..: Polské Pendolino představeno :..

Pendolino PKP Intercity, zdroj: Wikipedia Wrocław — 12. srpna 2013 bylo na wrocławském hlavním nádraží veřejnosti poprvé představeno Pendolino PKP Intercity. Jednotka ještě týž den večer odjela na zkušební okruh v nedalekém Żmigrodě, kde bude podrobena zkouškám, potřebným pro schválení tohoto typu vozidla pro provoz na polské železniční síti. Smlouva mezi PKP Intercity a Alstom Transport v hodnotě 664 milionů eur (2,64 miliardy zlotých) byla podepsána 30. května 2011 a zahrnuje nejen dodávku dvaceti sedmivozových elektrických jednotek, ale rovněž výstavbu provozního centra ve Varšavě a údžbu vozidel po dobu 17 let. Pondělní prezentace se zúčastnilo přes čtyři tisíce lidí.

Schéma vozebních ramen Pendolina PKP, zdroj: WikipediaPendolino bude v Polsku určeno pro provoz na hlavních železničních tratích. Nasazováno bude na relacích z Varšavy do Krakova (15 párů vlaků), do Gdaňska (10 párů), do Katowic (5 párů), do Wroclawi (3 páry) a do Rzeszowa (1 pár). Nejzajímavější skutečností polských Pendolin je, že nejsou vybavena naklápěcím zařízením, které však může být dodatečně domontováno. Z tohoto pohledu se tedy jedná o konvenční vysokorychlostní jednotky, schopné dosahovat rychlosti až 250 km/h. Na takovou rychlost však není polská železniční síť zatím připravena, takže po uvedení těchto vlaků do provozu bude maximální provozní rychlost dosahovat pouze 160 km/h, podobně jako u řady 680 na síti SŽDC. Dopravce PKP Intercity zřídí pro tyto vlaky samostatnou novou kategorii - Express InterCity Premium. Dle vyjádření dopravce bude nejlevnější jízdenka na Pendolino stát 49 zlotých.

Nákup jednotek Pendolino bez naklápěcí techniky vzbudil v Polsku kontroverzní reakce. Objevují se názory, že za stejnou cenu by polští výrobci dokázali vyrobit dvojnásobný počet elektrických jednotek se stejnými provozními vlastnostmi, případně klasické soupravy pro 200 km/h, tažené některou z nově vyvinutých elektrických lokomotiv. Projekt polského Pendolina se dokonce ocitl na seznamu deseti nejhorších investic v Polsku za posledních deset let; tento seznam zveřejnil server Forsal.pl. Stejně tak je zpochybňována i slibovaná cena jízdenek 49 zlotých - jízdenky na Pendolino mají být prodávány novým způsobem podle toho, kdy cestující pojede a s jakým časovým předstihem si jízdenku koupí, podobně jako je tomu u RegioJetu nebo LeoExpressu. Prakticky tak může být kontingent jízdenek za nejnižší cenu velmi omezený.

Zdroje: inforail.pl - [1], [2], [3], [4], Wikipedia 


Jiří Bajer | 20.8.2013 (6:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci Vozidla

Další z regionu Polsko


  1 2 3 4 5 6 ... 8      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Bóřa 
21.08.2013 (16:02)  
ukulele 21.08.2013 (9:01):
Pod to bych se klidně podepsal. Pro interregionální vnitrostátní přepravu podle mě 160 km/h stačí. Musí se ale zajistit, aby se ta rychlost skutečně využila na celém úseku trati, kde je to možné, tzn. uzpůsobit k tomu problematická místa, na kterých je rychlost omezena, která tím snižují kapacitu trati a natahují jízdní doby. K tomu se ale pro potřeby dálkové a mezinárodní dopravy musejí vybudovat skutečné VRT "na zelené louce". Je jasné, že donekonečna modernizovat tratě ve stopě, v jaké jsou vedeny od 19. století plus minus nějaká ta přeložka, nemůže posloužit potřebě dálkové dopravy vyšší rychlostí než 160 (dá-li bůh, tak někde s vypětím 200 km/h). Koridor budovaný z Prahy na jih skutečně těmto plánům odpovídá. Vynakládat investice v řádu stovek milionů např. na to, aby se snížila jízdní doba mezi Brnem a Břeclaví o 4 minuty, jak tu někdo psal, asi není úplně to pravé. Problém ale je, že v našich podmínkách se pravé VRT určitě začnou budovat až v horizontu dekád, a to si ještě při tomto tvrzení připadám jako optimista...
21.08.2013 (15:45)  
Taaaak a ted mluvte jak nejde jezdit 200 kolem nastupiste!
Jeste by nam nekdo moh rict, kolik je tam urovnovejch prejezdu. Ja to tam moc neznam, ale rek bych, ze na spocitani budou stacit prsty jedny ruky...
S tou kapacitou to taky neni moc argument. Pokud me idos neklame, tak to sou 3 pary vlaku za hodinu...

dohlib: Idealni je rict, ze to neumoznujou predpisy. Nemusi se nic delat a usetrej se penize. Pokud se to navic svede na EU predpisy, tak je jeste lepsi.
registrovaný uživatel dohlib 
21.08.2013 (15:25)  
200 km/h u nástupiště ? no problem, viz např.
Švédsko - http://www.youtube.com/watch?v=NNRB5KZ9Pkc
Švýcarsko- http://www.youtube.com/watch?v=ffWo7KVzSSk
Británie - http://www.youtube.com/watch?v=2YQk-33jvIM
Japonsko - http://www.youtube.com/watch?v=BAiY5Re-aFE

Bonus Německo 300 km/h (natočeno blízko vlaku u tunelu !) :
http://www.youtube.com/watch?v=qx0L_uut5fQ

Všude to jde, jen někde ne...
registrovaný uživatel rpet  mail  
21.08.2013 (13:18)  
@ Zlamalik:

...ale lze, minimálně v UK a v Rakousku, pokud z vlastní zkušenosti mohu soudit.

soudis spravne, viz nase GC/RT5161 a GI/RT7014 plus GI/RT7016, kde se rika, ze:

Safety risk issue: line speeds >100mph (160kph) but < or
equal to 125mph (200kph): Yellow line 1.0m from platform
edge. Warning signs must be displayed.
21.08.2013 (12:33)  
Poláci mají štěstí, že nemají za šéfa Zelenýho, nebo někoho podobnýho. To by měli po Pendolinech.
21.08.2013 (10:17)  
ukulele: Napsal jsem to proto, protože mi to tak vychází z politiky MD a EU
Mne z politiky MD vychazi:
1) Zrusit kruhovy objezdy.
2) Vyhodit Zaludu.
3) Vsechno hotovo - raj na zemi.

Není to otázka deseti let, to je snad jasné
Prave proto. Me by spis zajimalo, co bude za 3, za 5, za 10 let.
dopisovatel nebo člen ŽP Zlámalík  mail  
21.08.2013 (10:15)  
ythomas: bo kolem hrany nástupiště asi nelze jezdit 200 km/h - ale lze, minimálně v UK a v Rakousku, pokud z vlastní zkušenosti mohu soudit.
21.08.2013 (9:59)  
bartik09: Napsal jsem to proto, protože mi to tak vychází z politiky MD a EU, a abych na toto téma rozjel diskuzi, která je zatím mdlá.
Není to otázka deseti let, to je snad jasné. Jsem soudnej, klidně se nechám přesvědčit o něčem jiném, ale označení za pohádkáře pro mě není argument. A názor nebudou peníze, nic nebude je výkřik toho, co dlouho spal a teď volá na ostatní probuďte se.
21.08.2013 (9:39)  
ukulele: Presne takhle se to dela. Litaj velky slova: VRT, 200 kmh, rekonstrukce regionalek... Pak kdyz pride na vec a ma se rekonstruovat naka jedna stanice, tak najednou "nejsou penize".
Tohle neni zadnej plan, ale jen pohadky pro sotouse.

Sakra chlape, probudte se, uz je rano!
21.08.2013 (9:07)  
Ještě poznámka. Od 1.6.2013 platí nová metodika ekonomického posuzování staveb. Ty úseky co nevyhověly se nejspíš budou posuzovat znovu.
  1 2 3 4 5 6 ... 8      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Logowanie
 
 
  
 
   Zarejestruj się

© 2001 - 2024 ŽelPage - administratorzy


Info
informacni okenko