..: Další personální změny u Českých drah i ČD Cargo :..

Dalibor Zelený, foto: ČT 24/ŽelPagePraha — Úřednická vláda Jiřího Rusnoka je u moci teprve několik týdnů, učinila již možná ale tolik personálních změn, jako vláda předchozí za celé funkční období. V oblasti dopravy a železnic se jednalo ze strany ministra Zdeňka Žáka zejména o obměnu členů řídicího výboru Českých drah, stejně jako dozorčí rady, představenstva a později také osoby dlouholetého generálního ředitele Petra Žaludy, kterého nahradil Dalibor Zelený. Nyní přicházejí další personální změny, které se dotýkají i nákladního dopravce ČD Cargo. Žák navíc slibuje i rošády ve Správě železniční dopravní cesty.

Souběžně se změnou generálního ředitele byl například nejdřív jmenován jmenován do představenstva ČD Pavel Švagr, dosavadní personální ředitel. Ten byl ale vzápětí v tomto týdnu odvolán jak z představenstva, tak z postu výkonného ředitele pro personalistiku. Švagr byl u drah od roku 2008, mimo jiné byl také tajemníkem stínové vlády ČSSD. Není jediným odvolaným – odvolán byl i další z výkonných ředitelů, Miroslav Šebeňa, který byl po Petru Žaludovi jedním z nejvýznamnějších představitelů Českých drah. Nový ředitel Zelený chce počet svých náměstků, tedy dnešních výkonných ředitelů, snížit a některé odbory zcela zrušit.

Změny se dotkly také dozorčí rady ČD Cargo, kterou opustili Zdeněk Prosek a Milan Špaček. Nahradí je dvě známé tváře – ředitel ČD Dalibor Zelený a předseda dozorčí rady ČD Zdeněk Žemlička, pro kterého je to již několikátá podobná funkce. Kromě ČD například současně zůstává ve vedení jihočeského koordinátora dopravy, společnosti JIKORD. Třetím členem rady se stala naopak postava neznámá, Dušan Svoboda. Změny se odehrály také v tříčlenném představenstvu ČD Carga, ve kterém dosud byli pouze trvale dva členové – Pavel Lamacz a Petr May – nově zasednou Zdeněk Meidl, který byl doposud provozním ředitelem Carga, dále pak Oldřich Mazánek a Václav Andrýsek. Představenstvo tak bude nově pětičlenné.

Odůvodnění Českých drah k personálním změnám je stručné: Změny prý mají zvýšit odbornost jednotlivých představitelů. „S ohledem na to, že jde o interní kroky, nebudeme je navenek nijak komentovat,“ uvedl mluvčí Českých drah Petr Šťáhlavský.

Zdroje: Česká televize, iDnes.cz, České dráhy, ŽelPage


Michal Jaroš Poslat mail autorovi | 22.8.2013 (6:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci Legislativa

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2      Zpráv na stránku:   
28.08.2013 (14:58)  
By mě zajímalo co dalšího nám Zeman připraví..
24.08.2013 (6:05)  
Odůvodnění Českých drah k personálním změnám je stručné: Změny prý mají zvýšit odbornost jednotlivých představitelů. „S ohledem na to, že jde o interní kroky, nebudeme je navenek nijak komentovat,“ uvedl mluvčí Českých drah Petr Šťáhlavský.

Petr Šťáhlavský vlastně chtěl říci, že nové prozatímní vedoucí trio si přivádí své lidi, ale tento jasný fakt zabalil do pseudolíbivějšího obalu.
23.08.2013 (21:39)  
bartik, Keprt - nicméně se v prezentacích dlouhodobých záměrů ministerstva dopravy objevují myšlenky o postupném sjednocení na 25 kV. Je to ale opravdu dlouhodobý horizont, souvisí se stavbou nových tratí (VRT, 25 kv), kde se předpokládá průnik do území s 3 kV a postupný přechod...
registrovaný uživatel Keprt 
23.08.2013 (12:47)  
bartik09: výhodný to není, ale je to následek (z dnešního pohledu chybného) rozhodnutí (kolem 1960) zavést (výhodnější) střídavinu s tím, že stávající tratě 3 kV se taky přepnou na 25/50. Se zvládnutím dvousystémových vozidel v 70. a 80. letech se to přepnutí ukázalo jako ne nezbytné.
23.08.2013 (12:07)  
Asi to bude hloupej dotaz a OT, ale proc je tak vyhodny vydrzovat v nasi pidizemicce 2 napajeci systemy?
registrovaný uživatel Petr budvar  mail  
23.08.2013 (12:00)  
Red bule: U Žemly si buďte stoprocentně jist, že je pravděpodobnější právě změna rozchodu, či napětí TV, nežli to co píšete závěrem příspěvku. Ten člověk, resp. jeho stárnoucí hlava je totiž zcela pohlcena obsesí, že prosperita železnice tkví v úplném osekání regionálek (šmahem, viz. jeho poraděnkovství Nezvalovi v r. 1990 a v Horních Rakousích to tak přece dělají, to my je musíme dohnat a předhonit). Myslím že JIKORD s.r.o. a jeho vlivem každoročně klesající počty pasažérů slouží jako výstižná vizitka normálně uvažujícímu člověku. Zřejmě ne pro Žemlova nadřízeného:( Navíc ten pán kradl jak straka při opravách budov JČU v J. Hradci, což se probíralo v regionálním tisku.
23.08.2013 (8:46)  
Personální změny-to je vlastně jen taková žabomyší válka.
Hlavně aby někdo nepřišel s tím, aby se změnil rozchod kolejnic, nebo napětí v TV.
Důležité je to aby vlaky jezdily včas, zlepšovala se kvalita kultury cestování a aby se dostávalo více nákladů ze silnic na koleje, bez ohledu na dopravce.
23.08.2013 (8:38)  
Na ty usekané hlavy by si měli koupit košík na prádlo, aby je po skončení poprav mohli odnést najednou.
registrovaný uživatel M 
22.08.2013 (22:16)  
Bude treba prosvistit si nektera slovicka. Napriklad co znamena demokraticky. Demokraticky ho rozhodne nema (a nemel ho zadny ministr dopravy).
22.08.2013 (21:50)  
HK: Prostě to oprávnění zcela demokraticky a podle legislativy má. I ta DR. Můžete si tu poplakat, a třeba zanadávat na nějakém DF. Co je špatně, že máme legislativu, která umožňuje a v důsledku vyžaduje výměnu všech postů po úroveň vedoucích oddělení a snad i referentů při každé politické změně, kdy nová garnitura totálně zneguje vše minulé. Do toho naprosto impotentní zákon o veřejných zakázkách a totálně zmanipulovaná, opět vládnoucí garniturou, policejní a soudní moc. Ve výsledku byl komunismus zvláště poslední dekády vlastně idylkou...
  1 2      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko