..: České dráhy upraví od prosince svůj tarif :..

Koláž jízdních dokladů, foto: Aleš Petrovský Praha — České dráhy se železnou pravidelností provádějí s prosincovou změnou jízdních řádů úpravy ve svém tarifním portfoliu. Letošní 15. prosinec tak přinese všem cestujícím Českých drah většinou méně příjemné překvapení. Určitě se ale najde i skupina cestujících, která změny ocení. Pravděpodobně nejvýrazněji zasáhne do zaběhnutého ceníku dvouprocentní zdražení standardních vnitrostátních a mezinárodních jízdenek. Tento krok České dráhy zdůvodňují meziroční inflací. Až osmiprocentní zdražení postihne taktéž skupinové víkendové jízdenky a například mládež si za In-kartu s tříletou aplikací IN 25 % připlatí bezmála padesát procent navíc. Dopravce však chce podpořit i pravidelně dojíždějící, a proto například držitelé In-karet s aplikací IN 50 % budou mít nově slevu na traťové jízdenky padesát procent namísto dosavadních pětadvaceti a cestující využívající žákovské jízdné budou moci dosáhnout v případě vlastnictví In-karty IN 25 % na další slevu. Nově bude mít cestující ČD také možnost zakoupit si aplikaci IN 100 % ve variantě pro druhou třídu (tedy jakousi obdobu železničářské „režijky“).

In–karta s novým designem (od 13. 12. 2009), foto: České dráhy

České dráhy chtějí posílit pozici svých In-karet nabídkou dalších slev pro jejich vlastníky a zároveň podpořit i pravidelně dojíždějící. Studenti využívající žákovské jízdné a zároveň vlastnící In-kartu s aplikací IN 25 % budou moci využívat ještě dodatečnou 25% slevu z již zlevněných jízdenek. Pravidelně dojíždějící a vlastníci In-karet s aplikací IN 50 % nově dostanou také slevu 50 % na traťové jízdenky, namísto současných 25 % (traťová jízdenka je produkt ČD určený pro zvýhodněné dojíždění ze vzdálenosti až 120 km). Jak již ovšem bylo zmíněno v úvodu, dojde také k úpravám pořizovacích cen vybraných slevových aplikací. Tříletá aplikace IN 25 % pro cestující ve věku od 15 do 26 let bude nově stát 490 Kč namísto 330 Kč, jednoleté aplikace IN 50 % a In-senior budou za 1490 Kč místo dnešních 1330 Kč. ČD dodávají, že podrobnosti ohledně cen aplikací IN 100 % pro první třídu, novinky v podobě aplikace IN 100 % pro druhou třídu a doplňkových aplikací například v podobě časových doplatků, zveřejní v průběhu listopadu.

Pozn. autora: Podle posledních informací se cena upraveného produktu IN100, který bude pouze pro 2. třídu, sníží na 20990 Kč. Pro jeho upgrade na vyšší vozovou třídu, bude třeba zakoupit časový doplatek do 1. třídy, který nyní stojí 3990,– na 1 rok. Pokud se zachová cena doplatků, tak klienty ČD vyjde roční síťová jízdenka do 1. třídy na 24980 Kč, což je o bezmála 2000 Kč, resp. takřka 9% více.

Kilometrická banka ČD, foto: ČD / Aleš Petrovský

Další změny se dotknou Víkendových síťových jízdenek, kdy celostátní varianta podraží ze 600 Kč na 650 Kč a cena regionální varianty se zvýší o 25 Kč. Podraží též Kilometrická banka ČD (KMB) z 2100 Kč na 2200 Kč. České dráhy zdůvodňují zdražení již zmíněným promítnutím inflace a změn DPH v prosinci 2010 resp. 2011. Otázkou také zůstává, proč České dráhy stále lpí na papírové variantě KMB a nepřevedou ji do podoby aplikace na In-kartě například po vzoru dopravce Westbahn. Úprava cen postihne také ceny přepravného kol a psů. Bude upuštěno od možnosti zvolit si platbu pro jeden spoj či celodenní variantu a nově bude záviset cena na počtu projetých kilometrů. Nové ceny budou startovat na úrovni těch současných a nepřevýší 50 Kč resp. 75 Kč. Podle Kateřiny Šubové, tiskové mluvčí ČD, České dráhy nepřipravují novinky pro přepravu kol ve variantě pro pravidelně dojíždějící. Stejně tak se zatím nechystá žádné rušení stávajících produktů ČD. V reakci na náš dotaz ohledně změn cenových hladin u Akčních a Včasných jízdenek Šubová také dodává, že ceny těchto jízdenek dopravce upravuje průběžně a včas takovou skutečnost zveřejňuje.

Zdroj: České dráhy


Aleš Petrovský | 26.9.2013 (18:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci Tarify

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
editor nebo admin ŽP RaPa  mail  
26.09.2013 (20:15)  
LukášV: Já to chápu takto
Základní jízdenka = 100 Kč
IN 25 % = 75 Kč (sleva 25 %)
Student 15-26 = 55 Kč (sleva 45 %)
Student 15-26 + IN 25 % = 41,25 Kč (sleva 58,75 %)
Žák 6-15 = 35 Kč (sleva 65 %)
Žák 6-15 + IN 25 % = 26,25 Kč (sleva 73,75 %)

S tím, že minimální výše žákovské slevy je 25 %, případně 62,5 %.
26.09.2013 (19:59)  
DR: Pokud by byla cena např. 10 000 a člověk by si dokoupil roční doplatek do jedničky, pak by nikdo nekupoval IN 100 za současných podmínek. Tak jedině nemožnost doplatku do jedničky k nové nabídce? To asi ne. Takže asi nelze předpokládat výrazně nižší cenu.
26.09.2013 (19:50)  
Chtěl bych se zeptat ohledně slev pro žáky a studenty, zda je reálné, aby studenti 15 až 26 let jezdili za 0,4125 násobek základního jízdného (tzn. sleva nejdříve 45% a z toho dalších 25% pro vlastníky inkaret), nebo zda je počítáno s omezením "oranžových kartiček" na slevu 45% a sleva pro studenty tak bude nižší.
Pokud se sleva na jízdném pro žáky změní, jak bylo dříve avizováno, na 25%, pak budou žáci s inkartou platit 0,5625 násobek jízdného, což je podobná sleva, za kterou jezdí dnes.
Díky za informace
26.09.2013 (19:29)  
Ta traťová jízdenka pro kolo by se hodila velice, vzhledem k nekvalitním autobusovým "přípojům", respektive chybějící integraci městské dopravy v IREDO, a to zejména po zdražení všeho včetně příplatku za kolo. Bude třeba spočítat, zda by se vyplatil přechod z IN25 na IN50, a to ještě s přihlédnutím k chybějícímu víkendovému rannímu, respektive celotýdennímu večernímu spojení. Nebo zda se vyplatí pořídit si auto a stresovat se řízením. :( To by se na to jeden vykašlal, kvůli práci snad ani nezakládat rodinu...
26.09.2013 (18:36)  
Říkal jsem to celou dobu od výměny vedení. S jejich pomocí půjdou od deseti k pěti. Jak s kvalitou služeb, tak i s tarifní nabídkou. A už to začíná!!!! :(
26.09.2013 (18:27)  
Ta IN 100 pro 2. třídu určitě nebude tak drahá - to by nikdo nekoupil. To už si člověk těch "pár" kaček připlatí a měl by to i na jedničku. :-)
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Bejelentkezés
 
 
  
 
   Regisztráció

© 2001 - 2024 ŽelPage - Felelősök


Info
informacni okenko