..: Vánoční dar od Siemensu pro DB – dlouho očekávaný nový ICE :..

DB ICE, foto: Siemens Berlín — Krátce před Štědrým dnem proběhla jako blesk tiskem, televizí i jinými sdělovacími prostředky včetně webových stránek zpráva, že po téměř dvou letech zkoumání EBA (Eisenbahn Bundesamt) udělil ICE třetí generace od Siemensu provozní povolení pro vlaky osobní přepravy („techničák“). Čtyři soupravy byly předány DB v pátek před Štědrým dnem, dalších 12 je připraveno k předání. Původní termín plnění prvních dodávek byl v říjnu 2011. Vznikly diskuse o průkazu kvality a do jednání se vložil EBA. Začaly zkoušky, zejména nového SW, vrcholící zkouškami moderního řídícího systému. Ty byly v prosinci ukončeny a EBA vydal kladný verdikt. DB dosud jezdily bez provozní rezervy. Soupravy nebyly přes Vánoce zařazeny do turnusu, ladil se zácvik vlakového personálu. Ke dni 23. prosince 2013 vydal EBA rovněž souhlas pro provoz ICE – Velaro D propojených, zdvojených.

Tisková informace byla natolik obecná, že neuvedla podrobnosti zkoušek SW. Lze se domnívat, že zejména u brzdového systému a systému řídicího mohlo jít o V&V Program (Verification and Validation), poprvé použitý u Space Shuttle, dále v leteckém a jaderném průmyslu. Především se hledají možné Common Mode Failures (chyba ze společné příčiny).

Siemens v euforii prvotního sdělení situaci nazval „Vánočním darem“ od EBA.

Zdroje: ZDF, N-TV, Siemens


stoupa Poslat mail autorovi | 19.1.2014 (8:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci Vozidla

Další z regionu Německo


  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Raquac 
23.01.2014 (8:03)  
kobros: ...postavit trat pro smiseny provoz (normalni a VR vlaky) pro rychlost 200 km/h vubec nemusi byt levnejsi nez postavit VRT ciste a jen pro VRV.


Pokud by se stavelo jako mezi Frankfurtem a Kolinem tak mozna ano (pominme, ze sami Nemci s tim nejsou uplne spokojeni), ale VRT ciste pro VRV ma smysl stavet tam, kde pak pojede jeden vlak za druhym. Takova relace u nas proste neni - neni to ani trat Praha-Ostrava, ani zadny tranzit. Podivejte se na jih - ani bohate Rakousko neslo do takoveho dobrodruzstvi a ze se sehr geehrte Hofräter rozmachli.
registrovaný uživatel kobros 
23.01.2014 (2:10)  
Hawkey: nerad bych tu zacinal flamewar na tema VRT v CR ano ci ne, ale nejak mam pocit, ze postavit trat pro smiseny provoz (normalni a VR vlaky) pro rychlost 200 km/h vubec nemusi byt levnejsi nez postavit VRT ciste a jen pro VRV.
Ona jaksi jednotka VRV je schopna si poradit s uplne jinymi krpaly nez klasicky vlak. Navic stavet trat mimo zastavene uzemi a nemuset se snazit za kazdou cenu trefit do stavajicich zastavek po ceste je hodne velka uspora.
dopisovatel nebo člen ŽP Hawkey  mail  
22.01.2014 (22:22)  
ythomas_ct: No ale tady není jen relace OVA-PHA, ale těch i hlavních destinací, které by díky využití technologií, které jsem vypsal začaly být hodně atraktivní a zajímavé. Jen tak namátkou to vezmu . Č. Třebová - Brno, Kolín - Brno přes Vysočinu, Praha - Č. Budějovice, Praha - Cheb a to jak přes Plzeň tak i přes Ústí nad Labem a tak bych mohl pokračovat.

Vyložene VRT pro vnitro jsou u nás až zbytečný luxus, vzhledem k tomu, jaká je to investice a jaký přínos to přinese .. Dle mého skromného názoru pro naše vnitro je udeální 160 - 200 kmh ..
22.01.2014 (21:38)  
Rail-2005
Samozřejmě, pokud to bude v celé trase vozit jeden dopravce, bude to jednodušší a nejspíš i levnější, s tím souhlasím. Nesouhlasím ale s tím, že by se jízdné mohlo zlevnit pouhým vyřazením ČD z toho řetězce a objížděním ČR. Jak jsem tady uvedl, DB i ÖBB si za kilometr účtují výrazně víc než ČD. Navíc je to po germánském území i delší, takže se domnívám, že to prostě bude dražší.
registrovaný uživatel Rail-2005  mail  
22.01.2014 (21:11)  
Tak se mi nějak zdá, že to tu nikdo nepochopil. Současné státní dráhy, jak DB, tak ČD, tak ÖBB pokud ustaví spojení, tak je to na základě mezistátní dohody. Na vozbě vlaku všichni spolupracují, tzn. že při přechodu hranice se ve smluveném pohraničním bodě mění i dopravce (ať už je vagón číkoliv). O jeden vlak se tam dělí 2 až 3 dopravci, což celou věc globálně zdražuje a zesložiťuje. Když jeden by chtěl udělat trochu pružnější tarifní politiku, tak nemůže, protože ten druhý mu to nemusí dovolit.

Něco jiného by bylo, kdyby nějakou mezinárodní relaci, např. Praha - Berlin vzal na sebe nějaký soukromník a začal to jezdit komerčně na své triko. Jančura by to byl schopen jezdit levněji, protože má nižší provozní režii, nemusí živit darmožrouty na nábřeží, platy personálu jsou také nižší než u ČD a rozhodně jeho cateringové služby (i když k nim mám výhradu) netrpí tzv. malou domů, jako je to u státních ČD/JLV. Vlastní prodejní systém mimo mezinárodní ARES/HAFAS/Resarail také ušetří prostředky.
22.01.2014 (15:43)  
Rail-2005: "Vězte, že po zprovoznění rychlého spojení Berlin - Wien mimo naše území v roce 2017 to bude nejen rychlejší přes Halle, Erfurt a Nürnberg, ale i levnější, protože na ceně jízdenky nebudou parazitovat ČD a zůstane to pouze mezi DB a ÖBB."
A proto je jizdenka na EC pres Prahu za 49 nebo 59, zatimco v ICE, ktery nas objizdi 129...

Joska Holibajda: Pokud chce nekdo resit cenu, tak si to pres internet koupi. To neni snad takovej problem...
22.01.2014 (13:30)  
Raquac:
Samozřejmě že ano, ale to nabízejí i ČD (momentálně mají Včasnou jízdenku za 818,- Kč = cca 30 €). Takže i tady platí, že Regiojet prostě nebude jezdit za polovinu toho co ČD.
Jízdenky tohoto typu ale mají své nevýhody - např. musí být zakoupeny s předstihem, jsou vázány na konkrétní spoj nebo je jejich počet omezen. Proto jsem kalkuloval s obyčejnou jízdenkou, kterou lze zakoupit kdykoliv bez omezení.

EDIT:
Ještě doplnění k obyčejné jízdence Praha - Berlín:
ČD: 141 km za 10,80 € (7,66 ct/km)
DB: 244 km za 51,00 € (20,90 ct/km)
Takže nadávání na drahotu ČD je neopodstatněné.
registrovaný uživatel Raquac 
22.01.2014 (12:48)  
Joska Holibajda: Jancura klidne muze jezdit Praha-Berlin za pulku Vami uvadenych cca. 60€. Staci kdyz bude prodavat jizdenky DB Europa Spezial (momentalne od 29€) ci neco podobneho.
registrovaný uživatel Raquac 
22.01.2014 (12:45)  
Rail-2005: Kdyz se mrknu na web DB, muzu koupit jizdenku Berlin-Viden-Berlin za 118 €, letet s Air Berlin (nejlacinejsi na trase) za 137 €. Takze ceny skoro stejne, ale ten cas co neresite je uplne jinde....
22.01.2014 (11:49)  
Rail-2005: Vězte, že po zprovoznění rychlého spojení Berlin - Wien mimo naše území v roce 2017 to bude nejen rychlejší přes Halle, Erfurt a Nürnberg, ale i levnější, protože na ceně jízdenky nebudou parazitovat ČD a zůstane to pouze mezi DB a ÖBB.
Údaje o cenách nejobyčejnější jízdenky jsem našel na http://jizdenka.idos.cz/NT.aspx:
DB: Berlin - Schöna Gr., 244 km, 51,00 EUR (20,90 ct/km)
ČD: Schöna Gr. - Břeclav Gr., 462 km, 65,20 EUR (14,11 ct/km)
ÖBB: Břeclav Gr. - Wien Meidling, 87 km, 20,00 EUR (22,99 ct/km)
Já bych to rozhodně nenazýval parazitováním ČD.

Mimo realitu je snění lidí, kteří si myslí, že "Jančura bude do Berlína jezdit za polovinu toho co ČD". Pokud tam Jančura bude jezdit, tak ve spolupráci s DB. V současnosti činí cena obyčejné jízdenky Praha - Berlín 61,80 EUR. DB z toho má 51 EUR a ČD jen 10,80 EUR. Pan Jančura může celkovou cenu snížit maximálně o 17,5% a to jen v případě, že sám bude jezdit úplně zadarmo. Leda že by přesvědčil Němce, aby se také vzdali části svého podílu. Ale nevím, jaké argumenty by je k tomu mohly dotlačit...
  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko