..: Rekonstrukce trati z Mělníka do Mšena se odkládá :..

Osobní vlak na trati 076 před zastavením provozu, foto: BeanMšeno — Je tomu již více půl roku od doby, kdy po trati 076 v úseku mezi Mělníkem a Mšenem projely poslední pravidelné osobní vlaky. Ty dočasně zastoupila náhradní autobusová doprava, ale zatímco prvotní odhady tehdy hovořily o zprovoznění železnice do letošních letních prázdnin, nakonec tomu tak zcela jistě nebude. Stavba totiž hned v začátcích nabrala skluz při přípravě projektové dokumentace, a to k velké nelibosti místních samospráv i některých podnikatelů v cestovním ruchu, kteří byli na přílivu turistů vlakem závislí. Správa železnic však na oplátku slibuje kompletní rekonstrukci tratě a zvýšení komfortu cestujících po jejím dokončení. Novým předpokládaným termínem zahájení obnoveného provozu je však až závěr tohoto roku.

SŽDC provoz na trati prakticky znemožnila v září 2014, kdy v podstatné části tratě zavedla souvislou pomalou jízdu 10 km/h. České dráhy na to poté reagovaly zastavením dopravy, protože vlaky by nestíhaly jízdní doby a celkový cestovní čas by se neúměrně prodloužil. Prozatím poslední práce na této regionální dráze proběhly v prosinci, kdy dělníci ukončili rozebírání původních kolejí a pražců, které byly prakticky beze zbytku odtěženy. Nyní se podle SŽDC čeká na dokončení projektu a rekonstrukce by měla začít v létě. Celá oprava vyjde na přibližně 500 milionů korun.

Místní obyvatelé i samospráva se však i nadále podivují, jak je možné, že SŽDC s přípravou opravy nezačala již dříve, když trať byla v havarijním stavu dlouhodobě. Na tuto otázku odpověděl Mělnickému deníku již dříve mluvčí správce infrastruktury Jakub Ptačinský: „Správa železniční dopravní cesty existuje deset let. Předtím na dráze čtyřicet let právně hospodařil úplně jiný podnik. My se nyní snažíme dohnat to, co během oněch čtyřiceti let zanedbal,“ říká Ptačinský s tím, že není možné v jednu chvíli opravit tisíce kilometrů tratí. Důležité jsou podle něj trasy, jejichž provoz má jasné využití. „Jsou to tratě, u nichž nám dají obce záruku, že když je opravíme, neobjednají autobusy, čímž by naše investice přišla vniveč,“ uzavírá mluvčí.

Zdroje: Česká televize, Mělnický deník


Michal Jaroš Poslat mail autorovi | 17.3.2015 (6:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty Jízdní řád

Další z regionu ČR Středočeský


  1 2 3      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Sim 
17.03.2015 (10:13)  
Antony > ja se obavam, ze by bylo vhodne se vratit nohama na zem; novy most pres Labe s prislusnym napojenim na stavajici infrasktrukturu by pravdepodobne svymi naklady nekolikanasobne prevysil kompletni rekonstrukci trate do Msena ...
17.03.2015 (10:04)  
Ti turisté tam nedorazí auty a autobusy? Docela bych se divil, že podnikatelé mají ztrátu kvůli nejezdícímu vlaku. Rychlíky z Prahy do Mělníka? Zatím jezdí pouze osobáky. Mělník je z Prahy dostupnější autobusem. Chaos dělá i ROPID, proč je možné do Mělníka dojet autobusem za tarif PID a vlakem ne??? Mělník ještě dlouho zůstane bez rozumného připojení z Prahy vlakem.
17.03.2015 (9:50)  
JB - odklonová trasa při nepravidelnostech na koridoru

třída zatížení A1 je vhodná pro odklony z tratě D4. Ono je už dnes Apríla?
registrovaný uživatel bobík 
17.03.2015 (9:43)  
Antony:to asi není v plánu, zatím nezadrátovali ani Louka u Litvínova-Litvínov, je tam příjemnej přestup :-)
17.03.2015 (9:15)  
Bude to znamenat ztráty pro celý region. Už se o tom píše zde:
http://www.ceskatelevize.cz/ct24/regiony/304915-na-kokorinsko-vlaky-zatim-nevyjedou/

V kempech, tábořištích či ubytovnách na okraji Mšena přespává od jara do podzimu přes dva tisíce lidí. Turistická sezona ještě pomalu ani nezačala a provozovatel kempu už počítá první ztráty, které jdou do desítek tisíc korun. "Loni jsme měli kapacitu květen a červen už obsazenou. Letos ji máme obsazenou pouze ze třiceti procent. Úbytek je už znát, a myslím si, že je to kvůli tomu vlaku," postěžoval si v rozhovoru pro ČT Luboš Nechyba, provozovatel jednoho z kempů.

Víkendový Sp z Prahy rozhodně nejezdil prázdný, naopak.
registrovaný uživatel JB 
17.03.2015 (9:06)  
Přímý sobotní vlak z Prahy do Mšena jezdíval. A hlavně by to bylo potřeba jako odklonová trasa při nepravidelnostech na koridoru.
registrovaný uživatel ceskolipak  mail  
17.03.2015 (8:35)  
Chtělo by to optimalizovat trať z Vysočan do Všetat, ideálně zdvojkolejnit a elektrizovat a vést elefanty Praha-Mělník-(Litoměřice) přes Neratovice.

Po rekonstrukci trati Mělník-MB spoje zatraktivnit alespoň na víkendový provoz pro turisty cestující do Kokořínska
registrovaný uživatel Antony 
17.03.2015 (7:37)  
hlavne by to chtelo pravidelnejsi prime rychliky z prahy do melnika. ted jezdi jen dva denne v pracovni dny navic v uplne nepouzitelnych casech a o vikendu zadne.

kdyby tady nekdo myslel mozkem tak by vedli kousek trate z citova do melnika hl n aby tam mohly jezdit elefanty za rychlejsi cas. stacil by most a odbocka
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko