..: Jízdní kola s sebou: vůz Bdmpeer mění trend u ZSSK :..

ZSSK Bdmpeer 203 (exteriér), CRD 2014, foto: Josef Petrák Ostrava — Slovenský výrobce kolejových vozidel ŽOS Vrútky představil na veletrhu Czech Raildays 2014 nový model vozu pro dálkové vlaky Železničnej spoločnosti Slovensko. Řada Bdmpeer staví na konceptu velkoprostorových vozů druhé třídy Bmpeer, nasazovaných na rychlících a vlacích InterCity/EuroCity z domovských stanic Bratislava, Košice a Žilina. Oproti padesátce předchozích vagonů obdobné řady je zde ale hlavním rozdílem dvojice zařízení pro ukotvení tří jízdních kol v obou krajních částech hlavního salonu. Zároveň je interiér nově rozdělen na čtvrtiny pomocí dvou skleněných přepážek s posuvnými dveřmi. Série deseti kusů nové řady byla pořízena díky uplatnění opce z roku 2010. Vagon celkem pojme 76 sedících cestujících a šest kol. Maximální cestovní rychlost činí 160 km/h.

Vůz Bdmpeer ZSSK, výrobce ŽOS Vrútky (2014), foto: Juraj Kováč Vůz Bdmpeer ZSSK, výrobce ŽOS Vrútky (2014), foto: Juraj Kováč Vůz Bdmpeer ZSSK, výrobce ŽOS Vrútky (2014), foto: Juraj Kováč Prostor na přepravu jízdních kol ve voze Bdmpeer ZSSK, foto: Juraj Kováč Interiér vozu Bdmpeer ZSSK, foto: Juraj Kováč Nové rozdělení interiéru vozu Bdmpeer ZSSK (2014), foto: Juraj Kováč Nové rozdělení interiéru vozu Bdmpeer ZSSK (2014), foto: Juraj Kováč

Řada Bdmpeer u ZSSK sleduje trend patrný v minulých letech jak v zahraničí, tak v nedávné době také u Českých drah: podobně jako u vozů Bdmpee, i zde úschova během přepravy postupně ustupuje samoobslužné přepravě jízdních kol pod dohledem cestujícího. Česká varianta dálkových velkoprostorových vagonů přepraví 80 cestujících a čtveřici kol, slovenská vymění dvě kola navíc za čtyři sedící cestující. Liší se i uspořádáním – Bdmpeer ZSSK má výhradně čtveřice sedadel u stolků, řada Bdmpee ČD je uspořádána většinou do dvojic sedadel za sebou, s několika málo čtveřicemi.

Zdroj: Czech Raildays


Josef Petrák Poslat mail autorovi | 17.6.2014 (11:10)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla Reportáže

Další z regionu Slovensko (celé)


  1 2      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel zsbeer  mail  
17.06.2014 (12:00)  
Aky prinos maju mat tie drevene rukovate, ktore spajaju sedacky v ulicke?
registrovaný uživatel Neonym  mail  
17.06.2014 (11:36)  
Jsem zvědav, kdy se u nás objeví nějaké novostavby pro klasické soupravy. Myslím, že budou brzy potřeba jako sůl. Bčka tu nemohou být navěky. Divím se, že ČD od kamarádů ve škodovce ještě nepořídily ta patra s řidičáky, která nakoupilo právě ZSSK. Jinak interiér na mne podle fotografií působí mnohem lépe, než interiér jakékoliv rekonstrukce u ČD. Je tmavší, nepůsobí chladně a sedadla vypadají pohodlnějí(ale neseděl jsem v nich, tak nevím).
17.06.2014 (11:21)  
Povodny Bmpeer nejazdi len na IC/EC, ale v dnes uz velmi velkej miere aj na rychlikoch ;)
  1 2      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko