..: Jihočeský kraj redukuje regionální dopravu na trati 220 :..

363.048-5, Tábor, foto: Václav RůžekVeselí nad Lužnicí — Není tomu ani pár měsíců, kdy se na veřejnosti objevil plán zastavení pravidelné regionální dopravy na trati mezi Číčenicemi a Týnem nad Vltavou. Nyní, přibližně měsíc po zahájení platnosti nového jízdního řádu 2013/2014, však přichází jihočeský koordinátor dopravy, společnost JIKORD, s dalším plánem redukce regionálních vlaků. Tentokrát se omezení dotknou hlavní trati 220 mezi Táborem, Veselím nad Lužnicí a Českými Budějovicemi. Důvody jsou stejné jako v jiných obdobných případech — údajný nedostatek financí v krajském rozpočtu, zde v kombinaci s plánovanou rekonstrukcí tratě, která je však vzhledem k hustotě vlaků pravděpodobně důvodem zástupným.

Odjezdy vlaků Os/Sp Tábor – Veselí n. L.:

4.08, 5.17, 6.17, 7.16, 10.18, 12.17, 14.16, 16.16, 22.40, 0.01

Opačný směr:

4.22, 4.58, 6.53, 11.52, 12.53, 15.05, 15.44, 19.05, 23.33

Odjezdy vlaků Os/Sp Veselí n. L. – České Budějovice:

4.45, 6.15, 6.51, 12.54, 16.54, 0.34

Opačný směr:

3.38, 11.02, 14.15, 15.01, 18.15, 22.40

Vypsané časy zahrnují stav od 3. února 2014. Spoje znázorněné kurzívou jedou pouze v pracovní dny.

Jak ukazuje pohled do aktualizované tabulky grafikonu, od 3. února skončí provoz sedmi osobních vlaků. Konkrétně se bude rušení týkat spojů s čísly 8202, 8203 a 8205 mezi Veselím nad Lužnicí a Českými Budějovicemi, vlaků 8232, 8235 a 8237 mezi Táborem a Veselím nad Lužnicí a vlaku 8210 v celém úseku Tábor - České Budějovice. Všechny zrušené vlaky budou nahrazeny autobusovými spoji, které pojedou ve shodné trase jako vlaky. Jediným rozdílem bude neobloužení všech míst, kde osobní vlaky zastavují, a datumová omezení, kdy například místo jednoho vlaku, který jel denně, pojede autobus pouze v pracovní dny. Jako samozřejmost pak v Jihočeském kraji působí, že v autobusech nahrazujících vlaky bude pravděpodobně platný obvyklý autobusový tarif, takže například pro cestující s traťovými jízdenkami to bude znamenat platbu navíc.

Autobus a vlak jedou v naprosto stejných časových polohách. Červeně je vyznačen zrušený vlak, zeleně nový autobus, běžnou barvou spěšný vlak, foto: Drážní společnost při ČVUT FD/Správa železniční dopravní cesty, s.o. Krajně diskutabilní jsou však také například časové polohy některých náhradních autobusů, jak na své stránce na Facebooku poukázala například Drážní společnost při ČVUT FD. Jak je možno vidět na přiloženém obrázku, nový autobus okolo šesté hodiny ranní jede v prakticky shodné poloze a podobnými zastávkami, jako souběžný spěšný vlak. Přehled o provozu na jihočeském úseku trati 220 v novém můžete získat pohledem do vedlejší tabulky. Bližší informace o trase, dopravci či zastávkách autobusu však zatím nelze získat, jelikož o změnách zatím neví ani celostátní systém jízdních řádů IDOS.

Zajímavý je také pohled do Plánu dopravní obslužnosti území Jihočeského kraje, který by měl být pro organizaci veřejné dopravy podle zákona č. 194/2010 Sb., o veřejných službách v přepravě cestujících a o změně dalších zákonů, klíčovým dokumentem. „V úseku Veselí nad Lužnicí – Tábor je železniční doprava využívána jako páteřní dopravní spojení. Dojde k mírnému navýšení regionální osobní dopravy s nabídkou 1 hod taktu ve špičkách,“ píše se v kapitole o trati 220. Mimo špičky má být podle tohoto plánu ve zmíněném úseku interval dvě hodiny. Realita je však poněkud odlišná. Naopak v úseku mezi Veselím nad Lužnicí a krajským městem Dopravní plán s omezeními počítá. Podle něj má být provoz vlaků v tomto úseku ponechán pouze ve špičkách pracovních dnů.

Vznikne jihočeský IDS?

Otazníky stále visí také nad vznikem integrovaného dopravního systému v Jihočeském kraji. Ačkoliv z různých průzkumů vyplynulo, že o něj občané stojí, JIKORD s jeho zavedením váhá. Není totiž podle něj jasné, zda se kraji jeho vznik ekonomicky vyplatí, zejména vzhledem k údajně nízké hustotě zalidnění. Koordinátor dopravy se proto obrátil před časem na budějovickou Vysokou školu technickou a ekonomickou, jejíž studenti připraví pro případný vznik jednotného dopravního systému podklady a vyhodnocení.

Poněkud zarážející jsou také změny, které proběhly aktualizací Plánu dopravní obslužnosti v říjnu. Zatímco původní plán počítal s otevíráním trhu a vypisováním výběrových řízení již pro období jízdního řádu v roce 2015, nový plán počítá s výjezdem případného nového dopravce až na přelomu let 2019/2020, ačkoliv smlouva s Českými drahami umožňuje vypsání soutěží pro až 25 procent výkonů již nyní.

Zdroje: JIKORD, Česká televize, ŽelPage


Michal Jaroš Poslat mail autorovi | 10.1.2014 (6:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Jízdní řád

Další z regionu ČR Jihočeský


  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Kakov 
10.01.2014 (14:41)  
Jiří Hovorka:

nebo takhle...

služební auta nejsou a nebudou, veškeré služební cesty povině VHD...
10.01.2014 (14:15)  
IvoP - už vidím to překvapení přijimatelů, že po prvním kole nemají žádný výběr :D

Beru to spíše tak, že by mohl mít nějaké plusové bodíky oproti ostatním kandidátům
registrovaný uživatel IvoP 
10.01.2014 (14:05)  
Ťululu:
Taky souhlasím, podtitul by byl: "Kdo veřejnou dopravu nepoužívá, ať se nehlásí na objednávání dopravy".
Kdo by se hlásil na pozici objednavatele, tak P R V N Í otázka na pracovním pohovoru by měla znít: "POUŽÍVÁTE VEŘEJNOU DOPRAVU?"
Pokud dotyčný odpoví "NE", tak se vyřadí hned v prvním kole.
10.01.2014 (12:52)  
Začínám měnit na JIKORD a jeho představitele a pana Zimolu názor. Oni chtějí pro nás jihočechy to nejlepší! Si někde přečetli, že jižní Čechy jsou klidné atd. tak tu z toho uděláme skanzen. Hlavně teda z vesnic, protože kam nejezdí vlak tam nejezdí prakticky nic a kdo by tam pak bydlel.
Je zajímavý že náš pan polorudý hejtman má peníze na letiště a hlavně na proplácení zdravotnických poplatků vší možný lůze, ale na zajištění dopravní obslužnosti kraje ne (a ještě jí aktivně sabotuje).
registrovaný uživatel R.U.R.  mail  
10.01.2014 (12:51)  
Ťululu: Wow, super nápad! :-) Tak uděláme petici a navrhnem to, ne? :-)) (Akorát bych se pak bál, že nejlepší dopravní obslužnost budou mít budovy ministerstva dopravy a krajských úřadů... ;-))
10.01.2014 (10:32)  
Měli by schválit zákon: "Kdo objednává veřejnou dopravu, musí ji povinně využívat." To bychom se asi hodně divili, jak by se vše změnilo, bus a vlak by jezdil častěji, kvalitní soupravy, IDS už by bylo všade. Ono se to těm koordinátorům krásně škrtá a vymýšlí, když oni jezdí beztak autem a udělají nám nějaký pofiderní jízdní řád, aby nám za další měsíc mohli dokázat, že s tím nikdo nejezdí, že je to velmi neekonomické a škrtnou další spoje, na spoje nám objednají polorozpadlý soupravy...však oni tím nejezdí, tak proč by to nějak řešili
10.01.2014 (10:22)  
Omezování hromadné dopravy časem přejde na celou republiku, lidé jezdící v autech přece snižují zátěž státního rozpočtu. Ještě se uvažuje o zpřísněnní zdravotních požadavků u lidí nad 60 let, takže budou jezdit na kolech a na koních.
10.01.2014 (10:17)  
Ještě doplním odkaz na stránky letiště ČB (http://www.airport-cb.cz/), kde je jasně popsáno, s jakou částkou na rozvoj letiště v tomto roce z prostředků kraje počítá (95 miliónů Kč) a jaká částka vypadla tím, že město ČB nepodepsalo na letošek smlouvu (16 miliónů Kč).

Ne, že bych si myslel, že je třeba vozit osobáky na každém metru kolejí, navíc na úseku trati, který má podle územního plánu přijít po modernizaci o většinu zastávek, ale tohle provedení vypadá poněkud svérázně.
10.01.2014 (10:12)  
Úvodní obrázek kuřete je 363.084 a né 363.048
10.01.2014 (9:58)  
Jen bych upozornil na pravděpodobnou chybu v první části první věty. Zřejmě to má být "Není tomu ANI pár měsíců..."
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Bejelentkezés
 
 
  
 
   Regisztráció

© 2001 - 2024 ŽelPage - Felelősök


Info
informacni okenko