Berlín - Palubní portál, na kterém cestující najdou informace o jízdě, filmy, knihy, nebo si zde mohou objednat jídlo z jídelního vozu. To vše, včetně bezplatného připojení k internetu u dálkových a některých regionálních spojů, využívají cestující v Česku už zhruba tři roky, nicméně za hranicemi nejsou tyto věci zdaleka samozřejmostí. Nyní o podobných službách začínají uvažovat i takoví obři jako Deutsche Bahn nebo PKP Intercity. A důvod? U německých drah jím je zejména otevření trhu dálkových autobusů a částečný odliv cestujících, kteří tento způsob přepravy volí místo vlaku. V Německu využilo v roce 2013 služeb dálkových autobusů zhruba 9 milionů cestujících, přičemž zhruba třetina z nich přešla do autobusů právě z vlaků DB. Tito cestující volí autobus nejen z důvodu, že je levnější než železnice, ale také z důvodu, že bezplatný internet se v autobusech běžně nabízí.
Deutsche Bahn aktuálně testuje dvě provedení technického řešení včetně palubních serverů. Německý dopravce také řeší otázku, zda bude obsah palubního portálu dostupný bezplatně. Naopak samotný přístup na internet má být i nadále placený, stejně jako v současnosti, kdy je připojení zajišťováno pomocí hot-spotů Deutsche Telekomu.
Odliv cestujících se pomocí internetového připojení snaží zastavit i polský dálkový dopravce PKP Intercity. Ten v několika vlacích nyní pilotně nabízí připojení od společnosti T-Mobile. V prvním roce je připojení poskytováno bezplatně a o případném zpoplatnění či ponechání bezplatného přístupu má být teprve rozhodnuto. V každém případě i PKP IC pracuje na bezplatném poskytování palubních multimediálních služeb.
Zdroj: Rynek Kolejowy

1.Cena
2.U konkretniho spoje lepsi spojeni
Cena samozřejmě je důvodem - když se podívám na dnešní nabídku spojení, tak vlak (1:40-2 hod) je minimálně za € 64, autobus (3 hodiny a kousek) za maximálně pod € 20- viz https://www.fernbusse.de/buslinien/berlin/hamburg/.
On rozdíl 40-50 euro je už docela zajímavý i pro Němce ...
Eh, tak to je doufám jen nějaký informační šum, popravdě řečeno si vůbec neumím představit že by palubní informace měly být placené... to by pak (opět, podle mého názoru, možná se hrubě mýlím) bylo totálně zbytečné vyhazování peněz na obou stranách - DB dá balík aby jim to někdo stvořil (SW, HW do každého vozu/soupravy), pár zákazníků vyklopí peníz za to aby se na to mohli podívat, a pak to spokojeně umře na úbytě (nebo aspoň usne do doby kdy se zjistí že to moc nepomohlo a že se to tedy "přecejen" zkusí zadara)...
To opravdu hodlá někdo dát peníze aby se mohl podívat jakou aktuální rychlostí vlak jede, jaká je příští zastávka případně aby si mohl objednat jídlo??
Ledažeby součástí onboard intranetu měl být nějaký prémiový obsah (řekněme filmy atd.) ale tak to by snad měla vyřešit servisní část zdarma a jen prémiová nadstavba kdyžtak za peníze...
Konkretne ten internet je hezka vychytavka, ale kvuli tomu asi moc Nemcu nepreslo. Nemluve o tom, ze nikde neni napsane, jak dobre to pripojeni je, coz je asi taky celkem podstatne srovnani.
Jestli to spraví palubní portál? Možná jako jeden z kroků k postupnému zvýšení komfortu cestování po železnici.
Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.
- Correspondent or Member of ŽelPage,
- Editor or ŽelPage Administrator
Before you insert your comment, you have to log on or register.
