Praha — Český soukromý železniční dopravce RegioJet v uplynulém týdnu oznámil nákup dalších ojetých vozů z Rakouska, kterých měl dosud ve svém vozovém parku k dispozici kolem čtyřiceti. Nově se počet vagonů téměř zdvojnásobí a postupně se dostane až na číslo 95. Od Rakouských spolkových drah (ÖBB) společnost podnikatele Radima Jančury nakupuje podobné vozy jako v minulosti, převážně řady Ampz 18-91 (u RegioJetu tarifní kategorie Relax a Business). Dále pak do Čech dorazí také oddílové vozy typů Bmz 21-91 a Bmz 28-91, ABmz 30-90 či jídelní vozy WRmz. Souprava s první sérií vagonů přitom už dorazila na naše území o víkendu, tažená lokomotivou společnosti Metrans. Některé vozy byly přepraveny do dílen v Krnově či Šumperku, kde proběhnou dílčí úpravy.
Pro RegioJet aktuální nákup znamená již čtvrtou dodávku vagonů z Rakouska. Kromě toho odebral v květnu minulého roku také 12 vozů 1. třídy řady Am od Švýcarských spolkových drah (SBB), které modernizují dílny Legios České Velenice na řadu Amz 19-90. Z pohledu cestujících není bez zajímavosti, že minimálně jeden z nově dodaných vozů obsahuje úpravu pro dětský oddíl, u ÖBB označovaný jako Kinderspielabteil. První z nově dodaných vozů by do provozů dálkových vlaků Regiojetu měly zasáhnout v březnu letošního roku.
Nákup vozů z Rakouska přitom nedávno ohlásil také majoritní dopravce, České dráhy, jenž avizoval postupné převzetí až osmdesáti vozů od ÖBB. Závazné smlouvy však dosud nebyly zveřejněny ve věstníku, a potvrzená je tak pouze první tranše, čítající šest oddílových vozů řady Bmz, v hodnotě 1,2 milionu eur (33 mil. korun). Otázkou tak zůstává, zda se nákupní plány hned dvou českých dopravců navzájem nepřekrývají, a zdali uvolněné rakouské zdroje dostačují k pokrytí potřeb ČD i Regiojetu.
Zdroj: RegioJet, Věstník veřejných zakázek, Atlas vozů, Databáze vozů RegioJet
Mimochodem, i ten s minimalni mzdou plati pojisteni a zamestnavatel za nej. U vsech lidi je pojisteni nebal bych se rici naprosto dominantni "dani" (z celkoveho objemu toho, co zamestnavatel za zamestnance posle statu to dela 80 (?) procent. Takze je celkem sumak, kdo kolik zaplati na DPFO. Je to stejny jako kdyby zlevnilo vodny, ale podrazilo stocny - pro 9X procent lidi to nebude zadna zmena. To je jen takova vejicka na trubky pred volbama.
Pokud se nepletu, např. v Norsku se pokuty odvíjí od majetku pokutovaného. Co takhle chodit k pokladně s daňovým přiznáním? Jeden kilometr za 0,001% čistého ročního příjmu? Neboli, každý by si mohl za rok koupit 100.000 km jízdného, ať vydělává osm nebo třicet osm tisíc. Nebylo by to spravedlivé?
Daň z příjmu platí zaměstnanec v případě, že vydělává více než 120% minimální mzdy.
Jo to by ses pomstil akorát zaměstnancům, kteří by měli menší výplaty... Nicméně kdyby stát více tendroval (to není jen železnice) a míň šustroval, tak by zaměstnanci mohli mít menší srážky ;) Ono vše souvisí se vším.
"Zato já jezdím dopravcem, který...."
No vidíš to, konkurence nám přinesla výběr.
Já radši dopravce, který:
1) Jede když chci já a kam chci já. (což RJ plní jenom výjimečně, ale když už to plní, de do dalšího kola.)
2) Má nízké jízdné. (jelikož mám pražskou tramvajenku, trochu to ovlivňuje moje místy po Praze.) Sleva 25% mě nezajímá, zajímá mě porovnání s cenou u jiných dopravců.
3) Nabízí nějaké služby či pohodlí.
"Lepší je, když všichni platí za jízdné tolik, kolik je to vhodné a spravedlivé :)" - to je kolik?
Frázi "Minimální plat, ostatní v obálce" jsem ukradl z jedné diskuse o pracovních podmínkách u SA. Nemůžu zaručit, že je to pravdivé, nicméně ten příspěvěk je celkem podrobný a vypadá důvěryhodně. Jestli to takhle chodí i u RJ, to nevím. Ale na finančák bonzovat opravdu nepůjdu.
Daň z příjmu platí zaměstnanec v případě, že vydělává více než 120% minimální mzdy.
No jelikož jsou všichni (osobní) železniční dopravci v ČR ve ztrátě, předpokládal bych, že pumpaři na dani z příjmu zaplatí o trochu víc.
S těmi sociálními odvody jste měl na mysli systém "Minimální plat, ostatní v obálce"?
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.