Berlín — Dvacet let od zahájení komerčního provozu Eurotunelu pod kanálem La Manche mezi Velkou Británií a Francií se konečně otevírá možnost jeho komerčního využití v osobní dopravě i pro další dopravce. Po tříletém úsilí a zkoumání bezpečnostních aspektů bylo povolení uděleno DB se vozidly ICE od společnosti Siemens. Informaci podala společnost provozující Eurotunel, zprávu pak přinesly agentury a média dne 14. června 2013. Tunel se má obecně otevřít všem, kdo splní bezpečnostní a další technické parametry. Dosud zde v osobní dopravě jezdily pouze vlaky dopravce Eurostar, dceřiné společnosti SNCF. Potěšení nad rozhodnutím úřadů a doporučením komise vyjádřil i šéf Eurotunnelu Jacques Goudon s tím, že „jde o pokrok pro miliony cestujících“. Oproti současným cca 10 milionům cestujících ročně si od vstupu Deutsche Bahn na trasu pod kanálem slibují nárůst o zhruba 3 až 4 miliony. DB rovněž uvažují o pravidelném provozu mezi Frankfurtem nad Mohanem a Londýnem, avšak pravděpodobně až od roku 2016, po dodávce nových souprav.
V časově shodném okamžiku byla vydána zpráva, že Siemens získal zakázku na dodávku regionálních vlaků do Velké Británie. Jde o 1140 vozidel v hodnotě řádově 1,9 mld. eur. Konkurenční Bombardier reagoval sdělením, že tímto rozhodnutím je v jeho továrnách ohroženo na 1400 pracovních míst.
Zdroje: AFP, DPA, n-tv, t-online.de, ZDF Teletext
1 2 | Zpráv na stránku: |
http://de.wikipedia.org/wiki/Siemens_Velaro
1 2 | Zpráv na stránku: |
Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.
- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.