..: Bohatý pátek pro jihomoravskou železnici, RegioPanter pokřtěn :..

RegioPanter 441.009 při prezentační jízdě ve stanici Řečany nad Labem, foto: Matouš Danielka Brno - Od pátku 20. června se jižní Morava může pochlubit nejmodernějšími jednotkami pro regionální dopravu v ČR. V 9.45 se na pátém nástupišti brněnského hlavního nádraží sešli mj. náměstek ministra dopravy Milan Feranec, generální ředitel SŽDC Pavel Surý, generální ředitel ČD Daniel Kurucz a jihomoravský hejtman Michal Hašek, aby s dalšími hosty pokřtili novou dvouvozovou jednotku RegioPanter. Škoda Vagonka dodá dvě dvouvozové a pět třívozových jednotek za zhruba 950 mil. Kč., od prosince budou všechny plně nasazeny na lince S2 IDS JMK v trase Letovice - Blansko - Brno hl.n. - Křenovice horní nádraží.

Slova pana generálního

Letovice zastávka „Jihomoravský kraj patří po Praze a Středočeském kraji k regionům s největším objemem vlakové dopravy. Na jih Moravy postupně mířila modernizovaná vozidla, ale s ohledem na vysoký zájem o cestování našimi vlaky bylo potřeba na nejvytíženější linky nasadit nové jednotky. V Jihomoravském kraji jsme bohužel nemohli využít evropské peníze jako v ostatních krajích, a tak nákup sedmi jednotek za necelou miliardu korun hradí v plné výši České dráhy,“ vysvětluje Daniel Kurucz, generální ředitel Českých drah. Nové jednotky částečně nahradí čtyřicet let staré pantografy řady 560.

„Pro Jihomoravský kraj znamená nasazení nových jednotek naplnění dlouhodobých oprávněných požadavků na modernizaci vozového parku na železničních linkách provozovaných v rámci IDS JMK. Nejvíce oceňujeme bezbariérovost vozidel. Nejen seniorům, ale i rodičům s kočárky nebo cyklistům se nyní bude nastupovat snadněji,“ řekl hejtman Jihomoravského kraje Michal Hašek.

560.006, Blansko - lom, foto: Miloš Stloukal „Železniční dopravu v našem kraji trápí nejen zastaralá vozidla. Za významný problém považujeme rovněž kritický stav železničního uzlu v Brně a především dlouhé čekání na realizaci několika menších staveb na železniční síti, které výrazným způsobem zefektivní provoz a zlepší cestování pro více než 50 tisíc obyvatel kraje. Právě dnes se nám podařilo udělat první krok k naplnění našich záměrů. Společně s ministerstvem dopravy, Správou železniční dopravní cesty, starosty Židlochovic, Hustopečí a Boskovic a společností KORDIS JMK jsme podepsali memorandum o rozvoji železniční dopravy na regionálních tratích. Věřím, že tak, jak se nám podařilo prosadit pořízení nových vozových jednotek Českých drah, se nám podaří obnovit a modernizovat potřebná spojení těchto tří významných regionálních center s krajským městem,“ zdůraznil hejtman Hašek.

Zlepšení pro cestující

RegioPanter, 1. třída, foto: Juraj Kováč Cestující na významné jihomoravské lince se mohou těšit na komfortní vozidla, která nabídnou i několik míst v 1. třídě. V příměstské dopravě jsou již standardem bezbariérové nástupní prostory či centrálně zavírané a za jízdy blokované dveře. Pasažéry rovněž potěší audiovizuální informační systém s LCD displeji, zásuvky pro drobnou elektroniku, klimatizace nebo možnost připojení k internetu prostřednictvím bezdrátové sítě ČD WiFi.

Nové vlaky však přicházejí se zpožděním, již v roce 2009 se totiž uvažovalo o výběrovém řízení na dopravce linky S2. Podepsání desetileté smlouvy mezi krajem a Českými drahami s platností až do roku 2019 ale tuto možnost smetlo ze stolu.

Zdroje: České dráhy, ŽelPage


DálničářMK Poslat mail autorovi | 26.6.2014 (14:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu ČR Jihomoravský


  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Honza  mail  
29.06.2014 (22:47)  
ondrejskalak: 560 hned tak nezaniknou, bohužel nebo bohudík, ať si to každý vezme po svém.
Ty budou potřeba asi hodně dlouho.
29.06.2014 (22:40)  
Takže asi zánik 560. Škoda :-/
registrovaný uživatel Ešus 
29.06.2014 (22:21)  
Hradečtí Panteři řinčejí (nebo jak jinak to nazvat) při 100 km/h už hodně dlouho - nejmíň rok, ale možná taky už od počátku provozu. Naprosto stejný hluk jako u Honeckerů. Myslím však, že to bude svrškem. Ono se stačí projet osobákem, který se v Opatovicích vyhýbá třeba rychlíku. Těch propadlin a dalších nerovností na Pardubickém zhlaví si všimne snad každý.
Ohledně zatížení náprav, atd.: čerpám z Železničního magazínu.

Co je nejlepší na trati Most - Ústí? Panter, Bbdgmee nebo B? Bez porovnání nemá smysl cokoli kritizovat.
registrovaný uživatel pek 
29.06.2014 (16:49)  
A copak moje rodná trať 255, ta se nikdy nedočká zkulturnění a nejen vozového parku ? Vždyť protíná hned několik vinařských epicenter, co víc si přát z hlediska podnikatelského ?
registrovaný uživatel DJ 
29.06.2014 (11:31)  
V předchozím příspěvku jsem nenapsal to nejdůležitější, tak dodatečně:

Stejně jako "už dávno měly být dokončeny" jiné stavby, tak stejně tak už mělo podle původních předpokladů být téměř dokončené odsunuté brněnské nádraží. A do odsunutého nádraží by byla trať do Křenovic h. n. zapojena od severu, nikoliv od jihu.

Tzn. to případné rozpojování souprav od Letovic bylo předpokládáno (jestli to opravdu takto někdo předpokládal, protože v dostupných materiálech na stránkách KÚ JMK je odlišná koncepce - viz dále) zcela jistě až na odsunutém nádraží, tzn. otázky typu "kolize směru Střelice - Brno hl. n. (1. - 4. nást.)" se směrem Brno hl. n. - Hrušovany u Brna jsou zřejmě mimoběžné.

* Ta koncepce předpokládá vedení linky S2 IDS JMK v trase Letovice/Boskovice - Brno - Zastávka u Brna; zatímco vlaky do Křenovic h. n. (resp. po vybudování tzv. křenovické spojky pokračující mimo Křenovice h. n. na vlárskou trať) by v Brně ods. n. začínaly; alternativní varianta předpokládala zaústění tratě od Chrlic do (kvůli tomuto zřízené) podzemní části odsunutého nádraží (s předpokládaným pokračováním pod Brnem jako tzv. diametr). Za takové situace by rozpojování souprav na vlaky Letovice - Zastávka + Letovice - Křenovice h. n. pochopitelně nebylo možné.
registrovaný uživatel DJ 
29.06.2014 (0:08)  
Martin Hochman:

Ano, "dostat ten vlak do Heršpic" (a také z Heršpic). Protože když vlaky do/od Střelic jedou z/k 5. nebo 6. nást., tak při tom nepřekážejí vlakům od/do Hrušovan u Brna.

Ve chvíli, kdy by vlaky od/do Zastávky jely skrz Brno hl. n. do/z Letovic, tak už by si se všemi vlaky mířícími do/z Hrušovan u Brna (či dále Břeclavi) překážely; minimálně zčásti by kolize vznikaly i s vlaky od/do Chrlic či Blažovic.

Které další vlaky mají v příštím GVD z 5./6. nástupiště jezdit?
Napadají mě jedině rychlíky R5 (a to ještě jen za podmínky příslušné úpravy časových poloh některých vlaků); u ostatních vlaků to nedává smysl.

A z technologického hlediska (minimalizace kolizních vlakových cest) je logický přístup "vlaky od/do Střelic vést každopádně k/od 5. + 6. nást.; případné další vlaky sem vést jen v případě volné kapacity". Ne naopak "vlaky od Zastávky vést do Letovic a namísto toho na 5./6. nástupiště dovést... Jaké vlaky vlastně?"

Lukáš Hradecký
Poopravím vás - ne "Hradlo Nová silnice", ale "(Brno Horní Heršpice -) Zhlaví státní silnice".

Proč už není úsek od tohoto zhlaví do samotné stanice Horní Heršpice dvoukolejný (nejméně od doby přestavby Heršpic)? Dobrá otázka. :-)
Paradoxní je, že dvoukolejné (nebo alespoň s dvoukolejným tělesem pro budoucí dostavbu 2. koleje) není ani to přemostění (ta trať, kde dnes jezdí ty 2 nákladní vlaky denně), vedoucí od Střelic na potenciálně odsunuté nádraží. :-)

Tunel u Omic byl sice kdysi prověřován jako varianta, ale do finálního návrhu projektu se nedostal. Projekt předpokládá v dotčeném místě zdvoukolejnění ve stávající stopě, s propadem rychlosti na 80/85 km/h.

Ano, úsek Brno (Zhlaví státní silnice) - Střelice je dvoukolejný. Tzn. je zavádějící psát o "zdvoukolejnění trati Brno - Zastávka", když by ve skutečnosti šlo o zdvoukolejnění trati Střelice - Zastávka.

A proč k tomu dosud nedošlo? Najděte si o tom informace (nápověda: protesty určité skupiny občanů). :-)
28.06.2014 (22:26)  
Martin Hochman

ano nedivím se, že je problém dostat vlak z Hlavního nádraží do Horních Heršpic i když tam vede souvislá trať o 3 kolejích směrem na HH.
Když se dívám, jakými krkolomy musí projet vlak z 5. a 6. nástupiště a nakonec musí objet u točny uhelné sklady ZARÁŽKU !!!! ... přemýšlím kolik piv měl tvůrce kolejiště Brněnského hlvního nádraží, když ho plánoval.
Přece 5. a 6. nástupiště má 4 koleje, tak jaký je problém je sestavit do dvou kolejí, které pokračují jako levé koleje vedoucí přes most Svratky a zbytek za mostem nechat trojkolej pro vystřídání vlaků na Střelice a do Modřic.
Přerov se odpojí hned za mostem a je to vyřešené.

Proč úsek Horní Heršpice - Nová silnice není dávno dvoukolejný a je tam postavený zbytečně nový most a nová rampa trati do Střelic pro nákladní dopravu, když tam jedou snad jen 2 vlaky za den a sto vlaků denně se tísní na jedné koleji v oblouku vedoucí na dvoukolejnou trať se značkou rychlosti 60 ...
Myšleno stará Uhelná trať ze Zastávky nebo spíše ze Zbýšova

Vadí mi, kolik vlaků musí denně brzdit ze Střelic u hradla Nová silnice, aby se vystřídalo na jednokolejku s vlakem jedoucím z Brna. Kolik tomu chybí, 500m? Ale pro nákladní vlak jsme vykopali starou rampu a postavili novou rampu o 30 metrů východně na most přes trať na Modřice a dali nový most ...

To je to čemu nerozumím. Proč toto bylo

V Brně, kvůli jedné budově, která byla vyhlášena chráněným architektonickou památkou je snad nejhorší nádraží v ČR. Nerozumím, proč nikdo neschválil přesun nádraží o 300m jižněji po směru trati, kde kdyby se zbuorala stará odporná budova až po Bogotu a všechny barabizny okolo Titánia, a je tam úsek dlouhý 600m a šaliny by mohli jezdit z Nových sadů. Žádné brněnské harakiri s přesunem nádraží za Zvonařku.

DJ
Úsek Brno - Střelice je dvoukolejný, ale dál už nic. Jedna větev byla plánovaná /Laa - Střelice/ sice jako dvoukolejná postaveno je však jen jedna kolej. Slibovaná elektrifikace až do Zastávky a snížení hluku vlaků je zas jen slib. To samý je výstavba zastávky Starý Lískovec a případný tunel Omice. Jen Sliby. Vím že z toho máte pobavení ...

Omlouvám se, za svůj houževnatý styl psaní.
28.06.2014 (21:12)  
DJ: Tak zrovna ta kapacita asi problém tak úplně nebude poněvadž se jaksi zahušťuje takt a to jak na Blansko (už je) tak na Zastávku (výhledově). Mnohem větší problém než místo v perónech na hlavním je dostat ten vlak do Heršpic a buďte si jistý, že vím o čem mluvím. To vaše soustředění k 5. a 6. nástupišti je akorát k prdu. Už příští GVD bude v odpolední špičce kapacita kolejí 5. a 6. nástupiště prakticky vyčerpaná.
registrovaný uživatel DJ 
28.06.2014 (0:40)  
Jihomoravský kraj patří po Praze a Středočeském kraji k regionům s největším objemem vlakové dopravy. Na jih Moravy postupně mířila modernizovaná vozidla, ale s ohledem na vysoký zájem o cestování našimi vlaky bylo potřeba na nejvytíženější linky nasadit nové jednotky.
A proto tam vyjedou vozidla s kapacitou NIŽŠÍ, než mají dosavadní jednotky...

Nevím, jestli je to ještě aktuální, ale po elektrifikaci Zastávky by mělo dojít k částečnému sloučení ramen Křenovice/Zastávka a to tak, že od/do Letovic by měli jezdit spojené jednotky (1 dvou+1 třívozová), přičemž v Brně by docházelo k dělení/spojování. Dvouvozová do Zastávky, třívozová Křenovice.
Do doby výrazného zkapacitnění žst. Brno hl. n. je to naprostý nesmysl, protože jakýkoliv další vlak u 1. - 4. nástupiště v Brně hl. n. je naprosto nežádoucí.

Naopak je žádoucí, soustředit vlaky jedoucí od/do Střelic výhradně k 5. a 6. nástupišti.

P. S. Ta dvouvozová jednotka do Zastávky (= snížení kapacity jednotlivých vlakových spojů oproti dnešku, ačkoliv tam má dojít ke skokovému výraznému nárůstu početu cestujících), to je snad žert (?)

Vynálezci spojování a rozpojování měli jít na exkurzi do Poříčan, naštěstí po roce utrpení skončilo
Vynálezci spojování a rozpojování by měli jet na exkurzi na místa jako např. Lieboch (ale pozor, tam jen v sobotu) nebo Bürmoos (ve špičce pracovního dne). Tam by viděli věcí - rozpojení/spojení jednotek během pár desítek sekund. Samozřejmě, tam nejezdí CityElefanty...

a co taková velká pecka / trať Brno přes Střelice do Zastávky u Brna? Velké plány jak bude u Omic tunel, trať se zdvojkolejní a ELEKTRIFIKUJE ???
Dvě koleje jsou mezi Brnem-HH-ZSS a Střelicemi už od pradávna. A elektrické připojení mají na všech zastávkách a ve všech stanicích také. :-) ;-)
registrovaný uživatel Honza  mail  
27.06.2014 (22:26)  
Děčínský takhle klepaly prakticky od začátku, připomíná mi to Bdtn, které jsou po podvozkové stránce na houby.
A myslím že u 005 pěkně cvaká mezivozový přechod.
  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Logowanie
 
 
  
 
   Zarejestruj się

© 2001 - 2024 ŽelPage - administratorzy


Info
informacni okenko