..: DB a PKP IC uvažují o palubních portálech :..

ICE3 Berlín - Palubní portál, na kterém cestující najdou informace o jízdě, filmy, knihy, nebo si zde mohou objednat jídlo z jídelního vozu. To vše, včetně bezplatného připojení k internetu u dálkových a některých regionálních spojů, využívají cestující v Česku už zhruba tři roky, nicméně za hranicemi nejsou tyto věci zdaleka samozřejmostí. Nyní o podobných službách začínají uvažovat i takoví obři jako Deutsche Bahn nebo PKP Intercity. A důvod? U německých drah jím je zejména otevření trhu dálkových autobusů a částečný odliv cestujících, kteří tento způsob přepravy volí místo vlaku. V Německu využilo v roce 2013 služeb dálkových autobusů zhruba 9 milionů cestujících, přičemž zhruba třetina z nich přešla do autobusů právě z vlaků DB. Tito cestující volí autobus nejen z důvodu, že je levnější než železnice, ale také z důvodu, že bezplatný internet se v autobusech běžně nabízí.

Interiér Bmnopuz PKP Intercity, Czech Raildays 2011, foto: Josef Petrák Deutsche Bahn aktuálně testuje dvě provedení technického řešení včetně palubních serverů. Německý dopravce také řeší otázku, zda bude obsah palubního portálu dostupný bezplatně. Naopak samotný přístup na internet má být i nadále placený, stejně jako v současnosti, kdy je připojení zajišťováno pomocí hot-spotů Deutsche Telekomu.

Odliv cestujících se pomocí internetového připojení snaží zastavit i polský dálkový dopravce PKP Intercity. Ten v několika vlacích nyní pilotně nabízí připojení od společnosti T-Mobile. V prvním roce je připojení poskytováno bezplatně a o případném zpoplatnění či ponechání bezplatného přístupu má být teprve rozhodnuto. V každém případě i PKP IC pracuje na bezplatném poskytování palubních multimediálních služeb.

Zdroj: Rynek Kolejowy


JiříK. | 31.8.2014 (8:00)
Ostatní: TwitterLinkuj.cz!Jaggni to!Google Bookmarksvybrali.sme.skDalší služby
Related newsopen/close

More on Služby

More from Německo Polsko


04.09.2014 (7:12)  
Také právě myslím, že cena je dost podstatným důvodem, což mi bylo nejprve rozporováno, ale nakonec, jak vidím, přece jen uznáno. Proto mi přijde, že zavedením internetu (natož placeného) cestující zpátky z autobusů nezískají, a jestli to má být jediný účel, pak jde o vyhozené peníze. Ocení to tedy zbylí cestující, kteří možná k autobusům nepřejdou...
Registered user M 
03.09.2014 (23:58)  
Frantisek - aniz bych to nejak studoval, tak bych videl dva duvody a nemyslim, ze se budu nejak moc plest
1.Cena
2.U konkretniho spoje lepsi spojeni
Registered user arj 
03.09.2014 (11:52)  
Frantisek: z jakých důvodů určitá část lidí přešla po zavedení dálkových autobusových linek z vlaků na autobusy. Cena možná nebude jediným důvodem

Cena samozřejmě je důvodem - když se podívám na dnešní nabídku spojení, tak vlak (1:40-2 hod) je minimálně za € 64, autobus (3 hodiny a kousek) za maximálně pod € 20- viz https://www.fernbusse.de/buslinien/berlin/hamburg/.

On rozdíl 40-50 euro je už docela zajímavý i pro Němce ...
03.09.2014 (8:05)  
M: Spíš bych se podíval, z jakých důvodů určitá část lidí přešla po zavedení dálkových autobusových linek z vlaků na autobusy. Cena možná nebude jediným důvodem, ale divil bych se, kdyby tam vůbec nefigurovala. Nemám dojem, že by se kdekoli na světě většina lidí předháněla v tom, kdo utratí za určitou službu víc. Přitom na tamní železnici se myslím jezdí dostatečně rychle.
Registered user SYN 
02.09.2014 (14:30)  
zda bude obsah palubního portálu dostupný bezplatně

Eh, tak to je doufám jen nějaký informační šum, popravdě řečeno si vůbec neumím představit že by palubní informace měly být placené... to by pak (opět, podle mého názoru, možná se hrubě mýlím) bylo totálně zbytečné vyhazování peněz na obou stranách - DB dá balík aby jim to někdo stvořil (SW, HW do každého vozu/soupravy), pár zákazníků vyklopí peníz za to aby se na to mohli podívat, a pak to spokojeně umře na úbytě (nebo aspoň usne do doby kdy se zjistí že to moc nepomohlo a že se to tedy "přecejen" zkusí zadara)...
To opravdu hodlá někdo dát peníze aby se mohl podívat jakou aktuální rychlostí vlak jede, jaká je příští zastávka případně aby si mohl objednat jídlo??
Ledažeby součástí onboard intranetu měl být nějaký prémiový obsah (řekněme filmy atd.) ale tak to by snad měla vyřešit servisní část zdarma a jen prémiová nadstavba kdyžtak za peníze...
Registered user M 
02.09.2014 (13:09)  
Nelze se na to divat ciste ceskyma ocima, tzn. vsechno musi byt nutne lacine nebo jeste lepe zadarmo.
Konkretne ten internet je hezka vychytavka, ale kvuli tomu asi moc Nemcu nepreslo. Nemluve o tom, ze nikde neni napsane, jak dobre to pripojeni je, coz je asi taky celkem podstatne srovnani.
02.09.2014 (10:40)  
To jsem na ně zvědavý. Pokud dálkové autobusy nabízejí internet zdarma, placený asi nikoho nepřesvědčí. Pokud nabízejí také placený internet, pak bude hrát roli cena přepravy, jež je u vlaku vyšší. K jízdě vlakem by mohl lidi, kteří přesedli do autobusu (kde předpokládám jako hlavní důvod cenu, neb u DB je pohodlí jistě dobré), přimět leda internet zdarma, pokud je v autobuse placený. Jinak to vidím jen jako marné dohánění, byť je pro lidi ve vlaku přínosem. Jako prvotní příčinu tuším onen systém jízdného s drahým základem a podmíněnými slevami, který jsme zkopírovali i u nás. No a pokud jde o Polsko, tam bude i podle mě hlavní příčinou infrastruktura (byť užít letadlo na vnitro a ještě za dvojnásobnou cenu by mě asi nenapadlo, ale každý máme jiné preference).
Registered user ivanp  mail  
01.09.2014 (21:54)  
Ano, palubní internet zdarma by mě určitě potěšil, když jsem jel před pár lety v zimě z Bialystoku do Varšavy a v celém vagónu první třídy fungovalo topení akorát na WC...
01.09.2014 (19:48)  
Paolo: Nijak nepomohou komfortní nové vozy či infoportál, když je polská železniční infrastruktura v katastrofálním stavu, což se podepisuje na jizdních dobách. Sami Poláci nadávají na PLK, že neprovádí opravy.
Registered user paolo 
31.08.2014 (22:04)  
V případě problémů PKP Intercity se obávám, že kromě levných busů (PolskiBus) udělal své i LOT a jeho ceny spojení z regionálních letišť do Warszawy. Zcela běžně lítám z Katowic do Warszawy a zpět ve stejný den za cca 2.400 Kč, což je asi dvojnásobek ceny za vlak v 1. třídě na stejné trase. A to je třeba ještě zmínit Ryanair, který má v nabídce letenky po Polsku bežně od 39 PLN (cca 270 Kč) za jeden směr.
Jestli to spraví palubní portál? Možná jako jeden z kroků k postupnému zvýšení komfortu cestování po železnici.

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2019 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko