..: Nový polský rychlostní rekord - 293 km/h :..

Pendolino 2 370 001-2 PKP Intercity, Wrocław, 12. 8. 2013, foto: Jjajjo (Wikipedia Commons) Varšava — Rok 2013 je pro polské železnice bezpochyby rokem rychlostních rekordů. Po únorovém zdolání dvousetkilometrové hranice vozidlem vyrobeným v Polsku tato hranice pak v průběhu roku padla ještě jednou. Zatímco poprvé se jednalo o rekord v Polsku vyrobené elektrické jednotky Impuls z produkce Newagu, podruhé šlo o rekord vozidla nezávislé trakce. Na podzim, 15. října, dosáhl motorový vůz 611M z produkce Pesy rychlost 201 km/h na trase z Moskvy do Petrohradu. Motorový vůz 611M je inspekční vůz pro RŽD, který si v počtu dvou kusů objednaly ruské železnice a do provozu mají být nasazeny ještě před zahájením olympijských her v Soči.

V neděli 24. listopadu 2013 pak padl absolutní rychlostní rekord na polských železnicích. Jednotka Pendolino PKP IC během testů na CMK dosáhla rychlosti 293 km/h. Přitom jen o den dříve byl nový rekord ustaven na hodnotě 291 km/h. Pro připomenutí – dosavadní dlouhá léta nepřekonaný rekord měl hodnotu 250 km/h a byl dosažen v roce 1994 taktéž jednotkou pendolino, tenkrát ovšem starší generace ETR 460.

Zdroj: Rynek Kolejowy


JiříK. | 28.11.2013 (6:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Polsko


  1 2      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel M@ra 
03.12.2013 (11:04)  
V Pravěku je samá rovina, tam naklápění nevyužiješ.
registrovaný uživatel lbc 
02.12.2013 (21:05)  
Pěkný záběr.
Nevíte někdo, jaký je rozdíl v nákladech mezi naklápěcím Pendolinem a Pendolinem bez naklápění?
Poláci koupili tento typ Pendolina bez naklápění. Stačí mě pouze odhad provozních nákladů. Díky.
01.12.2013 (11:25)  
Pazzy: fakt jen 30? Já tam jel v noci v roce 2005, tak jsem to buď neodhadl, nebo se jim jedna z těch dvou podbíječek mezitím rozbila a museli rychlost snížit.
registrovaný uživatel Pazzy 
30.11.2013 (19:00)  
A pojede ten rychlovlak po té trati Katowice - Krakov? Tam jak se jede třicítkou 2/3 tratě?
30.11.2013 (18:52)  
Jůůů, tak to jsou opravdu pokroky, 60 km na 200 km/h ve čtyřicetimilionové zemi...

A jednou se z Ostravy do Krakova pojede i osmdesátkou namísto šedesátky. K tomu se jedna z cca. dvou polských podbíječek podívá v roce 2018 na peáž u Žitavy a v roce 2021 do Ziegenhals. A možná, že okolo roku 2030 polské lidové železnice vymyslí i relační nabídky ze zahraničí. Pokrok se nedá zastavit, ani vlastními těly ne! :)

Nejvděčnější z celé zprávy je to potěmkinovské video o otevření kousku kolejí s výtečnou kamerou a přímo formanovským castingem... :)
registrovaný uživatel joki  mail  
29.11.2013 (23:10)  
CMK je taky první trať s vysokorychlostnímy paramatry otevřená v Evropě (TGV sud otevřena 1981) Ale v Polsku jde vývoj taky bleskovým tempem jako u nás, takže po cca 37ti letech se začne využívat na parametry na které je konstrukčně postavena. Jinak dle videí na youtube se provádí rekonstrukce dílčích úseků.
Tady je video ze 77 http://www.youtube.com/watch?v=pSzFSrcglD8
registrovaný uživatel Šepli  mail  
28.11.2013 (19:13)  
Co je CMK?
registrovaný uživatel Iwan 
28.11.2013 (15:07)  
V prosinci 2014 200km/h se bude jezdit v useku Włoszczowa (km 154) - km 213 (oblouk u Zawiercia). Pro rychlost 200km/h v 2014 roku se bude upravovat tratvoy usek Olszamowice - Włoszczowa (~30km), a Grodzisk Mazowiecki - Idzikowice (~80km).

Po ukonceni techto uprav 200km/h se bude jezdit v usecich Grodzisk Mazowiecki - Idzikowice, a Olszamowice (km 124) - km 213 (s omezenim rychlosti na 160km/h v st. Włoszczowa). V budoucnosti bude upraveny zbyvajici usek Idzikowice - Olszamowice, a zst. Włoszczowa.

Upravy na CMK VIII 2013:
http://www.youtube.com/watch?v=RJZI27uW9Gw

Omlouvam se za mou spatnou cestinu :)
28.11.2013 (11:35)  
Pokud vím, tak na CMK se má začít jezdit 200 km/h, ale napřed musí nainstalovat a zprovoznit ETCS. Dvoustovkou se navíc nebude jezdit na celé CMK, ale pouze na tom úseku, kde probíhaly testy Pendolina, tedy mezi stanicemi Psary a Góra Włodowska.

Viz. http://inforail.pl/text.php?id=60334
28.11.2013 (11:29)  
A bude se po CMK jezdit 200 km/h nebo 250 km/h? Někde jsem četl, že se zatím plánuje jenom 200 km/h.
  1 2      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko