..: Skončí provoz na trati do Týna nad Vltavou? :..

Odjezd z Číčenic do Týna nad Vltavou, foto: Matouš VinšTemelín — Je tomu pouze pár dnů, co Správa železniční dopravní cesty zveřejnila konečnou podobu jízdních řádů na období 2013/2014. Zatímco České dráhy o nové podobě grafikonu zatím mlčí, stejně jako vyhledávač IDOS (to, že v zahraničních vyhledávačích již nové jízdní řády včetně českých jsou, ponechme tentokrát stranou), tak bystřejší pozorovatelé již zjistili, že v tabulkách chybí jihočeská lokální trať s číslem 192. Ta spojuje Číčenice s Temelínem a Týnem nad Vltavou. Paradoxní přitom není samotný záměr náhrady méně významné trati autobusovou dopravou, ale spíše způsob, jakým k tomu v režii jihočeského dopravního koordinátora, společnosti JIKORD, dochází.

Ještě první návrh jízdního řádu, který byl představen na začátku léta, totiž s vlaky na trati 192 počítal, stejně jako jeho již téměř finální podoba zveřejněná zkraje září. Záměr zastavit na "Týnce" osobní dopravu přišel na veřejnost až přibližně za polovinou října, kdy o něm informovala Česká televize. Právě načasování publikace změn nahrává spekulacím některých místních obyvatel i železničních nadšenců, že o redukci spojů bylo rozhodnuto již dříve, avšak nebyly zveřejňovány kvůli blížícím se parlamentním volbám. Tuto argumentaci však představitelé Jihočeského kraje odmítají a optimalizaci dopravy odůvodňují ve svém Dopravním plánu nízkou hustotou zalidnění v oblasti a problematickou dostupností některých zastávek. Navíc je zřejmé, že důležitou, ne-li hlavní roli, hrají také finance.

Pohled od Dívčic směrem na Netolice, foto: Matouš VinšTrať mezi Číčenicemi a Týnem nad Vltavou tak zřejmě bude následovat osud sousední tratě do Netolic, kde byla železniční osobní doprava ukončena k 1. březnu 2011. Definitivně se však o budoucnosti tratě 192 bude ještě jednat a informace zatím není definitivní. V případě zastavení provozu budou vlaky nahrazeny v podobném rozsahu autobusovou linkou 320850 společnosti ČSAD Jihotrans, která bude ve směru od Týna pokračovat z Číčenic některými spoji až do Vodňan. Návrh jízdního řádu ukazuje také plánované garantované návaznosti z autobusu na přípojné vlaky v Číčenicích, kde je však zarážející relativně krátká čekací doba některých autobusů, která činí většinou 3 až 5 minut.

Zdroj: JIKORD


Michal Jaroš Poslat mail autorovi | 8.11.2013 (6:00)
Ostatní: TwitterLinkuj.cz!Jaggni to!Google Bookmarksvybrali.sme.skDalší služby
Related newsopen/close

More on Jízdní řád

More from ČR Jihočeský


  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   
Registered user Kakov 
08.11.2013 (10:51)  
Jiří Hovorka: jenže to je ten případ speciálně nasazeného cyklobusu, v poznámce máte u toho symbolu kola omezení jízdy během roku a také omezení na 5 kol,

nebo na těchto linkách jezdí celoročně všechny spoje s přívěsem?
08.11.2013 (10:49)  
mahathma - co třeba zde: http://idsjmk.cz/jrady/251.pdf, http://idsjmk.cz/jrady/256.pdf. Na 20 kol je přívěs, na 5 kol háky...

Zkuste si do 810 narvat 5 kol a k tomu dva kočárky. Co jsem viděl naposledy v 810, tak 3 kola dospělí a jedno kolo dětské. Zbytek výpravy si musel dojet po vlastní ose...
08.11.2013 (10:20)  
No, jenže to bylo. Na současně rozestavěné elektrárny - paroplyn v Počeradech (860MW) a rekonstrukci v Prunéřově (3x250MW) se vlakem nevozí prakticky nic, do Ledvic (660MW) přijel vlakem jen stator generátoru (řes 300t). V rozhodnutí EIA pro Temelín sice stojí, že dodavatelé mají maximálně využívat železniční dopravy, vymahatelnost takového požadavku je však mizivá. Dokonce i dopravní studie k tomu účelu zpracovaná říká, že využitelnost železnice je omezená vzhledem ke stávající infrastruktuře a tarifní politice.
Registered user bobík 
08.11.2013 (10:13)  
Frantisek:15 min svižné chůze to mám na "hlavní nádraží" i já ve 20 tis.městě!Když nestaví vlak přímo ve vsi, je to pro vesničany prostě v poli, to je bus prostě pohodlnější, samozřejmě každej dnes uživí auto, k tomu cenová politika drah...v podstatě benzín je levnej!
Registered user stoupa  mail  
08.11.2013 (9:53)  
Pro Pavel Randák:

Pro 1. a 2. blok jely hrnce (Reaktory) i Pagoše po dráze až do překládacího uzlu v elně. Rovněž díly TG, bloková trafa ... Speciálně se na to kupovaly "ještě větší" dělené vagony, tuším 32 náprav od fy. Krupp - a pak šly do "civilu".
Editor or ŽelPage Administrator Vlad  mail  
08.11.2013 (9:48)  
Celkem by mne zajímalo vysvětlení, proč do autobusů, které ze zastávky Číčenice, žel. st., pokračují dále do Vodňan, aut. nádr., není na číčenickém železničním nádraží umožněn nástup, ale povolen jen výstup.
Takováto omezení bych pochopil u dálkových linek, kdy by měla eliminovat lokální dopravu, a nebo při průjezdu většími městy, aby "neparazitovala" na MHD. Pokud obecně nějaký spoj, ať už dotovaný a nebo na vlastní riziko dopravce, jede, měl by služby nabízet.
08.11.2013 (9:45)  
Ono je třeba se taky zamyslet nad tím, kdo tu dráhu využívá. Pro cestování z Týna (Temelína) do Budějovic není konkurence schopná (dlouhá jízdní doba, nutnost přestupu). Takže mi to rozhodnutí přijde rozumné. Nákladní doprava min. do Temelína tam určitě zůstane zachována - v Temelíně se nakládá dřevo, štěpka, je tam kovošrot. Elektrárna dováží chemikálie. Takže šotouši nemusí zoufat, trať nezanikne.
Pro Stoupu:
Palivo už se do ETE vlakem nevozí. Od té doby, co se změnil dodavatel, se vozí letecky a pak kamionem. Při výstavbě se určitě něco vlakem vozit bude, ale hlavní komponenty jako nádoba reaktoru, parogenerátory či turbína jsou tak velké, že je nelze přepravovat po železnici.
08.11.2013 (9:39)  
@bartik09: je pravda, že v mnohých autobusoch sa technicky dajú prepravovať bicykle, ale nepoznám v ČR ani SR žiadneho regionálneho dopravcu, ktorý by to umožňoval (mimo špeciálnych cyklobusov, ktoré za sebou ťahajú príves). Takže vo finále si skrátka v autobuse bicykel neodveziem a je to jedno, z akého dôvodu. Že by zrovna JIKORD sa rozhodol vyhovieť cyklistom, to je trochu utopické. :)
Registered user M 
08.11.2013 (9:24)  
A bude delsi i cestovni cas cestujicich?
08.11.2013 (9:15)  
Nechápu, proč když je stávající lokálka údajně tak blbě vedená, bude jízdní delší doba nahrazujícího autobusu po kratší trase významně delší.
  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2021 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko