..: Na šumavské lokálky pravděpodobně vyjede GW Train Regio :..

Motorový vlak na trati 197, foto: Martin KlecánČeské Budějovice — České dráhy možná již za rok přijdou o část svých dnešních výkonů v Jihočeském kraji. V nabídkovém řízení, které vypsal tamější krajský úřad na tzv. šumavské lokálky, tedy tratě 194, 197 a 198, totiž skončily až na posledním místě. Naopak zabodoval soukromý dopravce GW Train Regio, který je propojen s autobusovou firmou ČSAD Jihotrans a již dnes zajišťuje provoz na několika regionálních tratích na různých místech České republiky. Soutěže se účastnila ještě společnost ARRIVA MORAVA, která skončila na druhém místě s cenou těsně nad vítězem. Provoz by vítězný dopravce měl zahájit už přibližně za necelé dva roky, v prosinci 2016.

Detailnější informace k průběhu a výsledkům nabídkového řízení zatím Jihočeský kraj nechce zveřejňovat, a to vzhledem k tomu, že zatím neskončila lhůta k podávání námitek: „Podrobné informace o průběhu a nabídkách budou zveřejněny až v okamžiku definitivního podpisu smlouvy s vítězem,“ uvedl Jiří Klása z dopravního odboru krajského úřadu. Zatím jsou tak zřejmé pouze přibližné částky za vlakokilometr, které dopravci požadovali od kraje jako subvenci. Vítězná firma náklady podle serveru iDnes.cz v závěru tendru vyčíslila na 88 korun za kilometr. České dráhy nejprve nejprve požadovaly bezmála dvojnásobek, 160 korun, nicméně následně cenu podle informací portálu ŽelPage výrazně snížily na hodnotu mezi 100 a 110 korunami.

Podle kraje byla rozhodujícím kritériem při hodnocení uchazečů právě cena, vedle ní pak byla posuzována i kvalita nabízených služeb vyjádřená zejména nadstandardním vybavením vozidel. Porovnání se současnou cenou nelze udělat, protože státní dopravce zveřejňuje pouze průměrnou částku za kilometr na celý kraj, což je značně nepřesný údaj. V Jihočeském kraji si nicméně České dráhy letos účtují v průměru 115 korun za vlakový kilometr.

Osobní vlak u Černého Kříže, foto: Martin Klecán„Předmětem zakázky bylo uzavření nové patnáctileté smlouvy v celkovém objemu cca 1,337 milionu vlakových kilometrů ročně a předpokládaných nákladech 2,25 miliardy korun. Rozhodnutím rady kraje o výběru nejvhodnější nabídky došlo k jednomu z nejdůležitějších kroků směřujících k dovršení více než tříletého úsilí k dokončení celého procesu. Domníváme se, že účast tří uchazečů s konkurenceschopnými a kvalitními nabídkami a předpokládaná úspora finančních prostředků v řádu stovek milionů korun za dobu 15 let ukazuje, že cesta, kterou jsme se vydali, je cestou správnou,“ uvedl hejtman Jihočeského kraje Jiří Zimola. Kraj od dopravců v zadávacích podmínkách požadoval například možnost přepravy vozíčkářů, maximální rychlost vozidel mininálně 100 km/h, vnitřní audioinformační systém či možnost přepravy určitého množství kol. Naopak nebyla požadována klimatizace či vnější nebo vnitřní elektronické tabule s informacemi o jízdě vlaku, tyto faktory byly hodnoceny pouze jako doplňkové. Někteří poukazují také na malou požadovanou kapacitu míst pro jízdní kola.

Celé nabídkové řízení bylo provázeno několika nejasnostmi, nepřesnostmi či překlepy v zadávací dokumentaci, která se musela opakovaně upřesňovat a upravovat. Celý průběh i výsledky se nelíbí zejména Českým drahám a podaly k němu v tomto týdnu námitky: „Dle názoru představenstva je potřeba upozornit na pochybení v rozhodovacím procesu, rozhodli jsme se proto podat námitky a o tomto našem postupu jsme informovali Dozorčí radu. Činíme kroky, jež vyplývají nejen z naší zákonné povinnosti jednat s péčí řádného hospodáře, ale také v zájmu práv cestujících a našich zaměstnanců,“ uvedl předseda představenstva ČD Pavel Krtek. Co se však Drahám konkrétně nelíbilo, odmítají zatím jejich představitelé upřesnit, podle některých informací byli tradičně hlasitě proti také železniční odboráři. Ti poukazovali například na neexistenci nezávislého regulátora trhu a vzájemného uznávání jízdenek. Otázkou však je, jaké problémy by právě u těchto tratí měl regulátor řešit, jelikož zde nejsou kapacitní problémy s přístupem na trať jako například u trasy Praha - Ostrava. Dohodu o vzájemném prodeji jízdenek navíc České dráhy a GW Train Regio mají již nyní, a to včetně uznávání některých typů síťových jízdenek. K tendru se zatím stejně jako České dráhy nechce vyjadřovat ani vítěz soutěže, GW Train Regio.

Hejtmanství soutěžilo tratě z Českých Budějovic do Černého Kříže, z Číčenic do Volar a ze Strakonic do Nového Údolí ve dvou kolech. U toho prvního z nich byli u pomyslného otevření obálek všichni tři účastníci tendru, v tom druhém si pak výběrová komise sezvala zájemce jednotlivě a ti následně měli možnost svou nabídku ještě pozměnit.

Zdroje: České dráhy, Jihočeský kraj, iDnes.cz


Michal Jaroš Poslat mail autorovi | 23.3.2015 (6:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci Legislativa

Další z regionu ČR Jihočeský


  1 ... 10 11 12 13 14      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Komín  mail  
23.03.2015 (13:10)  
DJ
Je zajímavé, že se tu píše že údajně jde Kraj tomuto dopravci "na ruku". Jak pak nazvat stav, kdy ten samý Kraj dosud objednával veškerou železniční dopravu (vyjma úzkokolejek) bez výběrového řízení u ČD, a. s.?
Kdo komu že tu "chodí na ruku"?


To je sice pravda, ale nevypisuji se výběrová řízení prave proto, abychom tomuto předešli?! Takhle bychom se nikam nedostali.
registrovaný uživatel DJ 
23.03.2015 (13:03)  
IN100 je rozhodně bezkonkurenční nabídka
No to tedy je. Vysolit 20000 Kč nebo kolik a pak doufat, že např. za měsíc neztratím práci, do které dojíždím a kvůli které jsem si tu IN100 koupil (a pak si najdu práci v místě bydliště a IN100 mi bude skoro k nepoužití).

Mně stačilo, když jsem si nedávno koupil traťovou týdenní jízdenku (pro dojíždění do práce) za 564 Kč (nahranou na inkartě) a po prvním dni jsem onemocněl. 564 Kč v čudu a jízdenka - "díky" tomu, že to je na inkartě - nepřenosná.

Jakpak se dá v průběhu platnosti vrátit (byť s finanční srážkou) ta supervýhodná, bezkonkurenční IN100???
23.03.2015 (12:54)  
Neznám podmínky výběrka (to, co se děje s tržbami), ale nemůže nižší nabízena cena GW souviset s tím, že nevozí (obrazně řečeno) půlku lidí zadarmo a druhou půlku se slevou?
registrovaný uživatel Keprt 
23.03.2015 (12:43)  
Honza7887: to je možný, že se vrátí, ale IN karta je zejména účinný nástroj, jak odpudit příležitostné cestující (z kterých se tak už nikdy nestanou cestující pravidelní). Která jiná firma to má??
23.03.2015 (12:30)  
DJ: No já teda nevím, ale pokud aspoň někdo trochu jezdí, tak se IN25 vrátí za chvíli. A IN100 je rozhodně bezkonkurenční nabídka. Jde si vůbec u GWTR zakoupit roční cestování ??
registrovaný uživatel DJ 
23.03.2015 (12:24)  
nebude se vědět co s INkartami atd.tak je to dle mého cesta do pekel
GWTR ví, co s nimi. Nepotřebuje je k životu. Jízdné nabízí lidem stejné, ať už mají tzv. zákaznickou kartu, či nikoliv.
Co si ČD, a. s., se svými tzv. Inkartami udělají, je jejich vnitřní věc.
Naopak - tady se ukazuje, jaký nesmysl je, nutit lidi, aby zaplatili prachy na 3 roky dopředu za jakousi kartičku "nechci slevu zadarmo". Protože ty vlaky ČD mohou někde přestat jezdit v časovém horizontu řádu měsíců.
23.03.2015 (12:17)  
Já teda nevím, ale toto mi nepřijde úplně šťastné řešení. Nic proti konkurenci, ale dokud se nebude požadovat jednotný tarif, nebude se vědět co s INkartami atd.tak je to dle mého cesta do pekel a povede to k tomu, že cestující to od vlaku odradí. Jedna podstatná nevýhoda je, že GWTR nemá žádnou skupinovou slevu a to dle mého na této trati tvoří velkou část jízdného. Nechci se dožít toho, že budu muset mít na cestu Olomouc-Jihlava 4 jízdenky. Dokud nebude stát (kraje) požadovat jednotný tarif tak jsem proti výběrovým řízením. Nejsem naivní a nepředpokládam, že se dopravci domluví. Idelální by byl celostátní IDS, ale toho se bohužel ani při svém mladém věku nedožiju
registrovaný uživatel DJ 
23.03.2015 (11:57)  
doufám, že ČD to odvolání vyhrajou.
Ono se odvolání vyhrává/prohrává?

No co, tak bude nové výběrové řízení, kde ČD opět prohrajou.
Anebo se jim najednou záhadně sníží cena (dosypem odjinud)? :-)

Je zajímavé, že se tu píše že údajně jde Kraj tomuto dopravci "na ruku". Jak pak nazvat stav, kdy ten samý Kraj dosud objednával veškerou železniční dopravu (vyjma úzkokolejek) bez výběrového řízení u ČD, a. s.?
Kdo komu že tu "chodí na ruku"?

Pokud si někdo zakoupí jízdenku z místa A do místa B nebo používá IN 100 nebo podbné produkty, tak by měl mít uzavřenou smlouvu se SŽDC a ne s ČD aby mohl jezdit po všech tratích bez ohledu na to, jaký je tam dopravce.
A co když pojede po trati, kde správcem infrastruktury není SŽDC?
23.03.2015 (11:38)  
Já nějak obecně všechny tyhle obavy o tarif nebo vozidla nechápu. Dopravcům přece nic nebrání uzavřít lepší dohodu o uznávání jízdenek až před zahájením provozu, soukromník o to určitě usilovat bude, otázka je, jak se k tomu postaví České dráhy.

Co se týče vozidel, tam to je o tom, aby si kraj jasně a přesně a kvalitně stanovil podmínky na kapacitu a kvalitu - to, že GWTR nemá Bdmteeo nebo Ds ještě neznamená, že do vlaku nenaloží 30 kol jak požadují zadávací podmínky.

Pokud na ty tratě vyjede cokoliv lepšího, než Bdmteeo, Ds, 810/814 atd., tak to bude jedině dobře. Jestli soukromník cenu podsekl nebo ne, to mi je celkem jedno, pokud za tu cenu budou stejné nebo lepší služby.


Věc uznávání IN25/50/100 - chtějí vůbec ČD aby jim (jejich cestujícím) soukromníci tyto slevy uznávaly a snaží se s nimi o tomto jednat a něco přispět? Já myslím že ne, proto tyto slevy soukromníci neuznávají. Představa, že cestující zaplatí Českým drahám 20000 a za to pak bude zadarmo jezdit u soukromníka je trošku naivní, pokud České dráhy tomu soukromníkovi také něco nepřisypou.
registrovaný uživatel Jugy  mail  
23.03.2015 (11:14)  
solur: Pánové já jsem totiž zvědav, co tam GWtrain nasadí v období červen - září. Protože Bdmteeo jaksi nemá a Ds na kola také ne. Takže kontrolní otázka kam naloží vodáky s loděmi a cyklisty s kolama? Do Stadlera nebo slovenské regíny?

Tak se nech překvapit. Aktuální to bude v červnu 2017, to mají ještě 26 měsíců na to si vhodné vozy obstarat (pokud tedy kraj přepravu lodí požadoval), takže na paniku je ještě docela brzo, ne?
  1 ... 10 11 12 13 14      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko