..: České dráhy zvyšují ceny doplatků do 1. třídy :..

Jízdenky, foto: Michal Jaroš - ŽelPagePraha — České dráhy představily základní změny v tarifu, platném od 15. prosince, již během začátku podzimu. Zejména se zmiňovalo plošné zvýšení jízdného v řádu jednotek procent nebo zvednutí ceny Skupinové víkendové jízdenky na 650 korun. Naopak dráhy připravily větší míru zvýhodnění při nákupu traťových jízdenek pro držitele aplikace IN 50 %. Řadu cestujících také překvapila změna ceny i podmínek síťové jízdenky IN 100 %, která bude sice nově stát 19 900,– Kč, ale bude platit jen ve druhé třídě, v té první pouze v kombinaci s časovým doplatkem na kartě. Co však zůstalo až donedávna utajeno, bylo právě zdražení těchto doplatků do 1. třídy. Ten roční podraží o 25 procent z 3 990 na 4 990,– Kč, tedy čtvrtinu nové roční síťové jízdenky. Ke zdražení tohoto produktu přitom došlo i vloni, kdy se cena zvýšila o necelých 500 korun. Jak ale uvádí mluvčí ČD Petr Šťáhlavský, tak podle průzkumů je pro cestující změna přijatelná. Změny jsou ale i jinde, například v přepravě zavazadel nebo u skupin.

Regionova a cyklisté, foto: Karel Dvořák - Pardubický deníkNe zcela příjemnou změnou je zvýšení ceny rezervace místa pro jízdní kolo z 15 na 20 korun, stejně jako rezervace místa pro skupinu cestujících. Navíc se počet vlaků s takto povinnou rezervací spíše zvyšuje. Naopak pozitivní změnou je snížení ceny pro přepravu věcí v Úschově během přepravy, která bude nově stát pouhých 10 korun za vlak, ovšem tato služba naopak na mnohých vlacích končí. Naopak poroste cena za přepravu spoluzavazadel, například jízdních kol. Ta bude nově odstupňovaná podle vzdáleností. Do 50 km zaplatí cestující 25 korun, a to bez ohledu na počet použitých vlaků. Pak se cena postupně zvyšuje až na 75 korun, přičemž celodenní doklad bude zrušen. Při zpáteční cestě tak bude muset cestující zakoupit jízdenku pro každý směr jízdy zvlášť, cestování se tak většině lidem prodraží. Podobně odstupňované bude i přepravné pro psy.

Už jenom symbolické zdražení pak čeká jízdenky pro skupiny. První cestující ve skupině stejně jako doposud platí plné jízdné, druhý pak jízdné se slevou 25 procent, namísto dnešních 30 procent. Cílem bylo podle ČD to, aby byli oproti skupinám více zvýhodněni cestující s In-kartou.

V nejbližší době by podle některých informací mělo dojít také ke změně relací a cen některých Akčních či Včasných jízdenek, detaily však zatím nebyly zveřejněny. Jak ale vyplývá z Tarifního kalkulátoru jízdného ČD, budou zrušeny například Akční jízdenky do oblasti Mostecka a Chomutovska. Naopak dojde k zavedení těchto jízdenek do mnohých destinací z Brna. Paradoxní je také Akční jízdenka Praha – Pardubice se slevou IN 25 %. Ta totiž stojí stejně jako obyčejná jízdenka s touto slevou a proto je její existence zřejmě téměř zbytečná.

Zdroje: České dráhy


Michal Jaroš Poslat mail autorovi | 16.12.2013 (6:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Tarify

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 6 ... 8      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel M 
16.12.2013 (23:53)  
Co se casu tyce, tak vlak jede 1:40/1:44. Autobusy to maji nalajnovany na 1:50 a to bez ohledu na denni dobu nebo den v tydnu, coz je zcela nesmyslny "pozadavek". Akorat co teda nevim, jestli se v exponovane casy a dny o 20 minut zpozduji nebo ve volnu jedou o 20 minut rychleji. Za 1:30 (cili ta uspora 20 minut) si to moc predstavit nedokazu a to tam autem jezdim casto. Naopak si dovedu predstavit 2:30:)
registrovaný uživatel M 
16.12.2013 (23:43)  
Nevim, neznam cenotvorbu CD. Vim ale jiste, ze SA ani Tourbus v Mikulove nevymenuje ridice a pruvodce a jede po rakouske silnici az do Vidne bez ohledu na to, kolik stoji rakouske autobusy.

Je mozny, ze OeBB uz proste o WS nemely zajem a CD tu slevu nemohou nabizet samy od sebe, opravdu netusim.
Vim jenom to, ze jednoducha jizdenka z Vidne (Mitte) do Bernhardsthalu stoji €15.20, cili asi 420 korun. Tudiz mi neprijde zas tak galakticky nepochopitelny, ze zpatecni jizdenka Brno-Wien-Brno nestoji €10.

Ale je mozny, ze proste jenom nemaji za poradce bartika09 a az jim nekdo poradi, jak se delaji ceny, tak je upravi.

Stejne tak je mozny, ze OeBB Ceskym draham radily neco ve smyslu "nejak nam ty vlaky jezdi prazdny, mame napad - zlevnete to zpatecni WS na 100 korun - vite, ted za 280 tim jezdi malo lidi a kazda jina firma, ktera nema odbyt musi zlevnit, to plati vsude na svete.Vy prodavejte zpatecni do Vidne za 4 eura, my budeme zpatecni na hranice prodavat za 30" a CD na to reagovaly nejak ve smyslu "ne, na tyhle veci my neverime, my radeji zdrazime"...
16.12.2013 (23:26)  
M: A je taky vicemene vsude loterie, jestli pojede Bmee nabo Bpmz? Taky je vsude ten vlak pomalejsi nez autobus?
To jako mi chcete tvrdit, ze ta cena vznikla tak, ze nekdo vzal cenu autobusu, a neco k ni prirazil, protoze tak je to vsude? Takovyhle srovnavani nema cenu. Kazdej obchodnik na svete, o jehoz produkty neni zajem, naopak proste zlevni. Tedy krome tech, kterym, ztratu dorovna nekdo jiny.
16.12.2013 (21:53)  
dsPIC: No já si nějak extrémně nenormální nepřipadám a taky nejsem žádný "pejskař". Nicméně vaše argumenty jsou naprosto zcestné. Smrad jsem nezažil (to spíše od spolucestujících), štěkání také ani jedinkrát a skákání po nohavicích - to si snad už děláte srandu, ne? :o) A to nejsem zrovna příležitostný cestující a naopak cestující s pejsky potkávám poměrně často. Upřímně raději se vyhýbát takovýmto zatrpklým cestujícím, kteří mi od pohledu kazí den :o)
16.12.2013 (21:12)  
Zajímavé, kam až může mít dopad volba ožralé Mlhy prezidentem.
registrovaný uživatel M 
16.12.2013 (20:25)  
No, takhle... Na vylet do Vidne jedu zitra a ani na okamzik jsem neuvazoval o tom, ze bychom jeli vlakem. Jedeme tri, ja jsem IN, zbyvajici dva jsou OUT. Cena by i "postaru" byla 1500. Autem zhruba 800 (OK, vic, protoze P+R, ale zas v Brne bysme dali za MHD).
16.12.2013 (19:48)  
A nevíte někdo jak je to s cenou a vůbec možností přepravy zavazadel (ne kol, ne kočárků, ne vozíčků) ve vlacích se symboly kola v rámečku, čili spoluzavazadel? Třeba vlaky ČD z Prahy na Ostravu mají tento symbol snad všechny a ne tedy ten symbol kufru, úschovy během přepravy. I když vhodné vagóny tam jezdí, i ty modernizované Bbdgmee.
registrovaný uživatel Pajoš 
16.12.2013 (19:06)  
ČD mě opravdu baví (čti se..u)
Díky do této chvíle jsme měli naplánovaný výlet na Vánoce do Vídně vlakem. Od této chvíle už máme autem. Dále najít na stránkách ČD info o přepravě kol, resp. novém tarifu narazila na to, že ČD to jaxi ještě nezměnily ...
http://www.cd.cz/vnitrostatni-cestovani/zavazadla-a-zvirata/preprava-kol/-3673/
Jaktože se tihle lidi už dávno neživí zametáním chodníků????
registrovaný uživatel dsPIC 
16.12.2013 (18:47)  
Lkprak: Za všechny normální lidi říkám, že přeprava psů by měla být ve vlacích zcela zakázána, nebo by měla být umožněna pouze v kupé, s tím, že všechna místa si zaplatíte.
Opravdu nechápu, proč bych měl trpět ten smrad, štěkání a skákání po nohavicích. Já si zaplatím své jízdné a za to chci nějaký standard, který pokud možno bude odlišný od přepravy dobytka.
16.12.2013 (18:20)  
-> M: v mém příspěvku je jen úzký výběr z cen platných u ČD pro relaci Břeclav (resp. Brno) - Vídeň a zpět. Pokud se v tom máte v diskusi na železničním serveru problém vyznat, mno...
  1 2 3 4 5 6 ... 8      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Logowanie
 
 
  
 
   Zarejestruj się

© 2001 - 2024 ŽelPage - administratorzy


Info
informacni okenko