Berlín - Výrobce kolejových vozidel Bombardier Transportation získala v průběhu letošního března v Evropě hned tři zakázky o celkovém finančním objemu přes 200 milionů EUR. Největší březnovou zakázkou je objednávka Deutsche Bahn pro svou dceřinnou společnost S-Bahn Mitteldeutschland. Její flotila stříbrných Talentů 2 se od roku 2016 rozroste o šestnáct třídílných a deset pětidílných vlaků, za které dopravce zaplatí celkem 146 milionů EUR. Nové jednotky jsou určeny pro vozební ramena z Halle/Saale a Gaschwitz do Dessau-Rosslau a Lutherstadt Wittenberg novým tunelem pod centrem Lipska. Klimatizovaný interiér souprav bude mimo klasických sedadel a multifunkčních prostorů obsahovat i klubový oddíl pro čtrnáct cestujících. Výroba souprav proběhne tradičně v závodě v Hennigsdorfu poblíž Berlína.
Objemově druhou největší březnovou zakázku představuje patnáct motorových lokomotiv TRAXX DE ME (Multi Engine) pro společnost Paribus-DIF. Jedná se o první motorové TRAXXy ME pro soukromého vlastníka, který za ně zaplatí celkem 60 milionů EUR. Součástí kontraktu je rovněž opce na dalších pět strojů. Společnost Paribus-DIF byla vybrána státní organizací LVS (Landesverkehrsgesselschaft Schleswig-Holstein) a objednané stroje budou následně pronajaty dopravci, kterého rovněž vybere LVS. Vybraný dopravce bude s novými lokomotivami zajišťovat osobní dopravu z Hamburku na ostrov Sylt. Stroje budou dodány dodány v průběhu roku 2015. Na jejich výrobě se budou podílet závody v Kasselu, Wroclawi, Siegenu a Mannheimu.
V pořadí třetím, nejmenším kontraktem je dodávka dalších dvou kusů elektrických lokomotiv TRAXX F140DC pro italského soukromého dopravce GTS Rail. Součástí objednávky je rovněž desetiletá údržba nejen nově dodaných strojů, ale i těch, které si dopravce pořídíl v letech 2008 (3 ks) a 2010 (2 ks). Každá z lokomotiv GTS Rail ujede s nákladními vlaky ročně cca 180 tisíc km na vozebních ramenech Bari-Piacenza, Piacenza-Bologna a Piacenza-Piedmont.
Je to proběh jednoho Traxxe.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.