Praha — Český soukromý železniční dopravce RegioJet v uplynulém týdnu oznámil nákup dalších ojetých vozů z Rakouska, kterých měl dosud ve svém vozovém parku k dispozici kolem čtyřiceti. Nově se počet vagonů téměř zdvojnásobí a postupně se dostane až na číslo 95. Od Rakouských spolkových drah (ÖBB) společnost podnikatele Radima Jančury nakupuje podobné vozy jako v minulosti, převážně řady Ampz 18-91 (u RegioJetu tarifní kategorie Relax a Business). Dále pak do Čech dorazí také oddílové vozy typů Bmz 21-91 a Bmz 28-91, ABmz 30-90 či jídelní vozy WRmz. Souprava s první sérií vagonů přitom už dorazila na naše území o víkendu, tažená lokomotivou společnosti Metrans. Některé vozy byly přepraveny do dílen v Krnově či Šumperku, kde proběhnou dílčí úpravy.
Pro RegioJet aktuální nákup znamená již čtvrtou dodávku vagonů z Rakouska. Kromě toho odebral v květnu minulého roku také 12 vozů 1. třídy řady Am od Švýcarských spolkových drah (SBB), které modernizují dílny Legios České Velenice na řadu Amz 19-90. Z pohledu cestujících není bez zajímavosti, že minimálně jeden z nově dodaných vozů obsahuje úpravu pro dětský oddíl, u ÖBB označovaný jako Kinderspielabteil. První z nově dodaných vozů by do provozů dálkových vlaků Regiojetu měly zasáhnout v březnu letošního roku.
Nákup vozů z Rakouska přitom nedávno ohlásil také majoritní dopravce, České dráhy, jenž avizoval postupné převzetí až osmdesáti vozů od ÖBB. Závazné smlouvy však dosud nebyly zveřejněny ve věstníku, a potvrzená je tak pouze první tranše, čítající šest oddílových vozů řady Bmz, v hodnotě 1,2 milionu eur (33 mil. korun). Otázkou tak zůstává, zda se nákupní plány hned dvou českých dopravců navzájem nepřekrývají, a zdali uvolněné rakouské zdroje dostačují k pokrytí potřeb ČD i Regiojetu.
Zdroj: RegioJet, Věstník veřejných zakázek, Atlas vozů, Databáze vozů RegioJet
... tak rychlost rozjezdu neni zas az tak dulezita, pokud pred nim poskakuje osobak nebo neco jineho pomalejsiho. Vliv to ma pouze v okamziku, kdy je brzda provozu soupnuta bokem nebo provoz umozni predjizdeni.
Už teď jezdí se 7 vozovými soupravami, takže ti, co jezdí RJ pravidelně mohou dát info, jak se mu daří držet doby....
Otazku polozim jinak - utahnou ty masiny 8 vagonu naplanovanou rychlosti?
Ano: Neni duvod kupovat nove, kdyz ma tyhle
Ne: Neco se bude muset zmenit (loko, nebo vagony, nebo jizdni doba:)
V tomhle má Alex pravdu, FPK i Aeroexpress jsou dceřinky RŽD. Ne teda, že bych něco takového chtěl zavádět v Česku, chraň Zababa!
Martin99: Znovu se ptám, a to jízdné na Ostravských linkách - zejména na Pendolinu před nástupem konkurence (a tudíž za monopolu ČD), ti připadalo spravedlivé?..... a kdože tyto vozy provozuje? Není to náhodou ČD?
Vzhledem k tomu, v jakém stavu byl vozový park ČD před nástupem Žaludy a v jaké míře vůči němu vynikalo Pendolíno, jízdné bylo rozumné. Jízdné na Pendolíno by se snížilo i bez konkurence, protože Žaluda by tak jako tak obnovil vozový park a Pendolíno by ztratilo prestiž.
EDIT: ČD chvíli po mé jízdě zlevnilo na skoro všech ostatních lokálkách a na zmiňované trati se snížila sleva z 50 na 25%. ČD se probraly :-)
A když lituješ ty, co jezdili 810tkou za plnou cenu
Kritizuji hlavně rozdílný podíl cena/kvalita u RJ/LE a u ČD mimo hlavní tratě. Dle mého názoru by na lukrativních tratích neměla být cena za kilometr nižší než na "dobytčáckých" tratích.
A když lituješ ty, co jezdili 810tkou za plnou cenu..... a kdože tyto vozy provozuje? Není to náhodou ČD?
Ty seš dobrej týpek...
Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.
- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.