoje, což se snaží kompenzovat několika pendlujícími autobusy mezi Prahou, Olomoucí, Přerovem a Ostravskem. U RegioJetu zůstává provoz podobný jako při včerejší aktualizaci v 19.15, nicméně vlaky, které měly být vedené jednotkou Desiro, jsou odřeknuty.

19:15 - Zítřejší provoz vlaků RegioJet přinese opět zajímavá vozidla. Na vlaky IC 1005 a IC 1012 bude nasazena motorová jednotka dopravce Arriva bez palubního servisu. Na vlaky EC 1006 a IC 1009 bude nasazena motorová jednotka Desiro taktéž bez palubního servisu. Spoje IC 1001, 1002, 1008, 1013 a 1016 budou zrušeny. U zbylých vlaků bude vypomáhat lokomotiva nezávislé trakce.

Dopravce LEO Express odříká prozatím spoje LE 1350, LE 1351, LE 1352, LE 1353, LE 1354, LE 1355, LE 1356, LE 1357 a LE 1360. Podobně jako dnes však bude mezi Prahou a Ostravou pendlovat objednaný autobus. Jízdenky se prodávají na palubě (ty z vlaku neplatí) a odjezdy jsou zatím stanoveny na 7:30 (z Prahy a z Ostravy) a na 9:30 (z Ostravy).

České dráhy zveřejnily podrobný rozpis rozsahu provozu na svém webu, nicméně počítají, že zítra bude vypraven obdobný počet vlaků, jako dnes - tj. jen ve velmi omezené množství.

17:00 - Vzhledem k nepříznivé předpovědi počasí ČHMÚ na další hodiny se České dráhy rozhodly odřeknout všechny noční vlaky mezi Českou republikou a Slovenskem. Nepojedou tak vlaky 440/441 Excelsior, 442/443 Šírava a 444/445 Slovakia.

Mapa kompenzace, foto: České dráhyČeské dráhy také představily rozšířené možnosti odškodnění pro cestující, kteří kvůli kalamitě nedojeli do svých cílových stanic nebo na dlouhou dobu uvízli v soupravách. Nad rámec běžných odškodnění dostanou cestující poukázku na 100 Kč, pokud jeli vlakem, který měl zpoždění více jak 120 minut. Odškodnění se týká tratí vyznačených na mapce vlevo. Držitelé aplikace IN 100 dostanou místo poukázky 50 bodů no nového věrnostního programu ČD Body.

13:00 - Vlak IC 1010 RegioJet bude veden vlakovou soupravou do Olomouce, odkud budou cestující přepraveni autobusem do Prahy. I další soukromý dopravce, LEO Express, zajistil pro cestující několik autobusů, které budou zajišťovat dopravu cestujících mezi Ostravou, Olomoucí, Přerovem a Prahou. Jízdenky se však prodávají pouze přímo na palubě autobusu, cestující s předem zakoupenými jízdenkami na některé z dnešních původně plánovaných spojů si tak budou muset lístek koupit znovu. Vlaky SC Pendolino na západě Čech nahrazují standardní rychlíkové soupravy, které normálně již v úseku Plzeň - Cheb (- Františkovy Lázně) na některých vlacích nejezdí. Řazeny jsou vozy řad B, Bee, Bpee, Aee či Bbdgmee. Začíná se zde také využívat více elektrických lokomotiv. Polooficiální facebookový profil ČD - omezení provozu také informuje o skutečnosti, že vlaky EC 171 a 174 pojedou v celé své trase. Tato informace však zatím není oficiálně potvrzena.

R 773 Švihov tažený lokomotivou brejlovec je připraven k odjezdu z Plzně do Prahy, foto: Aleš PetrovskýRanní zpožděný rychlík z Brna do Prahy vedený brejlovcem řady 754, foto: Matouš DanielkaZpožděný vlak EC 73 Smetana tvořený jednotkou railjet s přípřeží lok. ř. 742 přijíždí do Pardubic., foto: Matouš DanielkaEC 378 Slovenská strela, s "muzejním" čmelákem v čele, přijíždí do Pardubic., foto: Matouš DanielkaVlak s lokomotivou řady 731, foto: Matouš DanielkaRychlík z Brna s lokomotivou řady 742 v čele, foto: Matouš DanielkaZpožděný EC 174 Jan Jesenius s lokomotivou řady 742, foto: Matouš DanielkaVlak s lokomotivou řady 742, foto: Matouš DanielkaNámraza na trolejovém vedení, foto: Matouš DanielkaNámraza, den druhý. IC 540 Hutník se 75 minutami zpoždění a strojem 754.028 v čele odjíždí z Pardubic. Elektrický provoz začíná být postupně obnovován., foto: Matouš Danielka

Situaci nadále monitorujeme.


Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci Nehody a mimořádnosti

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 ... 21 22 23 24 25      Zpráv na stránku:   
02.12.2014 (16:32)  
Jojo, tady je zase chytrých, co by hned situaci vyřešili :-) Taky by se to za komunistů nestalo, to je nad slunce jasné.
O zatopeném čtyřkoláku a rybácích bych nežertoval; ono na ně dojde. Dozajista by se taková souprava vyjímala třeba na takové Slovakii nebo Šíravě :)
registrovaný uživatel jpzb 
02.12.2014 (16:28)  
A ještě bych dodal: že se to dotklo 100 000 lidí? To jako jen těch, kteří zůstali přes noc někde jinde, než chtěli. Ti co dojeli, sice jen s 120 minutovým zpožděním, těch se to asi nedotklo.
02.12.2014 (16:25)  
Obdivuji ty borce odborníky, kteří mají za 5 minut jasno, jak takovou kalamitu (která se objeví tak 1x za 10 let) vyřešit nebo ji předejít....
02.12.2014 (16:20)  
Nezlobte se na mě ... je přece 50 kusů řady 854 k tomu 954 a vagon nebo dva doprostřed ...

proč tedy základní ramena neobsluhují tyto vlaky ...

Brejlovec a k němu 8 vagonů ... 19 brejlí je jich rekonstruovaných, proč tedy v této mimořádnosti NEJEZDÍ.

řady 735, 740, klidně s 4 balmy rozvoz lidí z rychlíků.

TO JE TAKOVÝ PROBLÉM?

řady 810, regionova, řady 842, nebo probudit ze spánku zbylé 850/851?
registrovaný uživatel jpzb 
02.12.2014 (16:19)  
Nedá mě to abych taky nepřispěl do diskuze.
Držet tolik záloh asi opravdu nejde, ale i tak bych řekl, že jsou všichni kolem drah (SŽDC, ČD...) totálně nepřipravení, nenacvičení na jakékoliv mimořádné situace. Jezdím denně Os a za období od září do teď jel včas asi tak 3x, jinak je to vždy kolem 5 minut, a když kolem mě v době odjezdu Os prosviští náklad, tak už nevím, co si mám myslet o dispečerovi. Jindy zase 8 minut po odjezdu teprve jede EC, přesto že náš Os by to stihl ještě před ním do nejbližší stanice.
Ale ke včerejší a dnešní situaci. Sám jsem včera během čekání viděl 3 elektrické vlaky na různých kolejích jet. Eso a plecháč jeli a nádherně si svítili. 380 jela také a téměř nic. Jak to? Že by rozdíl v lištách na sběračích? 380 je ještě v záruce, tak ji výrobce přezul na zimu, kdežto na ty staré se se.. ? Za další si myslím, že když na koridoru to má jezdit cca po 15 min, tak za tu chvíli se tak moc námrazy neudělá. A dále je vidět, že se asi soudruzi budou muset zamyslet a doplnit rozmražování námrazy na TV.
A také mě vytáčí, že v takovýchto situacích nejsou schopni pravdivě informovat cestující: vlak jel s označením opačné cílové stanice, odřeknutí jen tiše zmizí z cedule bez hlášení, aplikace Můj vlak úplně na ho.., babitron kolabuje, média slepičí jet to, co jim řekne mluvčí...
02.12.2014 (16:18)  
S tou předností Os před N bych byl přece jen opatrný. Ano, dovezení lidí do nejbližšího města, kde je dostatečná kapacita hospod, záchodů a nocležen, to je v pořádku. Jiná věc ale je, proč by se všichni lidé měli vydávat na cestu přednostně před zbožím. Aby pak v práci pročekali směnu, když nepřijede materiál (pravda, dnes jezdí většinou po silnici, aby právě nemusel čekat na té dráze, což je ale dost nelogické a neefektivní)? Aby zajeli nakoupit do obchodů čekajících na zboží (se stejnou poznámkou jako předtím)? Nebo jen proto, aby vyplňovali elektronická lejstra v zaměstnání a ne doma? Jistě, je i spousta jiných, více či méně naléhavých profesí, které z domova dělat nejdou (ač dříve šly dělat blíže domovům), takže neříkám přednost prohodit, ale určitě aspoň zvažovat. Funkční a spolehlivá vozidla z muzeí klidně vytáhnout. :-)
02.12.2014 (16:16)  
M 474 003
Že kvůli kalamitě ... dostane do práce?
Jste člověče duševně zdráv? Na případy, kdy se zaměstnanec nemůže dostat do práce pamatuje i zákoník práce. Buďte konkrétní, kolik lidí přišlo o práci kvůli této kalamitě? Že nevíte? Že tohle nebo támhleto? Pak to jsou jen zbytečné výkřiky.
Srovnání s pneumatikou kulhá na obě nohy.
02.12.2014 (16:13)  
http://www.novinky.cz/domaci/355156-ledovka-povoli-az-ve-stredu-odpoledne-v-sobotu-vsak-muze-opet-uderit.html http://pocasi.idnes.cz/ Zde něco o počasí současný stav ve středu ustoupí a v sobotu se to může vrátit.
registrovaný uživatel optus 
02.12.2014 (16:08)  
Ještě by ČD mohli nechat zatopit čtyřkoláka a poslat ho s rybákama namísto ešusu :D
registrovaný uživatel optus 
02.12.2014 (16:06)  
KEPRT: Ano, soukromníci můžou mít své kšefty, jak píšeš, někdo objednal přepravu a ta má své termíny, ale pokud by existovalo něco jako u povodní, že když kraj vyhlásí kalamitu, tak by byl veřejný zájem nadřazen tomu soukromému. Jenže ČD si svůj výhradní podíl na dráze střeží až za hrob.
  1 ... 21 22 23 24 25      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko