..: Noční spojení Česka se Slovenskem se od příštího roku zredukuje :..

R 420 Excelsior na trati Žilina - Košice, foto: JohníkPraha — Ačkoliv příchod nového jízdního řádu je ještě daleko a nastane až za více jak půl roku, již nyní se objevují některé zprávy o plánované redukci nočních vlaků spojujících Čechy, Moravu a Slovensko. Úmysly Ministerstva dopravy a Českých drah nepřímo potvrdil i mluvčí ČD Petr Šťáhlavský: „Skutečně dojde k úpravě rozsahu noční dopravy mezi ČR a SK. Místo tří tras současných vlaků budou realizovány dvě, čímž reagujeme na vývoj poptávky jak v ubytovacích vozech, tak ve vozech k sezení,“ uvedl Šťáhlavský. Na železničních diskuzních fórech se v souvislosti se zrušením mluví zejména o dnešním vlaku R 440/441 Excelsior.

Připomeňme si stávající rozsah noční dopravy v dotčené trase: Zmíněný rychlík 440/441 odjíždí z Prahy do Košic po půlnoci a zpět z Košic okolo šesté hodiny večerní. Cesta mu trvá asi deset hodin, přičemž jeho cesta začíná a končí na české straně již v Chebu, odkud vyjíždí v 18.16 a kam se vrací z opačného směru těsně před desátou hodinou dopoledne. Nutno ale podotknout, že ho zdržuje dlouhé čekání na pražském hlavním nádraží. Vlak je tvořen starými vozy k sezení řady A, BDs a B, přičemž veze přímé lůžkové a lehátkové vozy také z Chebu přes Plzeň do Prahy a naopak.

Rychlík R 442/443 Šírava spojuje Prahu s východoslovenským městem Humenné. Kromě svých vozů veze přímé vozy do Krakova. Je tvořen vozy podobné kategorie, jako je tomu u předchozího vlaku 440/441, akorát jeho odjezd z Prahy je už ve 22.26 a jeho návrat do Prahy naopak téměř o čtyři hodiny pozdější. Trasu Praha - Košice zvládne za devět a půl hodiny.

Poslední z vlaků, EN 444/445 Slovakia, je tvořen v současné době výhradně ubytovacími vozy, přičemž veze také přímé vozy do Varšavy či Zvolena, které se odpojují cestou. Řazen je rovněž vůz pro přepravu osobních automobilů. Jízdní doba vlaku je bezmála deset hodin.

České dráhy plánují, že noční provoz těchto vlaků více zefektivní: „Stávající vlaky dnes trasy nevyužívají naplno, plně nevyužívají normativ hmotnosti. Vzhledem k probíhajícím jednáním však nelze poskytnout podrobnější informace,“ doplňuje mluvčí ČD Petr Šťáhlavský. V případě zrušení rychlíku Excelsior však bude pravděpodobně zachována jeho část z Chebu přes Ústí nad Labem do Prahy, případně až do Pardubic. Podobně by mělo být zachováno brzké ranní spojení Ostravska se Žilinou, což však jsou opravdu již jen spekulace.

Zdroj: České dráhy


Michal Jaroš Poslat mail autorovi | 11.5.2014 (8:00)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Jízdní řád

Weitere aus Česká republika (celá) Slovensko (celé)


  1 ... 10 11 12 13 14      Zpráv na stránku:   
11.05.2014 (12:17)  
tkanicka:
Ako skutocnost ze ZSSK nasadzuje vrakoidne lezadlove vozne meni skutocnost ze CD nasadzuje vrakoidne vozne na sedenie? :D Skratka, to co jazdi na Excelsiore je hlboko pod standardom rychlikov ZSSK, preto je logicke ze niektorym cestujucim to vadi. Excelsior a Sirava su napokon jedine vlaky na Slovensku kde v prvej triede nie je zastrcka a ani klima*, co je inak na rychlikoch ZSSK standard aj v druhej triede vzdy aspon v niektorych voznoch (v takmer kazdej rychlikovej suprave sa najde Bmeer, Bpeer, alebo Bmpeer, kratsie rychliky, napr. prievidzske, su zas radene z Bdteerov).

Ano, ZSSK ma otrasny vozovy park lozkovych a lezadlovych voznov. To ovsem nic nemeni na tom ze na Excelsiore jazdia otrasne vozne na sedenie.

(* ano, este jazdia dva kusy ARmeer-ov, ktore v prvej triede klimu nemaju, len zastrcku, ale tie vzdy jazdia v suprave s klimatizovanym Apeerom)
Registrierter Benutzer Kakov 
11.05.2014 (11:30)  
pekař:

osobně mám dojem, že si ČD i objednatelé (kraje a MD) cucaj tu obsazenost z prstu, jak se jim to zrovna hodí.....
Registrierter Benutzer pekař 
11.05.2014 (11:06)  
Co se týče Excelsioru. Cestu v něm absolvuji několikrát do měsíce, a že by jezdil nějak špatně obsazený, no nevím. Ostatně, byla na toto téma debata vedena i na Káčku a nebyl jsem tam sám s tímto názorem:)
Registrierter Benutzer RadoB 
11.05.2014 (10:39)  
možno sa podpisuje pod nízkou obsadenosťou kvalita vozňov a cena. Prípojovosť na nočné vlaky je tiež katastrofálna, aspoň z Považia (konkrétne sám za seba môžem spomenúť Trenčín).
11.05.2014 (10:02)  
Hlavně, že ze Slovenska sem jezdí vozy prvotřídní kvality, takové Bcee 002 se nevyrovná žádnému vozu v Evropě a už měl být dávno polechtán plamenem autogenu.
11.05.2014 (9:45)  
Aspoň zmiznú tie šroto vozne ČD zo Slovenska. Ešte keby na Šírave nechodia. Namiesto Excelsioru bude na Slovensku v jeho trase R Košice - Trenčín a späť s novými vozňami.
11.05.2014 (9:06)  
To je zajímavý... A Bratislava je asi v Maďarsku, ne??? :-D Že se tam nikde nepíše o EN 476/477 Metropol...
  1 ... 10 11 12 13 14      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2024 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko