..: ICE-T v ozdravné a omlazující péči lokomotivních lékařů :..

ICE-T,Schwaz - Pill-Vomperbach, foto: Jgcp Berlín — Elektrické klopidlo ICE-T, obě varianty, tedy BR 411 (sedmidílné, 4.000 kW) a 415 (pětidílné, 3.000 kW) brázdí středoevropské koleje od sklonku minulého tisíciletí. To „T“ značí „Triebzug – hnací vlak“, neb hnané jsou podvozky (1 A)‘(A 1)‘ vložených vozů, které též vezou elektrické a strojní vybavení. Čelní vozy jsou vlastně vozy řídící, bez trakční funkce. Jednotky byly dodávány konsorciem Bombardier (zprvu DWA – skříně,), FIAT Ferroviaria (klopidla), Duewag (další vozy, především s usměrňovači, restaurační a bistro vozy), Siemens (pohony, silová a ovládací výzbroj). Ze začátku jednotka hodně stonala –naklápědla FIAT byla obzvláště zkoumána, jejich vliv, resp. související osové namáhání spojení kolo – náprava, elektronika a další byly ověřovány a léčeny za provozu. Terapie byla úspěšná a zhruba od roku 2002 jsou jednotky v pravidelném provozu bez omezení. Podrobnosti technické i ze zkoušek a uvádění do provozu naleznete v odkazu výše.

Pět jednotek je upraveno na provoz v síti SBB (zajížděly do Zürichu), a další na síti ÖBB. Pravidelně obsluhuje pod značkou ÖBB, nebo společně s Rakušany Vídeň – Passau – Dortmund. Kmenové trati jsou Hamburg – Berlin – Leipzig – (München) a Frankfurt (M) – Dresden.

415, Dresden-Neustadt, foto: Jan Zajíc Vedení DB rozhodlo, že flotila ICE-T projde revizí spočívající v modernizaci. Obnoven bude lak, vyměněny koberce a sedadla, elektrické a elektronické systémy, zařízení a vybavení kuchyně restauračních i bistro vozů. Soupravy budou nově vybaveny kompletní sadou ETCS (European Train Control System). Předpokládá se, že do roku konce 2015 bude modernizováno 31 sedmidílných souprav ICE-T 411 1. série a 11 kusů pětidílných 415, očekávaný náklad je 30 milionů eur. První jednotka byla předána počátkem prosince 2013.

Jedna jednotka 411 bude vyzbrojena jako „pojízdná laboratoř“. Osazeny budou technické i zařizovací prvky, které budou za provozu zkoušeny pro budoucí modernizaci jednotek ICE 3.

Všechny práce jsou završovány v rámci vlastních kapacit DB, resp. koncernových dceřiných společností zajišťujících údržbu, DB Systemtechnik, která převzala odpovědnost i za inženýrskou přípravu. Realizaci provádí další dcera, DB Fahrzeuginstandhaktung, (obdoba ŽOS), závod Nürnberg.

Zdroje: DB Konzern, FAZ, Wikipedia, ZDF


stoupa Poslat mail autorovi | 6.1.2014 (6:00)
Súvisiace správyopen/close

Ďalšie z rubriky Dopravci Vozidla

Ďalšie z regiónu Německo


  1 2      Zpráv na stránku:   
registrovaný užívateľ stoupa  mail  
07.01.2014 (1:46)  
Vaše technická informace je v zásadě korektní Některé "závěry" však lze zařadit do kategorie "Sklenice poloplná/poloprázdná"

Pokud jde o trasu Berlin Praha, myslím, že mohu částečně s Vaším stanoviskem nesouhlasit. Spojení dnes zajišťuje 6 párů EC vlaků se slušným komfortem, tahané převážně BR 101, méně 120 a 184 z /do Dresden a 2 páry večerních / časně ranních EN vedených často našimi Bastardy. Hlavní náplň je doprava Dresden-Berlin. Jezdit přes Lipsko je jako drbat se pravou rukou za levým uchem, i když z Liska lze valit 200 km/h. Dodržujete li doravní předpisy, nebudete autem rychlejší. Počítáte-li u letadla "poslední míli" a odbavení, rovněž nebudete z centra Berlina v centru Prahy letadlem rychlejší.
Trasa Bln - Dre není prvořadá priorita, avšak stále se buduje. Není a nebude to VRT, ale postupně se na oněch 160 - 200 km/h dostává rovněž a to předokládám bez otřeby "klopidala", navíc posilové vozy v exponovaných časech z Dre.. Pokud nevezu mnoho břemen, je vlak nejpřijemnější, včetně "hosody na kolečkách". Snížená cena při nákupu jízdenky 3 dny předem je též přijemná. Nejvyšší komfort a nejlepší catering nabízí ÖBB.

Do/přes Bln jezdím od 1967 (BR 01 standard), a šestým rokem tam bydlím).
07.01.2014 (0:14)  
Ondrej Zaoral: bez inkarty dražší než nejlevnější tarif ČSA
Vazne - kde se kupuji u CSA letenky do Berlina pod 800?
06.01.2014 (23:52)  
stoupa: Bahn-Jahrbuch 2014 píše v článku o problémech s ICE (vzhledem k protahujícímu se schvalování Velar D a častějším ultrazvukům náprav u ICE 3 provoz bez rezerv, časté náhradní soupravy, chybějící jídeláky u ICE 1 atd ...) ohledně řady 411/415: "Nové nápravy pro ICE 3 jsou vyrobeny, čeká se na schválení EBA. Horší situace je u ICE-T, kde výrobci dosud nepřišli s žádným krátkodobě nebo střednědobě realizovatelným řešením. Naklápění proto zůstává nadále vypnuto."
Takže odvolávám i svoji dezinformaci o znovuzprovoznění během revitalizace, pamatoval jsem si to špatně. Nemáte na mysli řady 610/611/612? Dvoudílné motorové jednotky s klopením, 610 bylo slavné bavorské pendolino, 611ka pak měla ten německý klopicí systém odvozený od stabilizace hlavně tanku :) Řada 611 a 612 měla už dokonce několikrát klopení dočasně zakázané.

ukulele: lokálka Praha - Berlín je mrtvá - s vyjimkou krajinou kochajících se japonských turistů. O Vánocích jsem po několika letech jel vlakem do Berlína a dlouho to zase neudělám. Jízdní čas 4:45, bez inkarty dražší než nejlevnější tarif ČSA. Drážďany - Berlín je včetně přestupu v Lipsku už dneska stejně rychlé jako ploužení po "hlavní lokálce NDR" lokálce přes Elterwerdu atd. Jsou tam mosty přes které se jezdí 60. V Drážďanech vlak stál 20 minut (ne zpoždění - dle JŘ). Místy rekonstrukce z OPD fondů - u nás pilíř financování infra, v Německu znamení "my bysme se na to vybodli, ale někdo v Bruselu to nakreslil do priorit, tak si to v rámci Aufbau-Ost necháme zadotovat". Kromě infra je budoucnost této trasy hlavně o produktu a jeho konzistenci - a DB to moc dobře ví. Jinak by necpala do reko-IC vozů sedadla stejná jako do reko-ICE1 a 2. Ať to vypadá stejne, jsou v tom stejné služby, jezdí to v taktu - a skutečnost, že 5 vlaků denně mezi Hamburkem a Berlínem vypadá jinak než ta taktová ICE začne být brzy nepřijatelná - to že pokračují někam do Prahy není relevantní důvod. Doba barevných mezinárodních expresů je holt pryč :/
Osobně vidím důvod toho, že DB chtějí na Berlín - Praha někoho s vlastními vozy, trošku jinde. Oni sami je nemají. Spíše mají kritický nedostatek. A nové nechtějí - proč taky, když tuhle koncepci zavrhli a čekají na ICx, kterými postupně nahradí dnešní klasiky a cca od roku 2025 i ICE1 a 2.
06.01.2014 (21:52)  
Rail-2005: Hold na tom 100km úseku VRT Leipzig/Halle - Erfurt by ICE-T ztratily 6minut a 6vteřin. Jak znám Němce, tak to nepřichází v úvahu :)
Třeba to řešení linky Hamburg-Praha opravdu natahujou schválně. Do 2017 to dojezdí ČD a potom příjde DB/Arriva. Nebo si je pronajme Jančura :D
registrovaný užívateľ Rail-2005  mail  
06.01.2014 (20:40)  
Spekuluji nad tím, na jaké relace to začnou Němci počínaje prosincem 2015 nasazovat. Protože po zprovoznění VRT Leipzig/Halle - Erfurt kde bude na více než 100 km traťová 300 km/h budou pro relaci Dresden - Frankfurt příliš pomalé. A v roce 2017 po zprovoznění VRT Erfurt - Nürnberg budou muset definitivně zmizet i z relace Berlin - Erfurt - Nürnberg - München.

No nebylo by od věci, kdyby pak jezdily Hamburg - Berlin - Praha :-)
06.01.2014 (15:18)  
Ondrej Zaoral : Tak to je poměrně podstatná informace.
06.01.2014 (15:08)  
Dulezite je, ze po problemech s napravami (lomy) na ICE 3 i ICE-T "klopidla" uz nekolik let neklopi. Soucasti te modernizace by melo byt i znovuzprovozneni naklapeni.
registrovaný užívateľ comar 
06.01.2014 (13:01)  
soupravy budou nově vybaveny kompletní sadou ETCS
Velka cast jednotek 411 uz ETCS ma, protoze by jinak nemohly na VRT Wien-St.Pölten, kde zacaly jezdit v prosinci 2012.

a další na síti ÖBB. Pravidelně obsluhuje pod značkou ÖBB, nebo společně s Rakušany Vídeň – Passau – Dortmund.
Jednotky vlastnene ÖBB (4ks) se od ted DB lisi pouze logem (cervene ÖBB misto DB na cele a na bocich). ÖBB svoje 4 ICE nejak marketingove nepropaguje (znacku ICE vlastni DB), udrzbu techto jednotek zajistuje DB.
Jednotky ÖBB maji spolecny obeh s jednotkama DB a rozhodne nejsou nasazovane jen na rameno do Vidne. Pokud se ve Vidni objevi, tak jen proto, ze tak nahodou vysel obeh.
registrovaný užívateľ Dusanh 
06.01.2014 (12:24)  
Západoněmečtí soudruzi snad neví, že nová vozidla se zásadně nemodernizují?
:-D
  1 2      Zpráv na stránku:   

Komentáre vyjadrujú názory čitateľov.
Redakcia nenesie žiadnu zodpovednosť za ich obsah.

- dopisovateľ alebo člen ŽP, - editor alebo admin ŽP

Pridať komentár
Komentáre môžu vkladať iba registrovaní užívatelia.
Pred vložením komentára je potrebné se buď prihlásiť, alebo zaregistrovať.
Prihlásenie
 
 
  
 
   Zaregistrovať sa

© 2001 - 2024 ŽelPage - správcovia


Info
informacni okenko