..: První dodávka PESY pro DB Regio :..

PESA Link pro DB, foto: PESA Bydgoszcz - Polský výrobce kolejových vozidel PESA získal první zakázku z rozsáhlé rámcové smlouvy na motorové jednotky Link, určené pro DB Regio. Německý národní dopravce vyhrál výběrové řízení na provozování osobní dopravy na tratích v regionu Sauerland, položeného na pomezí spolkových zemí Severní Porýní-Vestfálsko a Hesensko. DB má v dané oblasti zajišťovat osobní dopravu na neelektrizovaných tratích od prosince 2016.

Konkrétně se jedná o tato vozební ramena, znázorněná též na schématu sítě:

  • RE 17 Hagen - Kassel-Wilhelmshöhe
  • RE 57 Dortmund - Winterberg/Brilon Stadt
  • RB 52 Dortmund - Lüdenscheid
  • RB 53 Dortmund - Iserlohn
  • RB 54 Unna - Neuenrade
  • RB 43 Dortmund - Dorsten

Linku RB 43, kterou nyní obsluhuje společnost Nordwestbahn, převezme DB již v prosinci 2015.

Pro výše uvedená spojení objednala DB Regio u Pesy celkem 37 motorových jednotek - 20 dvoudílných (Link II) a 17 třídílných (Link III). Dvoudílná souprava o délce 43,73 metru pojme celkem 120 cestujících, třídílná verze měří na délku 57,13 metru a přepraví najednou až 160 cestujících. Společnými znaky obou verzí jednotek jsou maximální rychlost 140 km/h, podlaha ve výšce 760 mm nad temenem kolejnice, klimatizace oddílu pro cestující a uzpůsobení pro přepravu dvou invalidních vozíků. Třídílná verze bude na požadavek objednavatele uzpůsobena pro přepravu až 36 jízdních kol - třídílné jednotky budou nasazeny převážně v turisticky atraktivních oblastech.

Zdroje: inforail.pl, zrl.de


Jiří Bajer | 8.9.2013 (8:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci Vozidla

Další z regionu Německo


  1 2      Zpráv na stránku:   
11.09.2013 (8:30)  
Jiří Bajer: ty západní ceny jsou asi dané cenovou strategií, ne? Pokud se najde hejl, který to zaplatí, tak proč si za ten ešus neříct 200 mega...
10.09.2013 (17:16)  
Když sleduju, jak se PESA rozjela, tak mě napadá, jak daleko to dotáhne ŽOS Vrútky...
registrovaný uživatel Keprt 
10.09.2013 (10:09)  
vikititor: Škoda jednala o spolupráci/koupi s Kellerem (Sardinie), ale sešlo z toho a Keller to zabalil.
10.09.2013 (10:09)  
Problém Škodovky v tomto ohledu je, že není levná. Sice umí vyvinout kvalitní produkty srovnatelné se západem, ale také je prodávají za ceny blížící se západním trhům. Poláci to sekají ve větších sériích, takže si mohou dovolit jít s cenou níž; k tomu je třeba ještě přidat nízkou cenu práce. Úkol to plní stejně - viz. komentář Jiřího Kocurka na začátku.

Takže i kdyby před těmi X lety v Parsu dotáhli vývoj motorové jednotky aspoň do fáze výroby prototypu, kdo ví, zda by v tomto tendru Škodovka uspěla - určitě by nebyla levnější než Pesa.
10.09.2013 (8:34)  
Českým vagonkám ujel vlak - a co tak Škoda Plzeň a jejich nové vlaky? Dle mého subjektivního názoru nejsou ty vlaky nijak horší než od PESA. Navíc je to naše.

Krom toho si vzpomínám, že Škoda kupovala někde na sicílii továrnu na vozy.. I tady na ŽP byl článek.

Článek jde přesně v duchu, co tady píšu už roky - na co RJ od SIEMENSu??? Už ani Rakušani to nechtějí. Netvrdím, že SIEMENS je sméé! Jen, že existuje spousta jiných a lepších.. Z mnoha hledisek.

PS: nemyslím, že Škodě ujel vlak - Sdudénce ujely velkoobjemové zakázky, ale Škodě doufám, že NE!
10.09.2013 (1:05)  
Souhlas s Keprtem, fakt každá firma nemusí vyrábět všechno.

Po předvedení JPJ si nejsem jistý, kdo by tu přesně ty motoráky dělal líp a levnějš než Pesa.
registrovaný uživatel danz  mail  
09.09.2013 (13:56)  
Tak nějak musím souhlasit s Jiřím Kocourkem a Ondrou Zaoralem.
09.09.2013 (12:46)  
Někdo to ví :-) Rámcová smlouva je na 470 jednotek v hodnotě 1,2 miliardy EUR, běží do roku 2018 a podepsali ji na loňském InnoTransu. Tedy to průměrně dělá lehce přes 2,5 milionu EUR za jednotku (určitě budou rozdíly podle délky a vybavení).

Pro srovnání - za přibližně stejnou sumu prodávají němečtí výrobci tramvaje...
registrovaný uživatel lada 
09.09.2013 (12:06)  
Nevite nekdo, za kolik jsou ty jednotky pro Nemecko? U nas to za dvoudilne vychazi 64 milionu a tady vidim jedine (ale za to klicove- naprosty souhlas s Ondrejem Zaoralem) plus v cene.
Jako zakaznik na elektrifikovane (!!!) trati 140 rikam, ze do RegioSharku priste jen v nouzi nejvyssi, ten hluk a vibrace a tvrde sedacky nejsou pro me...
editor nebo admin ŽP RaPa  mail  
09.09.2013 (11:43)  
Vesos: Jo, to máte pravdu. Jenže co s ní, když dělá jen ešusy & Co. (to jsem zahrnul do plzeňské škodovky) a Dm12 už jaksi není výkřik nejmodernější techniky...
  1 2      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko