Temelín — Je tomu pouze pár dnů, co Správa železniční dopravní cesty zveřejnila konečnou podobu jízdních řádů na období 2013/2014. Zatímco České dráhy o nové podobě grafikonu zatím mlčí, stejně jako vyhledávač IDOS (to, že v zahraničních vyhledávačích již nové jízdní řády včetně českých jsou, ponechme tentokrát stranou), tak bystřejší pozorovatelé již zjistili, že v tabulkách chybí jihočeská lokální trať s číslem 192. Ta spojuje Číčenice s Temelínem a Týnem nad Vltavou. Paradoxní přitom není samotný záměr náhrady méně významné trati autobusovou dopravou, ale spíše způsob, jakým k tomu v režii jihočeského dopravního koordinátora, společnosti JIKORD, dochází.
Ještě první návrh jízdního řádu, který byl představen na začátku léta, totiž s vlaky na trati 192 počítal, stejně jako jeho již téměř finální podoba zveřejněná zkraje září. Záměr zastavit na "Týnce" osobní dopravu přišel na veřejnost až přibližně za polovinou října, kdy o něm informovala Česká televize. Právě načasování publikace změn nahrává spekulacím některých místních obyvatel i železničních nadšenců, že o redukci spojů bylo rozhodnuto již dříve, avšak nebyly zveřejňovány kvůli blížícím se parlamentním volbám. Tuto argumentaci však představitelé Jihočeského kraje odmítají a optimalizaci dopravy odůvodňují ve svém Dopravním plánu nízkou hustotou zalidnění v oblasti a problematickou dostupností některých zastávek. Navíc je zřejmé, že důležitou, ne-li hlavní roli, hrají také finance.
Trať mezi Číčenicemi a Týnem nad Vltavou tak zřejmě bude následovat osud sousední tratě do Netolic, kde byla železniční osobní doprava ukončena k 1. březnu 2011. Definitivně se však o budoucnosti tratě 192 bude ještě jednat a informace zatím není definitivní. V případě zastavení provozu budou vlaky nahrazeny v podobném rozsahu autobusovou linkou 320850 společnosti ČSAD Jihotrans, která bude ve směru od Týna pokračovat z Číčenic některými spoji až do Vodňan. Návrh jízdního řádu ukazuje také plánované garantované návaznosti z autobusu na přípojné vlaky v Číčenicích, kde je však zarážející relativně krátká čekací doba některých autobusů, která činí většinou 3 až 5 minut.
Zdroj: JIKORD
Jinak pánové co tu argumentujete IDS JMK - máte pravdu. Jenže srovnáváte dva extrémy. Srovnáváte oblast kde to jde a chce se a oblast kde se do krve nechce aby to šlo.
A co se dopravy týká, díky dopravní politice (a Jikord to jenom zrychlil, ale nezačal) se bez auta stejně v jižních Čechách obejít nedá. A to ani když bydlíte na hlavní trati (snad s výjimkou dojíždění rychlíkem po trase Tábor - ČB). Víkendová doprava neexistuje, večerní doprava neexistuje a pokud nebydlíte tam kde staví rychlíky, tak je stejně jediná možnost auto.
Že autobus může alespoň elementárně nahradit vlak je na většině tras jen zbožné přání pana docenta.
To právě vůbec ne.
Na řadě míst je existence celé vlakové linky založena na krátkém přestupu. Naprostá většina frekvence v tom vlaku je přestupní - takže ti lidi tomu evidentně věří.
Třeba vazba R/Sp 020/040 s přestupem 3-5 minut. Kde najdete něco podobného u busu? Na busy a mezi busy přestupjí spíš jednotlivci.
Ta duvera je naprosto srovnatelna s duverou v prestup vlak-vlak.
Michal Janko: Jizdni doba je delsi zrejme proto, ze autobus bude zajizdet do vesnic a nebude zastavovat kdesi v poli tak jako ten vlak.
vikititor: Z karosy se vyhazi par sedacek u zadnich dveri a je prostor pro kola a kocarky. Nastupovani lepsi nez do sukafonu. Taky samozrejme lze koupit novy autobusy (nakonec ty stavajici asi nevydrzi na veky). Rozhodne lepsi nakoupit par novejch nizkopodlaznich autobusu s prosotrem pro kola a kocarky, nez za stejny penize rekonstruovat sukafon s vagonem na jeden regiosuk.
Na druhou stranu si nedelam iluze, ze takovy veci bude nekdo resit. Kola se vozit nebudou, kocarek jeden, kdyz bude chtit nastoupit druhej, tak ridic zahuhla: "Tak to mate, paninko, smulu." a pojede se dal.
díky za odkaz
Další taková dráha, kde jede jeden nebo dva ve vlaku je Velké Meziříčí - byl jsem tam párkrát a cesta z vlakáče do města nebo jízda vlakem do Tišnova každého odradí a příště jede busem.
Ad problém s koly a kočárky - ty kočárky dáte také do přívěsu za bus? a děcka dáte kam? OK - tvrdíte, že když se nakoupí speciální busy, že dáte dva kočáry do busu.. ale kdo ty busy jako koupí?? Viděl jste je už někde jezdit mimo Prahu?? Já ne.
Týnka je pro osobní dopravu fakt nevhodná, ale s tím se nedá asi nic dělat - ostatně jako řada jiných ryze průmyslových drah u nás - které ať se nám to líbí, nebo ne, bylo by lepší zrušit na nich osobní provoz..
Jinak se řidičů nezakazuje přepravit kolo i na jiných linkách, pokud to provozní podmínky dovolí... Letos jsem tak cyklistu potkal i v lince 301 (pracovní den mimo špičku)
Přívěs je sezónní záležitost.
Jinak mě přijde, že když se požaduje striktně NEJDE TO, NIKDY SE TO TAK NEDĚLALO, je to počátek úpadku. Je důležité hledat cesty, JAK VYHOVĚT
ještě je také zajímavá ta poslední zastávka (vodňany, na sadech) na znamení :-)
Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.
- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.