..: PESA dobývá další segment - tentokrát patrové soupravy :..

Patrová souprava PESA pro Koleje Mazowieckie, foto: PESA Bydgoszcz — Polský výrobce kolejových vozidel, společnost PESA Bydgoszcz, slaví další úspěch při dodávkách nových vlaků pro polské dopravce. Tentokrát firma vyhrála u regionální železniční společnosti Koleje Mazowieckie, která si u ní 15. dubna letošního roku objednala dvě elektrické lokomotivy GAMA typu 111 Eb (trakční systém 3 kV DC, maximální rychlost 160 km/h), dvacet patrových vložených vozů typu 416 B a dva patrové řídicí vozy typu 316 B. Z těchto vozů pak dopravce sestaví dvě vratné sedmivozové soupravy o celkové kapacitě 1625 osob (z toho 635 míst k sezení) a zbylých osm vozů použije pro posílení stávajících vratných souprav, které již dříve odebral od německého Bombardieru.

Interiér patrové soupravy PESA pro Koleje Mazowieckie, foto: PESA Interiér patrové soupravy PESA pro Koleje Mazowieckie, foto: PESA Patrová souprava PESA pro Koleje Mazowieckie, foto: PESA

Ten pro Koleje Mazowieckie dodal 26 vložených a 11 patrových řídicích vozů a k nim i 11 lokomotiv typu TRAXX P160 DC. Nově dodávané vozy ze společnosti PESA nabídnou dnes již obvyklý standard v podobě klimatizace, uzpůsobení pro imobilní cestující či zásuvek a Wi-Fi připojení. Ve vozech budou veškeré oddíly v kategorii 2. třídy ve velkoprostorovém uspořádání. Všechny vozy mají být dodány do konce 1. pololetí roku 2015 a Koleje Mazowieckie za ně mají zaplatit celkem 278 milionů zlotých, což je přibližně 1,8 miliardy korun.

Zdroj: Rynek Kolejowy


JiříK. | 15.5.2014 (6:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Polsko


  1 2 3      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel PepaN 
15.05.2014 (17:48)  
bartik09: jistě, to nepochybně, cizí vlak nadlá mnohdy lepší službu. A to je právě ten kámen úrazu, protože u nás se prostě například motorové nové vozy nevyrábí... Je to odvětví, do kterého z celého světa plyne hodně peněz a my máme v tomhle odvětví tradici, tudíž bych radši viděl, kdyby tyhle zakázky vyhrával někdo od nás než poláci ;)
15.05.2014 (15:26)  
M 474 003: Vyrobit za co nejméně peněz pak co nejdráže prodat, spolehlivost a opravářská přístupnost jde stranou.
junkrs: To dnes bohužel platí ale téměř všude a také to pak podle toho vypadá

Zatimco driv bylo cilem vyrobit za co nejvice a pak co nejlevneji prodat...

Jožko: ve srovnání s dřívějškem je to nic
Snad radsi kloudnej cizi vlak, nez vlastni sukafon (resp. jeho dnesni ekvivalent)...
registrovaný uživatel junkrs 
15.05.2014 (15:17)  
To M 474 003:
"Vyrobit za co nejméně peněz pak co nejdráže prodat, spolehlivost a opravářská přístupnost jde stranou."

To dnes bohužel platí ale téměř všude a také to pak podle toho vypadá :-(
registrovaný uživatel PepaN 
15.05.2014 (14:38)  
Fanouš: jasně, tramvaje tam to jde, tu patrovou jednotku pro Německo považuji za jakousi zkoušku od Němců, pokud bude tak spolehlivá jako nedávno Elefanty (nefungující klimatizace, zamrzající nádržky), tak jim to Němci omlátí o hlavu... Jinak samozřejmě fandím našim firmám, jen ve srovnání s dřívějškem je to nic... Chtělo by se do toho pořádně opřít, podívejte, jak Pesa vyhrává jednu zakázku za druhou, to můžeme i my. Jde samozřejmě i o výrobní kapacity...
15.05.2014 (13:30)  
Jiří Bajer: Je to možné, ale i tak stačí Panterovi na pohlcení stejné energie kratší čelo.

Jožko: Přidejte k tomu ty brzy vyrobené patrové soupravy pro DB, pak ještě Škodovka pracuje na dálkové jednopodlažní elektrické jednotce zřejmě odvozené od Pantera. S Alstomem by měla vyvíjet patrovou elektrickou jednotku pro Německo. A v oblasti tramvají se jim myslím docela daří.
15.05.2014 (12:43)  
Fanouš:
Ale například nechápu, proč je čelo Sharku delší než Pantera, když je Panter schválen pro vyšší rychlost, a tudíž pro něj platí stejné, ne-li přísnější pevnostní normy (nevím jak je to přesně).

Dost možná je čelo Sharka schváleno do rychlosti 160 km/h. a PESA výhledově počítá s jeho použitím i pro elektrické jednotky s Vmax = 160 km/h.
15.05.2014 (12:34)  
Fanouš

Protože Shark je vobluda. Laciná touha po módním tvaru. Už vidím jak se tohle houpe po nějaké lokálce 40, tak na co ten tvar? Má to prostě provokovat, urážet, zrovna jako 14T.

Kdysi jsem se věnoval opravám elektroniky, zejména polské, protože se sem za Bolševika dost vozila, a byl to děs, nevím jak od té doby pokročil vývoj, ale dovedu si představit, že k velkému rozdílu nedošlo. Vyrobit za co nejméně peněz pak co nejdráže prodat, spolehlivost a opravářská přístupnost jde stranou.
registrovaný uživatel PepaN 
15.05.2014 (12:33)  
Fanouš: jediné nové věci vyrobené u nás jsou 380 to ještě s problémy (které ovšem Škoda nezavinila), dokola vyráběná 471 v X variantách a Panter, kterým vyhráli v na míru ušitém výběrku. Jinak samé "modernizace" ve SprastoZnova nebo předělávání lokomotiv v CZ loko... A dál? Dál prakticky nic... To opravdu mrtvé je...
15.05.2014 (11:39)  
Český železniční průmysl mi zrovna mrtvý nepřipadá. Ale každý to asi vidí jinak. Ano, taky oceňuji, že RegioShark má odvážný design, že se Poláci nebojí. Jsou ale podstatnější věci než design (jedná se však o dost subjektivní záležitost), i když ten je rozhodně taky důležitý. Proč něco technicky vyspělého nezabalit do hezkého hávu? Hodnotě vozidla to přidá. Ale například nechápu, proč je čelo Sharku delší než Pantera, když je Panter schválen pro vyšší rychlost, a tudíž pro něj platí stejné, ne-li přísnější pevnostní normy (nevím jak je to přesně). Dle mého názoru potom Shark plýtvá prostorem, Panter si vystačí s menší délkou při minimálně stejné pevnosti. No a design netrakčních souprav pro DB Regio od Škodovky se vám nelíbí?
registrovaný uživatel Luxian  mail  
15.05.2014 (10:05)  
Líbí se mi, že se Poláci nebojí odvážného designu. Na rozdíl od škodovky...
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko