..: ÖBB představily cityjet - detailní řešení jednotek Desiro ML :..

ÖBB cityjet, foto: ÖBB Vídeň — V lednu 2013 Rakouské spolkové dráhy potvrdily objednávku 100 jednotek Siemens Desiro Mainline určených pro regionální dopravu. Jako produktové jméno zvolily ÖBB název cityjet, který odvodily od jména railjet používaného pro vysokorychlostní jednotky Siemens Viaggio Comfort. Soupravy budou vybaveny sedadly Borcad Regio+ české výroby. Ty byly již dříve testovány v jedné jednotce Talent, souběžně s několika alternativními návrhy nového řešení interiérů regionálních vozidel. 30 jednotek bude určeno pro S-Bahn a zbylých 70 pro regionální vlaky, číselné označení těchto jednotek bude řada 4125 a jejich maximální rychlost činí 160 km/h. Tyto jednotky jsou dodávány na základě rámcové smlouvy na 200 jednotek v hodnotě 1 mld. eur podepsané mezi ÖBB a Siemens Mobility před třemi roky.

Interiér jednotky, foto: ÖBB Interiér jednotky podruhé, foto: ÖBB WC, foto: ÖBB

Zdroj: ÖBB prezentace, ÖBB tisková zpráva


Adam Vanting Poslat mail autorovi Ohodnotit na Flattru | 4.9.2013 (6:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Rakousko


  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
04.09.2013 (12:32)  
Trochu navážu. Jaká vozidla budou budou Desiry nahrazena a vyřazena? Je teoreticky možné, že by se vyřazené vozy daly použít pro český regionální provoz?
04.09.2013 (12:20)  
No a nechteli by nam prodat jednotky city shuttle za cenu srotu, kdyz je budou mit navic? :-)
registrovaný uživatel stoupa  mail  
04.09.2013 (9:55)  
Pro Jiří Bajer podruhé:

Nechce se mi hrabat v historii - ale mám za to, že nejprve SGP bylo "přičleněno" k Voest Alpine a vznikl VA Tech (státem ovládaná akciovka). V rámci přidružení k EU byla VA Tech privatizována, urval to Siemens a veřejnost v Rakousku to nebrala zrovinka jako "přátelské" převzetí. ...
registrovaný uživatel Keprt 
04.09.2013 (9:25)  
Letecké uspořádání sedaček - to je "oblíbené" kvůli mírně většímu počtu sedaček na metr vozidla, není-liž pravda?
04.09.2013 (9:03)  
stoupa: No jo vlastně, Siemens má v Grazu myslím že výrobnu podvozků (a možná i další závody). A podle toho druhého odkazu si to budou kompletovat sami ve vlastních dílnách. Tak pak je to jasný - podpora domácího průmyslu (a proto asi jen 5 mega euro za vlak). A že synek kritizuje Talenty 2 kvůli místu pro nohy, to je taky jasný. Kolikrát už jsem viděl v Drážďanech Talenty 2 na RE50 do Lipska narvaný až na strop a bylo na první pohled vidět, že se lidem nesedí zrovna pohodlně. Holt není nad starý dobrý Zhořelce :-)

ceskolipak: Samozřejmě že je méně vhodné - lidi se usazují pomaleji a pokud někdo vystupuje z místa od okna, musí "zvednout" i toho, co sedí vedle něj. U čtyřek tohle nehrozí, tam stačí vytočit nohy do strany a dá se projít.
registrovaný uživatel ceskolipak  mail  
04.09.2013 (8:54)  
Skoro bych řekl, jestli není uspořádání sedaček za sebou v regionální dopravě méně vhodné než dvojice sedadel proti sobě ?
registrovaný uživatel CART 
04.09.2013 (8:18)  
125MKč za třívozovou jednotku, to není vůbec špatné, přestože je to množstevní sleva...
registrovaný uživatel stoupa  mail  
04.09.2013 (8:13)  
Pro Jiří Bajer:

A nebude Siemens ta Desira ML částečně dělat v Rakousku, když před pár lety "zblajznul" VA Tech? (V odkazech jsem to explicitně nečetl)

:-) Navíc, z těch "opožděných novinek" u DB, můj synek Talent 2 podrobil zničující kritice (nelíbí se mu jejich obličej - česky "Ksicht"), dává přednost patrům od Stadlera - je tam o fous víc místa na nohy. Což konec konců platí i pro "stará" patra z Görlitz. :-)
04.09.2013 (7:57)  
Pěkné vozidlo. Takhle se to dělá - rámcová smlouva a vozidla odebírat po částech. Zajímavé, že ÖBB nešla do Talentů 2, když už mají Talenty z první generace...
registrovaný uživatel stoupa  mail  
04.09.2013 (7:53)  
Rabín:

Mně se ten Rakouský přístup líbí ve více ohledech .... :-)
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Logowanie
 
 
  
 
   Zarejestruj się

© 2001 - 2024 ŽelPage - administratorzy


Info
informacni okenko