..: Novou zastávku Praha-Kačerov postaví Metrostav :..

Kačerov místo budoucí zastávky - pohled z mostu metra, foto: NICKONPraha — Správa železniční dopravní cesty podepsala po letech plánů a příprav na konci března letošního roku finální smlouvu se stavební společností Metrostav na stavbu nové železniční zastávky Praha-Kačerov. Ta se bude nacházet nedaleko stejnojmenné stanice pražského metra C ve čtvrté městské části. Celkově stavební práce vyjdou na 17 milionů korun, přičemž stavět by se mělo začít již v současné době. Hotovo by pak mělo být do konce letošního roku, kdy budou mít cestující nově možnost jednoduchého přestupu mezi metrem, autobusovými linkami a vlaky linek S8 a S80 Pražské integrované dopravy.

Kromě kačerovské zastávky představitelé hlavního města i železnice již dlouho mluví také o zastávkách Eden či Zahradní Město, které ale vzniknou až za několik let v rámci rekonstrukce celého traťového úseku mezi hlavním nádražím (resp. Vršovicemi) a Hostivaří. Naopak nejblíže svému otevření je nyní zastávka Praha-Podbaba, která je už ve stavbě. Po jejím otevření však následně zanikne pro cestující stanice Praha-Bubeneč.

Nové zastávky také v myslích dopravních plánovačů probouzejí myšlenky na další tangenciální trasy příměstské a městské železnice, kdy se hovoří například o lince spojující Radotín s Běchovicemi právě přes Kačerov.

Zdroj: Finanční noviny


Michal Jaroš Poslat mail autorovi | 6.4.2014 (8:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci

Další z regionu ČR Praha


  1 2 3 4 5 6 7      Zpráv na stránku:   
09.04.2014 (9:18)  
str:
A to ještě součástí Buben je zastávka Praha-Holešovice zastávka. :-)))
registrovaný uživatel CART 
08.04.2014 (16:29)  
No halelujá, už aby to bylo!!!!
registrovaný uživatel str 
08.04.2014 (14:45)  
lwq: pokud vim tak je to hlavne kvuli prujezdnemu profilu, nejen kvuli bezpecnosti.

Keprt: jo, to si pletu O:-) To je taky napad takhle podobne pojmenovat dve stanice vedle sebe :-D
registrovaný uživatel Keprt 
08.04.2014 (12:38)  
str: problém Bubenče (mimochodem, nepletete si ho s Bubny? trochu to tam cítím) je v úrovňovém nástupu - kdykoliv jede osobák z Prahy, tak se musí zastavit cokoliv do Prahy. Toto klasická zastávka v Podbabě vyřeší. Z hlediska maximální kapacity trati by samozřejmě bylo lepší nestavět ani v Bubenči, ani v Podbabě, ale to je právě ten kompromis :-)
registrovaný uživatel lwq  mail  
08.04.2014 (10:39)  
str: je mi jasne, ze se splitkou by se nedelali jen tak. Ale jaky je tam bezny provoz ? Stejne jako kolem depa ? Jen by bylo treba aby si vsichni davali na provoz pozor ... Pripadne si umim predstavit tu spojku castecne ci zcela v tunelu, pripadne tunelem spojku uz od Krce ...
registrovaný uživatel str 
08.04.2014 (10:33)  
lwq: to neni tak jednoduche, ta splitka na Kacerove neni pro srandu kralikum

Keprt ad vycet vlaku kolem Vltavy: Jiste, mate pravdu, ale mam trochu pocit, ze prekazkou vsem temto relacim je spise zastavka v Podbabe (tim nechci rict, ze ji nemaji delat, s ohledem na prestup na MHD ma mnohem vetsi logiku nez Bubenec). Zil jsem v domeni, ze vsechny dalkove a nakladni spoje jsou vedeny pres Holesovice (rad se necham vyvest z omylu), tedy zastavenhi v Bubenci zbrzdi maximalne Os z protismeru...
registrovaný uživatel lwq  mail  
08.04.2014 (10:13)  
Nemuzu si pomoci, ale prime spojeni trati od Krce s trati metra neni az tak nerealne ... http://www.mapy.cz/s/9BvO

Tedy ciste teoreticky by soupravy metra mohly zacinat trasu v Praze-Radotine, pres most Inteligence se dostat do Krce a pres vyse uvedenou spojku pokracovat na trasu C smer Letnany. A tangencialni smer poresen s tim, ze z Radotina se cestujici dostane do centra pod 20 minut bez prestupu a mozneho zpozdeni na pretizene trati 171. Pripadne i druha vetev smer Zbraslav pres Modrany.
A napajeni souprav metra ? No pomoci treti kolejnice co bude pod proudem pouze po nezbytne nutnou dobu (+ se kolem trati prida oploceni).
Ano nejde o investici v radu jednotek milionu, ale rozhodne jednodussi, levnejsi a prinosnejsi (tedy drive realizovatelna) nez trasa metra E, ktera by v tomto smeru mela vzniknout (ale podle me ji nezazijou jeste ani moje deti)...
08.04.2014 (10:08)  
To jakoze stanice a zastavky nebudou tam, kde to bylo potreba v 19. stoleti, ale budou tam, kde to je potreba ve stoleti 21.? A co kdyz to zacnou lidi vyuzivat?!
registrovaný uživatel Keprt 
08.04.2014 (9:06)  
se jezdí pro uživatele a ne pro ježdění

Velmi dobře. Kdo je uživatel železniční dopravní cesty, o které se bavíme: cestující S4 a jejích přípojů, návštěvnící Stromovky, cestující pomalíků od Děčína, cestující EC z Německa, cestující podkrušnohorských rychlíků, uhlí ze severních Čech, relační vlaky, cisterny Kralup/Litvínov, dřevo do Štětí, vlaky kombinované dopravy ze severomořských přístavů. Je tedy zřejmé, že uspokojit úplně všechny dle jejich představ nelze. Takže se hledá kompromis. A kompormis v podobě dvou osobákových zastávek, vzdálených 800 m (tak blízko není ani ze Žalova do Úholiček, pokud ti to něco říká), jen kvůli návštěvníkům Stromovky a jedné nálevny, to je opravdu nepřijatelné a naštěstí zachování zastavování v Bubenči je nereálné. A nějaká histerická petice to nezmění. Předpokládám, že podél trati (tedy podél PHS) bude nějaká stezka, takže těch +10 minut chůze ze Stromovky na vlak nebude tak strašně kritických.
08.04.2014 (8:21)  
Podle mě by mělo být dopravní hledisko vždy až za hlediskem uživatele, neb se jezdí pro uživatele a ne pro ježdění. Pokud to tedy nějak jde.

V tomto případě, pokud by přejíždění (anebo podchod pod tratí k bývalé vlečce :)) bylo dopravně (či technicky) komplikované, napadá mě jedno celkem elegantní řešení, totiž podobně jako zde linka 131 zastavuje pouze směrem z centra, vlaky by mohly naopak zastavovat jen směrem do centra. Má to svou logiku, alespoň pro lidi, kteří se po procházce parkem a případném občerstvení chtějí dopravit zpět do města. V tom případě by to ale chtělo kromě S41 i S4, aby byla nabídka dostatečná a vhodně doplnila linku 131 z města. Tím by hospůdka měla šanci udržet víc než 30% zákazníků, a dále těšit nás, kteří u piva rádi pozorujeme vlaky.
  1 2 3 4 5 6 7      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Logowanie
 
 
  
 
   Zarejestruj się

© 2001 - 2024 ŽelPage - administratorzy


Info
informacni okenko