Bydgoszcz - Polský výrobce kolejových vozidel PESA získal první zakázku z rozsáhlé rámcové smlouvy na motorové jednotky Link, určené pro DB Regio. Německý národní dopravce vyhrál výběrové řízení na provozování osobní dopravy na tratích v regionu Sauerland, položeného na pomezí spolkových zemí Severní Porýní-Vestfálsko a Hesensko. DB má v dané oblasti zajišťovat osobní dopravu na neelektrizovaných tratích od prosince 2016.
Konkrétně se jedná o tato vozební ramena, znázorněná též na schématu sítě:
- RE 17 Hagen - Kassel-Wilhelmshöhe
- RE 57 Dortmund - Winterberg/Brilon Stadt
- RB 52 Dortmund - Lüdenscheid
- RB 53 Dortmund - Iserlohn
- RB 54 Unna - Neuenrade
- RB 43 Dortmund - Dorsten
Linku RB 43, kterou nyní obsluhuje společnost Nordwestbahn, převezme DB již v prosinci 2015.
Pro výše uvedená spojení objednala DB Regio u Pesy celkem 37 motorových jednotek - 20 dvoudílných (Link II) a 17 třídílných (Link III). Dvoudílná souprava o délce 43,73 metru pojme celkem 120 cestujících, třídílná verze měří na délku 57,13 metru a přepraví najednou až 160 cestujících. Společnými znaky obou verzí jednotek jsou maximální rychlost 140 km/h, podlaha ve výšce 760 mm nad temenem kolejnice, klimatizace oddílu pro cestující a uzpůsobení pro přepravu dvou invalidních vozíků. Třídílná verze bude na požadavek objednavatele uzpůsobena pro přepravu až 36 jízdních kol - třídílné jednotky budou nasazeny převážně v turisticky atraktivních oblastech.
Zdroje: inforail.pl, zrl.de
1 2 | Zpráv na stránku: |
Takže i kdyby před těmi X lety v Parsu dotáhli vývoj motorové jednotky aspoň do fáze výroby prototypu, kdo ví, zda by v tomto tendru Škodovka uspěla - určitě by nebyla levnější než Pesa.
Krom toho si vzpomínám, že Škoda kupovala někde na sicílii továrnu na vozy.. I tady na ŽP byl článek.
Článek jde přesně v duchu, co tady píšu už roky - na co RJ od SIEMENSu??? Už ani Rakušani to nechtějí. Netvrdím, že SIEMENS je sméé! Jen, že existuje spousta jiných a lepších.. Z mnoha hledisek.
PS: nemyslím, že Škodě ujel vlak - Sdudénce ujely velkoobjemové zakázky, ale Škodě doufám, že NE!
Po předvedení JPJ si nejsem jistý, kdo by tu přesně ty motoráky dělal líp a levnějš než Pesa.
Pro srovnání - za přibližně stejnou sumu prodávají němečtí výrobci tramvaje...
Jako zakaznik na elektrifikovane (!!!) trati 140 rikam, ze do RegioSharku priste jen v nouzi nejvyssi, ten hluk a vibrace a tvrde sedacky nejsou pro me...
1 2 | Zpráv na stránku: |
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.