..: RegioJet nakupuje další vozy z Rakouska, míří ke stovce vagonů :..

Metrans 186.291, vozy pro RegioJet, Přerov, 12. 1. 2014, foto: Dušan VacekPraha — Český soukromý železniční dopravce RegioJet v uplynulém týdnu oznámil nákup dalších ojetých vozů z Rakouska, kterých měl dosud ve svém vozovém parku k dispozici kolem čtyřiceti. Nově se počet vagonů téměř zdvojnásobí a postupně se dostane až na číslo 95. Od Rakouských spolkových drah (ÖBB) společnost podnikatele Radima Jančury nakupuje podobné vozy jako v minulosti, převážně řady Ampz 18-91 (u RegioJetu tarifní kategorie Relax a Business). Dále pak do Čech dorazí také oddílové vozy typů Bmz 21-91 a Bmz 28-91, ABmz 30-90 či jídelní vozy WRmz. Souprava s první sérií vagonů přitom už dorazila na naše území o víkendu, tažená lokomotivou společnosti Metrans. Některé vozy byly přepraveny do dílen v Krnově či Šumperku, kde proběhnou dílčí úpravy.

Bmz a ABmz RegioJet od ÖBB, Břeclav, foto: Josef Petrák Pro RegioJet aktuální nákup znamená již čtvrtou dodávku vagonů z Rakouska. Kromě toho odebral v květnu minulého roku také 12 vozů 1. třídy řady Am od Švýcarských spolkových drah (SBB), které modernizují dílny Legios České Velenice na řadu Amz 19-90. Z pohledu cestujících není bez zajímavosti, že minimálně jeden z nově dodaných vozů obsahuje úpravu pro dětský oddíl, u ÖBB označovaný jako Kinderspielabteil. První z nově dodaných vozů by do provozů dálkových vlaků Regiojetu měly zasáhnout v březnu letošního roku.

Nákup vozů z Rakouska přitom nedávno ohlásil také majoritní dopravce, České dráhy, jenž avizoval postupné převzetí až osmdesáti vozů od ÖBB. Závazné smlouvy však dosud nebyly zveřejněny ve věstníku, a potvrzená je tak pouze první tranše, čítající šest oddílových vozů řady Bmz, v hodnotě 1,2 milionu eur (33 mil. korun). Otázkou tak zůstává, zda se nákupní plány hned dvou českých dopravců navzájem nepřekrývají, a zdali uvolněné rakouské zdroje dostačují k pokrytí potřeb ČD i Regiojetu.

Zdroj: RegioJet, Věstník veřejných zakázek, Atlas vozů, Databáze vozů RegioJet


Michal Jaroš Poslat mail autorovi | 14.1.2014 (16:00)
Súvisiace správyopen/close

Ďalšie z rubriky Vozidla

Ďalšie z regiónu Rakousko Česká republika (celá)


  1 ... 3 4 5 6 7 ... 14      Zpráv na stránku:   
17.01.2014 (15:49)  
co kdyby stát provozoval vysoce výdělečné činnosti a z toho splácel dluh či utrácel na občanům prospěšné věci? Jak by to dopadlo? (ptám se)

Jako v CSR 1948-1989, prvni statni bankrot za pet let vlady v 1953
registrovaný užívateľ Alex7 
17.01.2014 (15:24)  
happy (11:24):
První odstavec máš dobrý, druhý odstavec je prvotřídní demagogie. Jestli chceš pravdivě napsat, jakou uznávám ideologii, tak se radši nejprv se mnou osobně setkej. Zhruba tuším, kde bydlíš, tak pro tebe není problém koupit zpáteční lístek na 30 km.
Snad admini prominou, že tu na pana Happyho tykám, ale za ten výplod si to dle mého názoru zaslouží.

K věci: máme bilionový dluh, co kdyby stát provozoval vysoce výdělečné činnosti a z toho splácel dluh či utrácel na občanům prospěšné věci? Jak by to dopadlo? (ptám se)
dopisovateľ alebo člen ŽP Railfort  mail  
17.01.2014 (12:24)  
Žluťáci by si také měli prodloužit pobyty ve stanicích na dvě minuty. To, že už dnes tu minutu nedodržují je dost častá praxe.
17.01.2014 (12:07)  
Imho tam nějaký rozdíl v jízdní době bude, nicméně si troufám tvrdit že bude díky zastávkám a ostatnímu provozu bude pod rozlišovací schopnost. Tuhle jsem někam psal jak jsem byl zaskočený že o půl hodiny zpožděný Metropol i s přepřahem 162 za 242 stihl Praha->Brno 2:29(!)

Sice je fakt že na slovensku 362 tahá běžně 15 vozů z Blavy do Košic a proti krátkému IC s 361 je skoro o hodinu pomalejší, jenže víc jak polovinu z toho dělají zastávky a hlavně se bavíme o totálně jiných stoupáních...
registrovaný užívateľ happy 
17.01.2014 (12:07)  
To nikdo nedopusti, mohlo by se ukazat, ze komercka je v plusu a dotovana v dluzich (pokud by se i nadale soutezilo stylem Plzen-Most)... a to by se nekomu hooooodne moc nelibilo :-D

Pokud si to nemyslel jako sarkasmus, tak si dovolím nesouhlasit. On je totiž z toho pěkný guláš. Na jedné straně tutové provary Plzeň- Most, Pardubice- Liberec, či projekty, které se dost možná pohybují někde kolem nuly. Tedy soutěž JHŽ, nebo i dá se uvažovat nedotovaná vrstva Praha- východ. Pak jsou tu věci jasně ziskové třeba rychlá vrstva na Brno (pokud je tedy stále ještě dotována). Rozdíly budou i na krajských úrovních, v bilanci na jednotlivých R linkách atd. A protože nejsou soutěže, tak vlastně nevíme reálné sumu. Takže hospodaření ČD se spíše dá přirovnat k Pejskovi a Kočičce, kteří vařili. Smíchali absolutně všechno, ale jíst se to nedalo. A to myslím vystihuje podstatu a průhlednost hospodaření ČD.
Já se domnívám, že v rámci segmentů bude nejvíce ziskový segment dotované dálkovky- ten je podle mě plusový, někde kolem nuly bude segment krajských regionálek a záporný bude výsledek nedotovanky. Já totiž nemám důvod věřit tomu, že když RJ a LE jsou v mínusu, tak při stejných cenách jsou ČD v plusu. Tedy pokud neuvažujeme pouze čistý provozní zisk...
registrovaný užívateľ Sim 
17.01.2014 (11:47)  
happy > Bylo by potom zajímavé sledovat ekonomické výsledky tohoto subjektu.

To nikdo nedopusti, mohlo by se ukazat, ze komercka je v plusu a dotovana v dluzich (pokud by se i nadale soutezilo stylem Plzen-Most)... a to by se nekomu hooooodne moc nelibilo :-D
17.01.2014 (11:45)  
Robert-Antonio: Tomu se říká holding, ne monopol. :) Kromě FPK a AE tam totiž je cirka 25 regionálních společností a 2 carga. Monopol má třeba NS v Nizozemí na meziregionální/dálkovou dopravu na tzv. core network.

happy: +1 :) To by se hezky vyjasnilo, jak to je s ekonomikou SC + Ex1.
registrovaný užívateľ happy 
17.01.2014 (11:24)  
Ne teda, že bych něco takového chtěl zavádět v Česku, chraň Zababa!
Právě že ano. Bylo by fajn, kdyby ČD nedotovanou dopravu dalo do samostatné dceřinné společnosti. Bylo by potom zajímavé sledovat ekonomické výsledky tohoto subjektu.

Alex7 je proste socialista, no... je to jeho presvedceni.
Má v hlavě zmatek. Snad se to srovná, až povyroste. Dost možná se mu již nyní jeho vrstevníci smějí za jeho rovnostářské názory. Jediná rovnost, která tu má být, tak je před zákonem a státem. On je vlastně tak rovnostářský, až je to úplný komunista, protože se ohání rovností, ale neuznává rovnost před státem, tedy privilegovaná firma, která může vše na jedné straně a další subjekty hnát raději klackem. Tedy opatření nikoliv volné soutěže, ale restrikcí. To jsou jasné znaky komunismu (a jeho mutací), tedy systému, který má na světě na svědomí miliony mrtvých. Možná pár výchovných na zadek by mu pomohlo se zavčasu probudit.
registrovaný užívateľ Kakov 
17.01.2014 (9:32)  
nejvetsiho odbornika-elektrikare - to je kdo? žák nebo ten nově nastupující?
17.01.2014 (9:22)  
Alex7 je proste socialista, no... je to jeho presvedceni.
Ja jeho nazory nesdilim, nicmene bych byl rad, kdyby MD pred nejakym vytvorenim regulacniho uradu, (ne)vyhlasovanim soutezi na rychliky a dalsima ptakovinama udelalo poradek v CD. Za ministra mame nejvetsiho odbornika-elektrikare na zeleznicni dopravu na svete, tak by to snad nemusel bejt takovej problem...
  1 ... 3 4 5 6 7 ... 14      Zpráv na stránku:   

Komentáre vyjadrujú názory čitateľov.
Redakcia nenesie žiadnu zodpovednosť za ich obsah.

- dopisovateľ alebo člen ŽP, - editor alebo admin ŽP

Pridať komentár
Komentáre môžu vkladať iba registrovaní užívatelia.
Pred vložením komentára je potrebné se buď prihlásiť, alebo zaregistrovať.
Prihlásenie
 
 
  
 
   Zaregistrovať sa

© 2001 - 2024 ŽelPage - správcovia


Info
informacni okenko