..: Skončí provoz na trati do Týna nad Vltavou? :..

Odjezd z Číčenic do Týna nad Vltavou, foto: Matouš VinšTemelín — Je tomu pouze pár dnů, co Správa železniční dopravní cesty zveřejnila konečnou podobu jízdních řádů na období 2013/2014. Zatímco České dráhy o nové podobě grafikonu zatím mlčí, stejně jako vyhledávač IDOS (to, že v zahraničních vyhledávačích již nové jízdní řády včetně českých jsou, ponechme tentokrát stranou), tak bystřejší pozorovatelé již zjistili, že v tabulkách chybí jihočeská lokální trať s číslem 192. Ta spojuje Číčenice s Temelínem a Týnem nad Vltavou. Paradoxní přitom není samotný záměr náhrady méně významné trati autobusovou dopravou, ale spíše způsob, jakým k tomu v režii jihočeského dopravního koordinátora, společnosti JIKORD, dochází.

Ještě první návrh jízdního řádu, který byl představen na začátku léta, totiž s vlaky na trati 192 počítal, stejně jako jeho již téměř finální podoba zveřejněná zkraje září. Záměr zastavit na "Týnce" osobní dopravu přišel na veřejnost až přibližně za polovinou října, kdy o něm informovala Česká televize. Právě načasování publikace změn nahrává spekulacím některých místních obyvatel i železničních nadšenců, že o redukci spojů bylo rozhodnuto již dříve, avšak nebyly zveřejňovány kvůli blížícím se parlamentním volbám. Tuto argumentaci však představitelé Jihočeského kraje odmítají a optimalizaci dopravy odůvodňují ve svém Dopravním plánu nízkou hustotou zalidnění v oblasti a problematickou dostupností některých zastávek. Navíc je zřejmé, že důležitou, ne-li hlavní roli, hrají také finance.

Pohled od Dívčic směrem na Netolice, foto: Matouš VinšTrať mezi Číčenicemi a Týnem nad Vltavou tak zřejmě bude následovat osud sousední tratě do Netolic, kde byla železniční osobní doprava ukončena k 1. březnu 2011. Definitivně se však o budoucnosti tratě 192 bude ještě jednat a informace zatím není definitivní. V případě zastavení provozu budou vlaky nahrazeny v podobném rozsahu autobusovou linkou 320850 společnosti ČSAD Jihotrans, která bude ve směru od Týna pokračovat z Číčenic některými spoji až do Vodňan. Návrh jízdního řádu ukazuje také plánované garantované návaznosti z autobusu na přípojné vlaky v Číčenicích, kde je však zarážející relativně krátká čekací doba některých autobusů, která činí většinou 3 až 5 minut.

Zdroj: JIKORD


Michal Jaroš Poslat mail autorovi | 8.11.2013 (6:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Jízdní řád

Další z regionu ČR Jihočeský


  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Nechic  mail  
08.11.2013 (8:55)  
Jedinou nadějí by bylo nejen pro tuhle lokálku některé zastávky, které nemají budoucnost prostě zrušit a udělat rychlé osobáky zastavující třeba jen v tom Temelíně a Týně s posunutou zastávkou(a možná Lhota pod Horami a Újezdec, kde to je do půl kilometru a busy se to obsluhuje hůř) . Pak by ten vlak mohl být i zajímavý pro lidi.

bartik09: Můžeme si tu všichni odkývat a nasdílet x předpisů a jistot jak bus a vlak na sebe čekají, ale ta důvěra v přestup bus-vlak mezi lidmi prostě není.
08.11.2013 (8:40)  
vikititor: V busu lze samozrejme vozit jak kola, tak vic nez 1 kocarek. To zalezi jen na technickem reseni interieru, vuli objednatele a/nebo vuli ridice.
Problem je, ze autobusaci sou priserna kasta lidi a casto si delaj co chtej a chovaj se jak hovada - to je ale opet resitelny problem. Zrovna tak ta cekaci doba. Jakou jikord nastavi, takova bude. To plati jak pro vlak, tak pro bus.
08.11.2013 (8:24)  
Zastávky jsou umístěné nejlépe, jak to při vedení tratě lze, bohužel to je většinou tak na 15 minut svižné chůze. Nejblíže to má Temelín, v Týně by se hodila zastávka blíže mostu. Možná by to vylepšila možnost parkování u zastávek. V každém případě lepší delší docházka od vlaku než riziko čekání v Číčenicích na autobus při zpoždění vlaku a opačně. To může lidi spolehlivě odradit.
registrovaný uživatel Nechic  mail  
08.11.2013 (8:14)  
Škoda další tratě co končí, ale ta Týnka je vedená opravdu neskutečně blbě a ani náhrada autobusem není složitá. Bude záležet na JIKORIDu jak adekvátně nahradí dopravu a jestli si obce ležící mimo II/141 jako Újezdec nepohorší.
08.11.2013 (7:54)  
Třeba v IDSJMK s kolem do busu můžete, kočárky se tam vejdou dva a v případě chřipky je úplně jedno, když budete kašlat v buse nebo šukafónu.
Bus nemá šanci nahradit vlak možná tak od regiopavouka výše.

Ne že bych chtěl všude nahrazovat vlaky busy, ale zrovna Týnka je pro osobní dopravu vedená hodně mizerně.
08.11.2013 (7:42)  
Já myslím, že to místní ocení - zastávky tam jsou opravdu dost nešťastně umístněné, ale i tak to neznamená, že způsob informování a příprav je v pořádku.

Podobnou situaci jako v JIKORD teď zažíváme všude. Až se mi nechce věřit, že najednou z ničeho nic je důležité rušit lokální vlakovou dopravu a nahrazovat ji Busem.. Nějk mi to zavání..

Bus nemá nikdy šanci nahradit vlak - místní se tím stávají rukojmím - s kolem se nedostanou, s kočárkem jenom jedna mamina v jednom busu.. a co když bude chřipková epidemie? Budou se muset domlouvat, která že pojede tím v 7 a ta další tím v 7:30 (každá má totiž nemocné dítě v kočárku..). A to nemluvím o dalších věcech..
registrovaný uživatel stoupa  mail  
08.11.2013 (7:15)  
Mno, pro dopravu značných objemů stavebních a pak i technilogických materiálů pro dostavbu, ale i paliva, bude dráhy třeba. Zaměstnanci dráhu spíše nevyužívají (odlehlost nádraží od lokalit na bydlení). Nebylo by (v JČ kraji) neobvyklé, že se dráha i kraj snaží přesunout náklady na údržbu "někam jinam".
  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Bejelentkezés
 
 
  
 
   Regisztráció

© 2001 - 2024 ŽelPage - Felelősök


Info
informacni okenko