..: Skončí provoz na trati do Týna nad Vltavou? :..

Odjezd z Číčenic do Týna nad Vltavou, foto: Matouš VinšTemelín — Je tomu pouze pár dnů, co Správa železniční dopravní cesty zveřejnila konečnou podobu jízdních řádů na období 2013/2014. Zatímco České dráhy o nové podobě grafikonu zatím mlčí, stejně jako vyhledávač IDOS (to, že v zahraničních vyhledávačích již nové jízdní řády včetně českých jsou, ponechme tentokrát stranou), tak bystřejší pozorovatelé již zjistili, že v tabulkách chybí jihočeská lokální trať s číslem 192. Ta spojuje Číčenice s Temelínem a Týnem nad Vltavou. Paradoxní přitom není samotný záměr náhrady méně významné trati autobusovou dopravou, ale spíše způsob, jakým k tomu v režii jihočeského dopravního koordinátora, společnosti JIKORD, dochází.

Ještě první návrh jízdního řádu, který byl představen na začátku léta, totiž s vlaky na trati 192 počítal, stejně jako jeho již téměř finální podoba zveřejněná zkraje září. Záměr zastavit na "Týnce" osobní dopravu přišel na veřejnost až přibližně za polovinou října, kdy o něm informovala Česká televize. Právě načasování publikace změn nahrává spekulacím některých místních obyvatel i železničních nadšenců, že o redukci spojů bylo rozhodnuto již dříve, avšak nebyly zveřejňovány kvůli blížícím se parlamentním volbám. Tuto argumentaci však představitelé Jihočeského kraje odmítají a optimalizaci dopravy odůvodňují ve svém Dopravním plánu nízkou hustotou zalidnění v oblasti a problematickou dostupností některých zastávek. Navíc je zřejmé, že důležitou, ne-li hlavní roli, hrají také finance.

Pohled od Dívčic směrem na Netolice, foto: Matouš VinšTrať mezi Číčenicemi a Týnem nad Vltavou tak zřejmě bude následovat osud sousední tratě do Netolic, kde byla železniční osobní doprava ukončena k 1. březnu 2011. Definitivně se však o budoucnosti tratě 192 bude ještě jednat a informace zatím není definitivní. V případě zastavení provozu budou vlaky nahrazeny v podobném rozsahu autobusovou linkou 320850 společnosti ČSAD Jihotrans, která bude ve směru od Týna pokračovat z Číčenic některými spoji až do Vodňan. Návrh jízdního řádu ukazuje také plánované garantované návaznosti z autobusu na přípojné vlaky v Číčenicích, kde je však zarážející relativně krátká čekací doba některých autobusů, která činí většinou 3 až 5 minut.

Zdroj: JIKORD


Michal Jaroš Poslat mail autorovi | 8.11.2013 (6:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Jízdní řád

Další z regionu ČR Jihočeský


  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Nechic  mail  
09.11.2013 (19:05)  
Ťululu: No to bude taky ten problém. Kraje rozhází jízdní řády, že kromě pár šotoušů a náhodných výletníků nikdo vlak použít nemůže a hned se vytasí s čísly a trať zruší. Takhle můžete odepsat jakoukoli dosud využívanou trať.

bartik09: Možná u vás v Iredu, tady v LK tomu opravdu málokdo věří a situace, kdy vám bus ujede v Tanvaldu před nosem není nijak vzácná...
08.11.2013 (20:39)  
Přeprava nákladu
Nákladní vlaky vozí do Týna uhlí, z Temelína dřevo a kovošrot, do JETE se vozí palivo a občas jsem viděl jet do JETE jenom lokomotivu, tudíž vlečku používají asi hodně.

Přeprava osob
Z Týna se jezdí do Českých Budějovic a nejlepší spojení je busem, hlavně autobusové nádraží je blíže než vlakové a pokud studenti a pracující lid jede ráno do práce, v buse to zalomí a spí, nemusí se řešit přestup a cena je vyšší oproti busu. Z Týna jezdí převážně jenom studenti z/do Plzně a to převážně v Neděli a v Pátek a přes týden studenti do Vodňan na střední školu. Podotknu, že na studenty by vám stačily dvě ruce. Nejvíce cestujících je v úseku Temelín - Číčenice, spojení cca každý dvě hodiny oproti busu, ale od té doby co se JIKORD nudil a hrál piškvorky v jízdním řádu na trase České Budějovice - Protivín, postupně cestujících ubývalo, jak to vypadá konkrétně dnes, bohužel nevím, z Bechyně je přeci jen lepší spojení a hlavně už nejezdím tak často tímto směrem. Každopádně nejlepší informace mají strojvedoucí, tak třeba se tu nějaký v diskuzi objeví a objasní, jak to vypadá v současnosti s přepravou.
08.11.2013 (19:56)  
Dlouho jsem si drbal hlavu nad tím, proč kraj pořád objednává na této trase spojení. Nemám nic proti rušení lokálek, ale když jedete ve vlaku občas sólo, ruku na srdce, nepřijde vám to trapné?
registrovaný uživatel vasekpetr1  mail  
08.11.2013 (19:28)  
pasažér: spíš mám na mysli to, že pro převoz vyhořelého paliva z výrobního bloku do meziskladu vyhořelého paliva se používají vagóny a podniková vlečka. Tudíž i z tohoto důvodu musí být napojení tratě na vlečku stále funkční. Dokonce kdysi probíhaly úvahy o tom, že se Castory z temelínského meziskladu budou vozit do skladu vyhořelého paliva do Dukovan, ale teď už má elektrárna svůj vlastní sklad na 60 let provozu.
08.11.2013 (19:27)  
turista: To právě vůbec ne.
To prave ze ano. Pisu ze je srovnatelna, nikoliv stejna. Ruku do ohne by nikdo nedal ani za jedno. Osobne mam mnohem vetsi strach o vlakovy pripoj v Pardubicich na 238 nez o nasledny prestup na autobus. Oredu se celkem povedlo autobusaky naucit cekat na vlaky. Standartni cekaci doba je myslim 20 minut.

Na řadě míst je existence celé vlakové linky založena na krátkém přestupu.
To je ale dany spis trasovanim zeleznic, nez nejakou extra duverou. Na te rade mist totiz nektera trat casto konci v nejakem zapadakove, protoze to tak slo jednoduse postavit. Proto tam je ten prestup. Autobusova linka zpravidla konci (zacina) v nejakem meste, kam (odkud) jede vetsina cestujicich.


Alex7: Zato u mě v Havlíčkově Brodě je to do centra 15 minut pěšky a lidi s tím absolutně nemají problém.
Vesnice: jdete 15 minut na zastavku kdesi v polich, tam v zime mrznete a cekate (nikdo netusi jak dlouho) na zpozdenej vlak, pak se 15 minut vezete sukafonem na hlavni trat (treba do HB) a doufate ze vam ten rychlik na Brno neujede, protoze dalsi jede za 2 hodiny.

HB (nebo jine vetsi mesto): Jdete 15 minut na nadrazi, kde je teplo, informace o zpozdeni a dokonce i informace o mimoradnostech (i kdyz stoji za starou backoru). Kdyz nezaspite, nic vam neujedete.
Nepozorujete zadny rozdil?
registrovaný uživatel kobros 
08.11.2013 (19:06)  
Pasažér:
Tak to je otázka. On by se dal obsah Castorů poslat na přepracování.
U dostavby Temelína se u reaktorové nádoby uvažuje o dopravě po vodě se zvedáním jeřábem přes jezy a kaskádu.
08.11.2013 (18:36)  
vasekpetr1: On nekdo Castory stehuje? Myslim, ze nez tomu tak bude, bude Tynka davno snesena...
registrovaný uživatel Alex7 
08.11.2013 (18:01)  
@vikititor
Další taková dráha, kde jede jeden nebo dva ve vlaku je Velké Meziříčí - byl jsem tam párkrát a cesta z vlakáče do města nebo jízda vlakem do Tišnova každého odradí a příště jede busem.
Co??? Já jsem byl ve Velkém Meziříčí před týdnem a z Velké Meziříčí zastávka je to do centra 5 minut. Tam je spíš problém, že dráha vede mimo Třebíč.
Zato u mě v Havlíčkově Brodě je to do centra 15 minut pěšky a lidi s tím absolutně nemají problém.
registrovaný uživatel vasekpetr1  mail  
08.11.2013 (16:16)  
Pavel Randák: já myslím, že Castory půjdou z elektrárny po kolejích stále. Ty se na trajler v dohledné době asi nakládat nebudou.
08.11.2013 (15:28)  
paja.butcher
ANO - ale o tom tu přeci píšu - namátkou jsem si vybral maminy s děckama, důchodce, ale jak říkáte - týká se to hlavně dojížděcích do práce a škol.

Díky bohu, že jihomoravský kraj, když chtěl rušit 343 Veselí n. M. - Vrbovce (Nové Mesto n. V.), šel po starostech a ptal se jich - a ti zaplať pánbůh neváhali a nechali to vytroubit tlapačem po obcích - a to se pak děly věci - a nakonec tu máme kromě vlaků i busy - a jezdí i večer, kdy vlak nejede a také světe div se - soboty neděle.. I tak busem nikdo nejezdí a většina lidí si vyšlápne kopec na vlak..
  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Bejelentkezés
 
 
  
 
   Regisztráció

© 2001 - 2024 ŽelPage - Felelősök


Info
informacni okenko