..: RegioJet nakupuje další vozy z Rakouska, míří ke stovce vagonů :..

Metrans 186.291, vozy pro RegioJet, Přerov, 12. 1. 2014, foto: Dušan VacekPraha — Český soukromý železniční dopravce RegioJet v uplynulém týdnu oznámil nákup dalších ojetých vozů z Rakouska, kterých měl dosud ve svém vozovém parku k dispozici kolem čtyřiceti. Nově se počet vagonů téměř zdvojnásobí a postupně se dostane až na číslo 95. Od Rakouských spolkových drah (ÖBB) společnost podnikatele Radima Jančury nakupuje podobné vozy jako v minulosti, převážně řady Ampz 18-91 (u RegioJetu tarifní kategorie Relax a Business). Dále pak do Čech dorazí také oddílové vozy typů Bmz 21-91 a Bmz 28-91, ABmz 30-90 či jídelní vozy WRmz. Souprava s první sérií vagonů přitom už dorazila na naše území o víkendu, tažená lokomotivou společnosti Metrans. Některé vozy byly přepraveny do dílen v Krnově či Šumperku, kde proběhnou dílčí úpravy.

Bmz a ABmz RegioJet od ÖBB, Břeclav, foto: Josef Petrák Pro RegioJet aktuální nákup znamená již čtvrtou dodávku vagonů z Rakouska. Kromě toho odebral v květnu minulého roku také 12 vozů 1. třídy řady Am od Švýcarských spolkových drah (SBB), které modernizují dílny Legios České Velenice na řadu Amz 19-90. Z pohledu cestujících není bez zajímavosti, že minimálně jeden z nově dodaných vozů obsahuje úpravu pro dětský oddíl, u ÖBB označovaný jako Kinderspielabteil. První z nově dodaných vozů by do provozů dálkových vlaků Regiojetu měly zasáhnout v březnu letošního roku.

Nákup vozů z Rakouska přitom nedávno ohlásil také majoritní dopravce, České dráhy, jenž avizoval postupné převzetí až osmdesáti vozů od ÖBB. Závazné smlouvy však dosud nebyly zveřejněny ve věstníku, a potvrzená je tak pouze první tranše, čítající šest oddílových vozů řady Bmz, v hodnotě 1,2 milionu eur (33 mil. korun). Otázkou tak zůstává, zda se nákupní plány hned dvou českých dopravců navzájem nepřekrývají, a zdali uvolněné rakouské zdroje dostačují k pokrytí potřeb ČD i Regiojetu.

Zdroj: RegioJet, Věstník veřejných zakázek, Atlas vozů, Databáze vozů RegioJet


Michal Jaroš Poslat mail autorovi | 14.1.2014 (16:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Rakousko Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 6 ... 14      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel rpet  mail  
17.01.2014 (20:20)  
@ Josef Petrák:

...Bude to vtipálek, ale proti M-průvodčí to je druhá liga. :)

treba je to jeji syn a teprve se uci, jak "za to" poradne vzit :D
17.01.2014 (20:13)  
No vida, to je nápad, namísto trapný dotovaný řepky bude stát pěstovat makovice a marihuanu. Všechno půjde na export a koupíme si nový Pendolina :-)
17.01.2014 (20:01)  
Martin99: Bude to vtipálek, ale proti M-průvodčí to je druhá liga. :)
17.01.2014 (19:57)  
Alex7: Kdo tě takovými pohádkami krmí? Telecom jako monopol by nabídl levnější volání... dobrý vtip :-))

A ten byliónový dluh vznikl proto, protože někteří chtěli svoje blaho (zajištění si volebních úspěchů a získaní koryt ve vládě a ve sněmovně), a tak slibovali a slibovali a rozdávali a rozpočet šel do mínusu..... Ostatně ten pán, který před léty prohlašoval, že deficitní rozpočet je normální a mají to i jiné země, je dnes na hradě.....

Začínám Tě Alexi podezírat, že si z nás tady utahuješ... :-)


Happy: přesně tak
17.01.2014 (19:50)  
Bože, proč tu pořád toho pomateného trola "Alex7" živíte?
registrovaný uživatel Kakov 
17.01.2014 (18:25)  
Alex7:

něco tak strašnýho jako č. telekom prosím neeeee!!!

český telekom a jeho pohrobek O2 je ztělesněním zla, před časem mi vyhrožovali, že pokud jim nepodepíšu smlouvu na dva roky (po 10 letech věrného placení paušálu) a nepřejdu na 3× dražší tarif, tak mi zdraží volání a SMS....

takže jsem hned šel a zrušil....

před pár lety (to byl ještě telekom) mojí mámě proti její vůli převedli tarif pevné linky, původně platila 350 kč a měla 120 volných minut, změnili na tarif za 395 kč a bez jakýchkoliv volných minut, takže oznámila zrušení pevné linky, telekom nabídl, nechte si telefon půl roku na zkoušku s tím, že budete platit 1 kč a budete moci pouze přijímat hovory, přišlo první vyúčtování a hádejte kolik tam bylo?? 1 kč paušál + 380 kč za zadržení odchozích hovorů, od té doby mi kabel českého telekomu nesmí do baráku ani na pozemek....

a jak to ohodnotili někteří zaměstnanci telekomu?? (mmch tehdy moji přátelé) "to je přeci v pořádku, to je byznys"


takže něco tak odporného jako telekom nikdy!!!
registrovaný uživatel Alex7 
17.01.2014 (17:43)  
happy:
Děkuji za kvalitní reakci. Jsem asi hodně naivní člověk, který očekává, jak stát ze svých tučných zisků nalije miliardy navíc do železnice nebo kultury, prostě někam pro lidi. A Vy jste mi vysvětlil, že to je prostě nemožné. Děkuji.

M: Stat vysoce vydelecne cinnosti uz provozuje. Vlastni treba CEZ.
Máme drahé volání, které poskytují soukromé subjekty. Nebylo by menší zlo, kdyby lidi platili Českýmu Telecomu?
EDIT: Že stát neumí hospodařit, mi nemusíte znova vysvětlovat, to jsem pochopil :)
registrovaný uživatel M 
17.01.2014 (17:05)  
Stat vysoce vydelecne cinnosti uz provozuje. Vlastni treba CEZ. Jinak co je vysoce vydelecnou cinnosti? Ma ridit plastickou chirurgii, vyvoz zbrani do Afriky nebo distribuci drog po EU?
registrovaný uživatel happy 
17.01.2014 (17:00)  
Snad admini prominou, že tu na pana Happyho tykám, ale za ten výplod si to dle mého názoru zaslouží.
Mně je upřímně jedno, jestli mně tykáš nebo vykáš nebo jestli mně nadáváš. Já poměrně nerad do někoho vandruji na osobní úrovni. A věř, že mně to nečiní žádné potěšení. Ale byl bych rád, kdybys z té ideologické kocoviny vyspal.

Dál bych ti chtěl říci, že i kdyby byla nějaká sebevýdělečnější činost v rukou státu, tak stát ji stejně promrhá. Stačí se kouknout na státní akciovky, státní organizace atp. Proč třeba Cargo nesype do státní pokladny stovky milionů, když všude na světě je snad nákladní doprava (i po dráze) zisková? Podle tvé demagogie bych tedy zařízl AWT aspol. Myslíš, že by podniky chtěly vozit něco od nepružného a předraženého Carga? Ne přešly by na silnici. DObře, tak tedy ve jménu blaha zrušíme ty privátní kamioňáky a dopravu převezme stát. V té chvíli si podniky pořídí své autodopravy. No dobře, tak znárodníme podniky... A to už tu bylo. Místo vydělaných miliard jen zkáza a chudoba. Státní vlastnictví tu bylo v letech 48-89. Jeho pozůstatky jsou dodnes vidět.
registrovaný uživatel Raquac 
17.01.2014 (16:18)  
...co kdyby stát provozoval vysoce výdělečné činnosti a z toho splácel dluh či utrácel na občanům prospěšné věci? Jak by to dopadlo?

To "by" neni na miste - stat vlastni CEZ a podivejte se, co se s jeho tucnymi zisky delo a deje, nebo jeste nazorneji, nedeje.
  1 2 3 4 5 6 ... 14      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko