..: Další trať po loňských povodních obnovena :..

Oslavy v dopravně Bošice, foto: ROPID Plaňany – Je tomu více než rok, co Českou republiku postihly další ničivé povodně. Ty na železnici zasáhly výrazněji tři železniční tratě – trať 086 mezi Křižany a Rynolticemi, trať 097 mezi Lovosicemi a Radejčínem a trať 012, vedoucí z Peček do Kouřimi. Zatímco první jmenovaná dráha byla nedávno obnovena a s tou druhou to vypadá krajně nejistě, třetí z nich se plného obnovení dopravy dočkala před dvěma týdny, v sobotu 28. června. Při této příležitosti na trať navíc vyjelo několik nostalgických vlaků včetně doprovodných historických autobusů.

Trať byla vyloučena z provozu v červnu roku 2013. Následně byl obnoven úsek mezi Pečkami a zastávkou Radim, kde bylo nutné i nadále přestupovat na náhradní autobusovou dopravu. Opravy se protáhly zejména z důvodu rekonstrukce jednoho mostního objektu a dalších rozsáhlejších prací a s tím spojených administrativních a právních úkonů. Nyní se však konečně všech 17 párů vlaků na trať vrátilo do pravidelného provozu. Organizátor Pražské integrované dopravy, společnost ROPID, připravil ve spolupráci s dopravci jízdy zvláštních vlaků vedených různými historickými vozidly. Vlaky, jejichž dopravcem byla společnost KŽC Doprava, projely kromě tratě 012 i návaznou dráhu 013, která odbočuje z Bošic na Zásmuky a Bečváry. Autobusová společnost OAD Kolín zase zajistila jízdy historickým autobusem z Bošic do Kouřimi a zpět, ve stanici Bošice bylo k dispozici i občerstvení v bufetovém voze.

Historický autobus, foto: ROPID Historický motorový vlak v Bošicích, foto: ROPID Plaňany, foto: ROPID Plaňany, foto: ROPID

Ačkoliv se akce neobešla bez drobných komplikací a zpoždění, zejména v důsledku problémů s obsluhou výměn v dopravně Bošice, z pohledu většiny cestujících se povedla a těšila se slušné návštěvnosti i pozornosti hlavních médií. Za zmínku stojí rovněž změny ve stanici Plaňany, kde se mimo jiné nachází sídlo dirigujícího dispečera pro celou trať, která je řízena podle předpisu D3 pro zjednodušené řízení drážní dopravy. V této stanici došlo k částečné redukci kolejiště, nyní jsou k dispozici dvě dopravní koleje s novými zvýšenými nástupišti, osvětlením i dalším zařízením.

Zdroje: ROPID, ŽelPage


Michal Jaroš Poslat mail autorovi | 9.7.2014 (8:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci Jízdní řád

Další z regionu ČR Středočeský


  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel tomsa0397  mail  
09.07.2014 (22:57)  
@ Jiří Kocurek: Podle jedné z fotek usuzuji, že nástupiště nešlo přizvednout na Vámi udávanou standardní výšku vzhledem k niveletě nádražní budovy. Z tohoto hlediska by asi bylo vhodnější více zahloubit kolejové lože.
registrovaný uživatel bazala68  mail  
09.07.2014 (17:13)  
... i pozornosti hlavních médií ...., aneb, jak si poctivý nostalgik nažvejkl šrajtofli z dotací a udělal si reklamu, jak to dobře dělá a jak je dokonalý a nic ho to nestálo. Na takovéto hurá akce, kdy se vyzdvihuje samozřejmost, jako je zprovoznění provozované tratě po opravě se utrácejí prachy, na některé prosnulé, vyhlášené a dlouholeté jako SPP najednou prachy nejsou a tradice zaniká. Jó, holt je to o tom, jak je kdo u vrchnosti zapsaný.
Osobně nic proti "poctivé nostalgii" nemám, pokud je to pro dobro věci a pro lidi.
09.07.2014 (17:12)  
Sim:
i nové koleje se nemusely tak zahýbat.
Připomíná to vtip: Když Bůh dá, máme tunel na milimetr přesně... a když Bůh nedá? tak máme 2 tunely
09.07.2014 (16:00)  
Sim: Přemýšlím, jaký je problém nasypat za ty panely o 3-4 kubíky štěrku navíc, aby na "odvrácené straně nástupiště" od koleje byl vysvahovaný štěrk a nebylo potřeba zábradlí. Půl hodiny práce MHSky s jedna Němcová? Kolik vlastně stojí jeden nový pražec B91S?
K zábradlí výtah z předpisů: http://www.estav.cz/katalog/listy/K06196.pdf
registrovaný uživatel Sim 
09.07.2014 (15:42)  
Ja si tim nejsem jistej, ale není to esicko nahodou pozůstatek původního zhlavi? Podle jiné barvy prazcu tipuju, ze soucasna pozice koleji ve stanici je jina a tedy ze se s koleji muselo ještě o kus uhnout. Souhlasim, ze by to slo udelat elegantněji a ze místo esíčka by sel trochu narovnat oblouk, pokud by se koplo ještě o par metru (radove deset? dvacet?) dal. A to same vyska nastupiste ... i když tady zase predpokladam, ze prave takoveto pidinastupiste bez zabradli by nidko nepovolil, pokud by bylo ve standardni vysce :-/ Takze naklady by narostly diky tomu, ze by musela byt i vetsi sirka a asi i zabradli a tak dal ...
09.07.2014 (15:25)  
ano, a ještě jsem zapomněl na výšku, i pro mě s malým kufříkem na NB je docela problém bez pomoci rukou bez pomoci rukou vylézt.
A hned vedle je kolej na druhém nástupišti, kam přijíždějí vlaky od Přerova a které je normální. a na protější koleji jsem viděl stát akorát nákladní vlaky. Píšu pořád o Otrokovicích.
U EC v 7 večer do Ostravy stojí proti nádrařní budově obvykle akorát spací vagony, kam nikdo nenastupuje a osobní vagony do OV jsou hodně vpředu, což neznalý samozřejmě neví a musí po tom úzkém nástupišti běžet několik vagonů dopředu a vyhýbat se těm co vystoupili s kufry a jsou v protisměru.
09.07.2014 (14:49)  
Jiří Kocurek: Naprostý souhlas. Když už se to dělalo, mělo se to udělat pořádně - standardizovaná výška (třeba na té trati budou někdy jezdit dokonce Regionovy), širší (místo na to je). Délka je asi optimální, nic delšího tam zřejmě nikdy jezdit nebude, ale tohle by bývalo stálo za to.
09.07.2014 (14:02)  
Vtipné je tam také to kolejové esíčko, asi je třeba trochu ty koleje a kola brousit, aby nevydržely zbytečně déle, než je nutné, a cestující se aspoň pocvičili v držení se za jízdy, zejména při přípravě k výstupu z vozu. A bohužel tady nemůže být řeč ani o chvatu, kvůli němuž se to zbastlilo... Ale tak hlavně, že to nostalgicky oslavili.
09.07.2014 (13:13)  
No pěkné .. ale když už se dělalo nové, tak proč není peron 550 mm nad t.k.? Takhle jsou to vyhozené peníze a nejméně na 30 let zabetonovaný stav. Ikdyby ten o 20-30 cm vyšší betonový podklad byl dražší o 1000 Kč na metr, což se mi nezdá, tak to nepřeleze 200.000 Kč. Bude to spíš do 80 tisíc - dva domíchávače benotu á 5000 kč/kubík i s dopravou a uložením do bednění. Hlava mi nebere proč uřetříme méně než 5 % nákladů abychom získali sotva 75% funkčnost namísto 100% funkčnosti. Proč, u všech rohatých, pořád musíme chytat koně za ocas? Tady bude vozíčkář vždycky potřebovat zvedací plošinu, starší člověk bude muset šplhat do vlaku, čímž bude ostatní zdržovat a kočárek bude potřebovat "dvoumužnou" obsluhu.
A jelikož došlo k změně polohy a počtu staničních kolejí (dle mého názoru vyžaduje stavební povolení) tak mi netvrďte, že legislativní proces pro peron 550 n.t.k. by stavbu neúměrně zdržel. Nezlobte se na mě, ale vidím to jako promrhanou příležitost udělat něco pořádně.
Jde to: http://www.jankovice.net/obec/images/vlakova-zastavka.jpg

prastravak: Vsetín, všechna. Trať 300 od Přerova do Brna, taky všechna nástupiště s výjimkou Chropyně. Co mají společného? Nástupiště má šířku 90-120 cm, jsou nízká 10-30 cm nad t.k, tedy pokud se o nástupišti dá mluvit.
09.07.2014 (12:52)  
Tak jistě. Nějaké zlepšení tam jistě je. Ještě by mě zajímalo, jak jsou ty desky kotvené, protože jestli to alespoň vzdáleně odpovídá vzorovým listům, tak je nutné je kotvit.
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko