Bydgoszcz — Polský výrobce kolejových vozidel, společnost PESA Bydgoszcz, slaví další úspěch při dodávkách nových vlaků pro polské dopravce. Tentokrát firma vyhrála u regionální železniční společnosti Koleje Mazowieckie, která si u ní 15. dubna letošního roku objednala dvě elektrické lokomotivy GAMA typu 111 Eb (trakční systém 3 kV DC, maximální rychlost 160 km/h), dvacet patrových vložených vozů typu 416 B a dva patrové řídicí vozy typu 316 B. Z těchto vozů pak dopravce sestaví dvě vratné sedmivozové soupravy o celkové kapacitě 1625 osob (z toho 635 míst k sezení) a zbylých osm vozů použije pro posílení stávajících vratných souprav, které již dříve odebral od německého Bombardieru.
Ten pro Koleje Mazowieckie dodal 26 vložených a 11 patrových řídicích vozů a k nim i 11 lokomotiv typu TRAXX P160 DC. Nově dodávané vozy ze společnosti PESA nabídnou dnes již obvyklý standard v podobě klimatizace, uzpůsobení pro imobilní cestující či zásuvek a Wi-Fi připojení. Ve vozech budou veškeré oddíly v kategorii 2. třídy ve velkoprostorovém uspořádání. Všechny vozy mají být dodány do konce 1. pololetí roku 2015 a Koleje Mazowieckie za ně mají zaplatit celkem 278 milionů zlotých, což je přibližně 1,8 miliardy korun.
Zdroj: Rynek Kolejowy
junkrs: To dnes bohužel platí ale téměř všude a také to pak podle toho vypadá
Zatimco driv bylo cilem vyrobit za co nejvice a pak co nejlevneji prodat...
Jožko: ve srovnání s dřívějškem je to nic
Snad radsi kloudnej cizi vlak, nez vlastni sukafon (resp. jeho dnesni ekvivalent)...
"Vyrobit za co nejméně peněz pak co nejdráže prodat, spolehlivost a opravářská přístupnost jde stranou."
To dnes bohužel platí ale téměř všude a také to pak podle toho vypadá :-(
Jožko: Přidejte k tomu ty brzy vyrobené patrové soupravy pro DB, pak ještě Škodovka pracuje na dálkové jednopodlažní elektrické jednotce zřejmě odvozené od Pantera. S Alstomem by měla vyvíjet patrovou elektrickou jednotku pro Německo. A v oblasti tramvají se jim myslím docela daří.
Ale například nechápu, proč je čelo Sharku delší než Pantera, když je Panter schválen pro vyšší rychlost, a tudíž pro něj platí stejné, ne-li přísnější pevnostní normy (nevím jak je to přesně).
Dost možná je čelo Sharka schváleno do rychlosti 160 km/h. a PESA výhledově počítá s jeho použitím i pro elektrické jednotky s Vmax = 160 km/h.
Protože Shark je vobluda. Laciná touha po módním tvaru. Už vidím jak se tohle houpe po nějaké lokálce 40, tak na co ten tvar? Má to prostě provokovat, urážet, zrovna jako 14T.
Kdysi jsem se věnoval opravám elektroniky, zejména polské, protože se sem za Bolševika dost vozila, a byl to děs, nevím jak od té doby pokročil vývoj, ale dovedu si představit, že k velkému rozdílu nedošlo. Vyrobit za co nejméně peněz pak co nejdráže prodat, spolehlivost a opravářská přístupnost jde stranou.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.