..: RegioJet nakupuje další vozy z Rakouska, míří ke stovce vagonů :..

Metrans 186.291, vozy pro RegioJet, Přerov, 12. 1. 2014, foto: Dušan VacekPraha — Český soukromý železniční dopravce RegioJet v uplynulém týdnu oznámil nákup dalších ojetých vozů z Rakouska, kterých měl dosud ve svém vozovém parku k dispozici kolem čtyřiceti. Nově se počet vagonů téměř zdvojnásobí a postupně se dostane až na číslo 95. Od Rakouských spolkových drah (ÖBB) společnost podnikatele Radima Jančury nakupuje podobné vozy jako v minulosti, převážně řady Ampz 18-91 (u RegioJetu tarifní kategorie Relax a Business). Dále pak do Čech dorazí také oddílové vozy typů Bmz 21-91 a Bmz 28-91, ABmz 30-90 či jídelní vozy WRmz. Souprava s první sérií vagonů přitom už dorazila na naše území o víkendu, tažená lokomotivou společnosti Metrans. Některé vozy byly přepraveny do dílen v Krnově či Šumperku, kde proběhnou dílčí úpravy.

Bmz a ABmz RegioJet od ÖBB, Břeclav, foto: Josef Petrák Pro RegioJet aktuální nákup znamená již čtvrtou dodávku vagonů z Rakouska. Kromě toho odebral v květnu minulého roku také 12 vozů 1. třídy řady Am od Švýcarských spolkových drah (SBB), které modernizují dílny Legios České Velenice na řadu Amz 19-90. Z pohledu cestujících není bez zajímavosti, že minimálně jeden z nově dodaných vozů obsahuje úpravu pro dětský oddíl, u ÖBB označovaný jako Kinderspielabteil. První z nově dodaných vozů by do provozů dálkových vlaků Regiojetu měly zasáhnout v březnu letošního roku.

Nákup vozů z Rakouska přitom nedávno ohlásil také majoritní dopravce, České dráhy, jenž avizoval postupné převzetí až osmdesáti vozů od ÖBB. Závazné smlouvy však dosud nebyly zveřejněny ve věstníku, a potvrzená je tak pouze první tranše, čítající šest oddílových vozů řady Bmz, v hodnotě 1,2 milionu eur (33 mil. korun). Otázkou tak zůstává, zda se nákupní plány hned dvou českých dopravců navzájem nepřekrývají, a zdali uvolněné rakouské zdroje dostačují k pokrytí potřeb ČD i Regiojetu.

Zdroj: RegioJet, Věstník veřejných zakázek, Atlas vozů, Databáze vozů RegioJet


Michal Jaroš Poslat mail autorovi | 14.1.2014 (16:00)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Vozidla

Weitere aus Rakousko Česká republika (celá)


  1 ... 10 11 12 13 14      Zpráv na stránku:   
Registrierter Benutzer -pn- 
14.01.2014 (23:55)  
Alex7:
Samozřejmě cestující jsou pobláznění superluxusem, ale státní dopravce tuto radost rozhodně nesdílí. Ani samotný stát z toho moc netěží.
Díky nastolenému "superluxusu" začala spousta cestujících na této trase opět využívat vlak. A každé zmizelé auto v MS kraji je plus. Státní dopravce zaspal na celé čáře, měl dostatek času během absolutního monopolu vylepšovat své služby, ale tuto příležitost promeškal. Stát z postupné liberalizace železniční dopravy (pokud bude pokračovat) může těžit úspory na nově vysoutěžených tratích.

Z hlediska SŽDC RJ/LE zabírají kapacitu, což je horší než nějaké poplatky za dopravní cestu.
Z hlediska SŽDC zabírá úplně stejně kapacitu DC i ČD nebo ČDC. Ale od toho snad koleje máme, aby se po nich jezdilo nebo snad ne?

ČD zas kvůli nim přicházejí o tržby. Ty si tržby zaslouží, je to skoro stát.
Máme tržní ekonomiku, takže tržby si zaslouží ten lepší. Ovšem i RJ a LE platí daně a jejich nástupem na trh byla vytvořena pracovní místa a to i v oblastech s vysokou nezaměstnaností. Tato pracovní místa jsou vhodná i pro čerstvé absolventy, takže stát je nemusí živit prostřednictvím sociálních dávek.

Stát zase odebíral/odebírá přemrštěné kompenzace za studentské slevy, což je nezpochybnitelný parazitismus.
Pokud stát nařizuje přepravovat určitou skupinu levněji musí to dopravcům kompenzovat. V tomto případě parazituje tedy na státu i ČD.

Stačí?
Stačí?
14.01.2014 (22:43)  
peter100: DB má vozů nedostatek, nedávno dokonce nakupovali vozy od SBB. Přebytek vozů v Německu bude nejdříve v roce 2017 s příchodem prvních ICx.
Registrierter Benutzer Honza  mail  
14.01.2014 (22:42)  
Kdyby bylo 31.12. nebo 1.4., tak řeknu povedený apríl, ale ono je to snad myšleno vážně....
Registrierter Benutzer isidor 
14.01.2014 (21:20)  
14.01.2014 (20:04)  
Omlouvám se za dotaz, pokud se to zde už v minulosti řešilo. Zajímalo by mě, zdali existuje možnost nákupu starších vozů i z Německa? A kdo vlastně v dnešní době tyto vozy od nich odkupuje? Vzhledem k časté výměně vozů u našich sousedů i počtu vozů u DB to musí být "nevysychající pramen". Nebyla by cesta i tudy?
Korrespondent oder ŽP Mitglied Martin Grill  mail  
14.01.2014 (19:46)  
Alex7: To je poněkud nemocná argumentace. Trochu z ní smrdí nechtěná regulace, kdy by na koleje nesměl nikdo, kdo by nabízel vyšší kvalitu, než ČD. A to je poněkud problém, protože ty jsou na současném žebříčku nejníž - dlužno podotknout, že zcela a jedině vlastní vinou. Takže nás, cestující, nech cestovat tím, čím cestovat chceme a pokud ty osobně chceš sypat do pokladny ČD, nikdo ti bránit nebude. A když budeš hodný, povolí ti dát si jejich logo na tričko.
14.01.2014 (19:29)  
On by si měl hlavně stát už konečně rozmyslet, jestli tedy hodlá provozovat dopravu prostřednictvím ČD, nebo ne. Pokud svými vlastními zákony a opatřeními není schopný zaručit následné využití vložených investic, tak je asi něco špatně.
Registrierter Benutzer joki  mail  
14.01.2014 (19:24)  
jinak tady je odkaz na převoz vozů
http://ozk5.webnode.cz/news/preprava-vozu-pro-regiojet/
14.01.2014 (19:00)  
Kdyby nepřišli noví dopravci, tak by ČD provozovaly i na těch nejexponovanějších vnitrostátních linká, včetně na Slovensko, stále ohyzdné a nepohodlné s*ačky.
Registrierter Benutzer Alex7 
14.01.2014 (18:57)  
Dobrá, zkusím seriózní argumenty.
Samozřejmě cestující jsou pobláznění superluxusem, ale státní dopravce tuto radost rozhodně nesdílí. Ani samotný stát z toho moc netěží.

Z hlediska SŽDC RJ/LE zabírají kapacitu, což je horší než nějaké poplatky za dopravní cestu.

ČD zas kvůli nim přicházejí o tržby. Ty si tržby zaslouží, je to skoro stát.

Stát zase odebíral/odebírá přemrštěné kompenzace za studentské slevy, což je nezpochybnitelný parazitismus.

Stačí?
  1 ... 10 11 12 13 14      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2024 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko