..: Jízdenka Wien Spezial výrazně zdražuje :..

Wien Praterstern (Nord), EC do Prahy, 1216.2 ÖBB, foto: Juraj KováčBrno — Změna grafikonu přinesla úpravy nejen ve vnitrostátních tarifech, ale také v těch mezinárodních. Jednou z těchto změn je také vcelku razantní zdražení jízdenky Wien Spezial, která byla zavedena již po pádu železné opony a oproti běžnému kilometrickému tarifu přinášela velké výhody. Kromě příznivé ceny nabízela například také rozšíření o vídeňskou městkou dopravu a její základní cena byla navíc dále snížena pro držitele In-karty. Teď ovšem podraží o desítky procent a zdražení navíc není konečné. „Lze očekávat, že ze strany ÖBB bude tato nabídka v relativně krátké době zcela zrušena a současná úprava je jen přechodný krok k nastolení standardního odbavení, které má ÖBB i s jinými sousedy,“ uvedl mluvčí Českých drah Petr Šťáhlavský.

„Změna se týká rakouského úseku, který je vypočten dle ceníku ÖBB. Rakouské dráhy v minulosti poskytovaly slevu pro držitele In-karty ve výši 77 %, nyní poskytují ÖBB slevu ve výši 50 % z mezinárodního tarifu NRT. Pro cestující bez In-karty se změnila sleva z 30 % na 25 %,“ doplňuje Šťáhlavský. Jízdenka z Brna bude nově stát 1138 korun, pro cestující s In-kartou pak 781 korun. Jízdenky z Břeclavi stojí podle nového ceníku 915, respektive 614 korun, s drobnými fluktuacemi podle aktuálního kurzu eura. Pro některé cestující se tak vyplatí více využívat internetové Včasné jízdenky, která stojí 9 eur v jednom směru. Ty však lze zakoupit pouze v předstihu a vztahují se na ně různá omezení, kontingent těchto dokladů je navíc omezen.

1044.079-0, Wien Meidling, foto: Duhy Změny působí paradoxně zejména ve chvíli, kdy jízdenky na autobusovou dopravu lze pořídit okolo dvou set korun za jednu cestu, a to s podobným cestovním časem a dobrým komfortem. České dráhy zdražení zdůvodňují mimo jiné i přístupem cestujících: „Důvodem bylo také zřejmé dělení jízdného ze vzdálenějších destinací ČR, kdy cestující využívali lomení levnějších vnitrostátních jízdenek a jízdenky Wien Spezial (např. Praha - Brno a Brno - Wien) na úkor odbavení přímou jízdenkou. Tyto skutečnosti lze vysledovat například při přepravních průzkumech v daných spojích, kdy počet cestujících jedoucích na delší relace neodpovídá odbavení příslušnými jízdenkami. Zde je třeba připomenout, že tato jízdenka byla zavedena jako přeshraniční k podpoře místního, regionálního turistického ruchu mezi Jihomoravským krajem a spolkovými zeměmi Dolní Rakousy a Vídeň a neměla nahrazovat odbavení z jiných míst ČR v kombinaci s jinými levnými jízdenkami pro vnitrostátní dopravu,“ popisuje další důvody mluvčí ČD. „Jízdenka Wien Spezial byla zavedena v době, kdy jsme byly vnímáni jako relativně chudá reformní ekonomika, v současnosti jsme vnímáni už jako standardní člen EU, klasická demokracie s fungujícím tržním hospodářstvím, tedy jako ostatní země,“ uzavírá stanovisko dopravce Petr Šťáhlavský.

Navzdory odkazování na standardní přístup ÖBB však zůstala podobná nabídka v platnosti pro spojení Vídně se Slovenskem. Železničná spoločnosť Slovensko nadále nabízí ekvivalentní jízdenky EURegio za cenu 13 eur při koupi na Slovensku a ÖBB za 15 eur při koupi v Rakousku. Pokud nejste vlastníkem In-karty, po této změně stojí za zvážení cesta z Břeclavi do Vídně zajížďkou přes Bratislavu. V kombinaci se zpáteční jízdenkou CityStar za 10,40 eur zaplatíte 23,40 eura (667 korun). Společnou výhodou EURegia i Wien Spezial proti Včasné jízdence je možnost použití ve všech spojích během časové platnosti dokladu.

Zdroje: České dráhy


Michal Jaroš Poslat mail autorovi | 18.12.2013 (6:00)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Tarify

Weitere aus Rakousko Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 ... 12      Zpráv na stránku:   
20.12.2013 (18:17)  
Téoz: nevím, ale jedno auto uveze +- za stejnou cenu i 4 lidi. S jednou jízdenkou na vlak asi 4 nepojedou, že? Stejně tak pokud někdo táhne kola, kočárek a podobně, na nádraží a zase z nádraží se tím nepotáhne. A pokud si někdo koupí auto za půl milionu, přeci s ním nenajezdí "rozumných" 5000 kilometrů ročně, to by pak kilometr vycházel ne na 5 ale na 100. A auto jede jak tam, tak zpět kdy chci já a ne kdy praví jízdní řád. Nehledě na to, že mi přijde, že i autobusy mají větší rozptyl jako vlaky co se pokrytí dne týče.
Kdyby tady u nás na karlovarsku padl EgroNET tak tady vlakem za hranice taky nikdo nepojede - teď jezdí i ti co mají auto, páč je to levnější
Registrierter Benutzer M 
20.12.2013 (15:25)  
KK - ceskou dalnici nepocitam*, ale rakouska dalnice stoji na "otocku" asi 200 korun, pricemz uspora casu pro cestu do Vidne a zpet je asi 30 minut. Resp. 25, protoze 5 minut (nebo OK, "5 minut") zabere nakup a lepeni znamky.
Samozrejme, pokud se jede pod Viden, tak je to uz jinak a pro "laika" (kdo se moc nevyzna a nema navi) je to mimo dalnici slozitejsi, protoze uz jen najit ten spravny most pres Dunaj nemusi byt sranda:)

*Tim nerikam, ze vsichni maji ceskou znamku, ale zas kdo nema ceskou znamku, ten je casto celkem lokalni ridic, pro ktereho muze byt vylet do Vidne vetsi sousto.
Registrierter Benutzer M 
20.12.2013 (15:18)  
Jeste k tomu, kolik ten vlak ma stat a jestli bude nutne ho zrusit. Nebo co s nim delat?

1.O kolik klesnou trzby, kdyz mi pocet cestujicich klesne na pulku pri dvojnasobnem jizdnem?

2.Kdyz by to jizdne kleslo na polovinu cen roku 2013 - vzrostl by pocet cestujicich na dvojnasobek?
Registrierter Benutzer M 
20.12.2013 (15:08)  
Jo, byl bych rad, kdyby vlak jezdil do Vidne treba za 300 korun za zpatecni, udelal bych klidne i duhu, kdyby se to povedlo, ale kdybych bydlel ve Strakonicich, tak by mne asi pri predstave, ze CD nahazuji tuhle nesmyslnou cenu na tuhle trasu, asi slehlo.

Neni treba mne presvedcovat o tom, co by bylo krasne. Krasne by byly i ty prime vlaky Ostrava-Wien od LE (kvuli mne ani nemusi jezdit na letiste:))

Chci ty vlaky do Rakouska zrusit? Ne, nechci...

Myslim si, ze CD jsou v pozici toho, kdo jako jediny urcuje cenu jizdenky do Vidne? Ne, to si nemyslim a to je ten hlavni, klicovy a zasadni problem. CD, podle mne, proste nemaji moznost prodavat jizdenku za cenu autobusu, protoze k tomu potrebuji i kladne vyjadreni OeBB.

Myslim si, ze ta cena raketove poskocila kvuli deleni jizdenek? Ne, nemyslim si to (nemyslim si, ze to byla zasadni vec, ale pripoustim, ze to mohlo hrat nejakou roli).

Myslim se, ze roli hral fakt, ze jednosmerna jizdenka z Vidne na hranice stala stejne jako obousmerna jizdenka z Vidne do Brna? Ano, myslim si to.
Registrierter Benutzer Kakov 
20.12.2013 (12:17)  
Téoz:

ačkoliv gumokol nenávidím čím dál více, bohužel nemáte tak úplně pravdu, dva příklady:

1) člověk rozumný + nepodnikatel, který auto již vlastní, potřebuje jet do Vídně, v takovém okamžiku nejde koupit auto, nevypisuje účetnictví, nemá opravu/prohlídku navíc, před a po výletu je chudší jen o cenu paliva, náklady na údržbu se mu téměř nezmění, jediné co může hýbat jazýčkem vah gumokol/vlak jsou dálniční poplatky..

2) autofil (tj. člověk patologicky závislí na ježdění autem) - ten se bude tvářit, že auto pojede zadarmo a bude o tom bytostně přesvědčen, pro něj cokoliv s autem je smysluplně strávený čas, cokoliv bez auta je utrpení, feťák když potřebuje dávku, taky neřeší, že ho bude stát peníze...
20.12.2013 (10:28)  
Hlavní rozdíl mezi Student Agency 200 Kč a ČD 250 Kč Včasná jízdenka je v tom, že u Student Agency (kromě důvodů, které již vyjmenoval bartik09 přede mnou) jsou daleko benevolentnější stornovací podmínky (u Včasné nejde vůbec měnit) a ta cena je na všechny spoje stejná, v jakoukoliv denní dobu (na rozdíl od Metropolu a spol.), naopak někdy je dokonce mírně levnější.
20.12.2013 (9:08)  
Téoz: co je tak hrozného na tom, že Brno - Vídeň se dá jet vlakem za cca 250 Kč a autobusem za 200 Kč
Hroznyho je na tom to, ze i kdyby bylo oboji za 200, tak vetsina lidi da stejne prednost zlutymu autobusu pred CD, protoze garance komfortu, kafe zadarmo, noviny zadarmo, televize a ja nevim co jeste. Naopak ve vlaku muze clovek tipovat, jestli dostane slusny OBB Bmpz, nebo nejaky polorozpadly CD Bpee, nebo nedejboze Bmee. Neprekvapilo by me, kdyby se cast lidi obavala toho, ze tam jezdi kozenka.

M: pan je zamestnanec, ze?
Vedle jak ta jedle, Sherlocku. Nejsem, nebyl sem a nejspis ani nikdy nebudu...

Etienne: frekvence je také ve směru od Přerova (Ostrava, Olomouc)
Jo, to sou presne ti, kteri zneuzivali dobrodini CD (dělení jízdného ze vzdálenějších destinací ČR, kdy cestující využívali lomení levnějších vnitrostátních jízdenek a jízdenky Wien Spezial (např. Praha - Brno a Brno - Wien) na úkor odbavení přímou jízdenkou. )
Meli by se stydet!
Registrierter Benutzer Etienne  mail  
20.12.2013 (8:01)  
Tady se zapomíná, že všichni nejedou z Brna, frekvence je také ve směru od Přerova (Ostrava, Olomouc), a pro ně jsou e-tikety nepoužitelné. To zdražení navíc není o "pár desítek procent", ale rovnou o více jak 100% - dnes s Railplus 22 €, původně tuším 10,6 €. A to už je opravdu pálka, za kterou se jezdit nehodí. EUregio je sice pěkná věc, ale (opět) ve směru od Přerova nevyužitelná, vídeňský S-Bahn si vždy o pět minut ujede s rychlíkem z Olomouce....
Registrierter Benutzer pekař 
20.12.2013 (7:50)  
m: nejak jsem tu debatu nesledoval, ale vlakem mezi brnem a vidni nikdo nejezdi?
Registrierter Benutzer Téoz  mail  
19.12.2013 (23:26)  
...je hezké, že tu tak diskutujete, ale co je tak hrozného na tom, že Brno - Vídeň se dá jet vlakem za cca 250 Kč a autobusem za 200 Kč... obě jízdenky jsou vázané na konkrétní spoj, vlak je třeba koupit sice dopředu, ale stejně většina lidí nejezdí do vídně hop sem hop tam, jak je večer napadne, takže myslím, že je vlak jak konkurence schopný ostatním dopravním prostředkům... (auto - nestojí jen benzín, celkově vyjde asi na 5 Kč/km, což si ale bohužel většina lidí neuvědomuje... neboli Brno-Vídeň 134 km stojí autem cca 660 Kč) - v porovnáná s cenou, co většina lidí platí za auto může být vlak levný, jen si to spočítat a uvědomit - většina lidí dá ročně za auto desítky tisíc. Ale já vím, problém je v tom, že lidi to auto považují za nutnost, bez které nejde žít, je to otázka společnosti, ve které žijeme... Auto je hold tvrdý zvyk (jako cokoli jiného) a odvykat se bude těžko... kdo myslí i na prostředí a společnost, pojede většinu cest (ne všechny) vlakem a lokálním autobusem, bohužel od této reality jsme daleko a rozhodně se k ní nepřibližujem, protože auto je modla... (nemám nic proti mírnému využívání auta, ale to, co se dnes děje není mírné...) Asi nejdůležitější by bylo naučit jezdit vlakem naše děti, ale bohužel to se taky neděje, když je rodiče vozí stále víc autem... Hezkou cestu vlakem!
  1 2 3 4 5 ... 12      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2024 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko