..: SŽDC zahajuje prodej některých regionálních tratí :..

Kozí dráha, foto: Michal Jaroš Praha — Správa železniční dopravní cesty startuje složitý proces, na jehož konci by měl být prodej málo využívaných železničních tratí. Prodeji dalo zelenou rozhodnutí vlády z loňského března, které jasně stanovilo kritéria a postup takového prodeje. V první vlně se změna vlastníka dráhy týká přibližně sedmi až devíti tratí, jejich seznam ale zatím není oficiální. Jedná se například o tratě z Chrudimi do Heřmanova Městce, z Dolního Bousova do Kopidlna či o krátké lokálky do Polné nebo Mochova. Na seznamu se ale objevuje například také památkově chráněná trať do Jemnice nebo trať 113, známá pod názvem Švestková dráha, kde probíhá již několik let pravidelný sezónní provoz. O dalších dvou tratích se jedná v oblasti jižní Moravy.

A v jakém stádiu tedy je prodej nyní? Jak nám potvrdil mluvčí Správy železniční dopravní cesty Marek Illiaš, v současné době probíhá jednání s dotčenými kraji. S těmi se řeší, zdali nebudou mít ani nadále zájem o provozování dopravy v režimu dopravní obslužnosti. Následovat bude nabídka tratě za tržní cenu pro kraje nebo obce a jejich svazky. Jak však nedávno uvedl ředitel SŽDC Jiří Kolář, krajům ani obcím se do koupi tratí za milionové částky příliš nechce. Pokud tak nebude o koupi zájem, dojde k vyhlášení výběrových řízení, kde si bude moci dráhu koupit libovolný zájemce podle nabídnuté sumy peněz. Teprve následně bude dráha nabídnuta k případnému bezplatnému převodu na místní samosprávy. Nový vlastník bude mít nárok na příspěvky ze Státního fondu dopravní infrastruktury za předpokladu, že bude provozovat minimálně dva páry vlaků denně nebo adekvátní počet ročně. Otazníkem zatím zůstává také to, v jakém stavu bude SŽDC prodávat či převádět tratě, které jsou v současné době poškozené a doprava na nich není možná, což se týká čím dál více tratí v České republice.

Zdroje: Správa železniční dopravní cesty, MF Dnes 7. května 2013


Michal Jaroš Poslat mail autorovi | 20.5.2013 (7:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Legislativa

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel M 
20.05.2013 (22:16)  
Tululu - ja uplne vidim ty tabule v Brne - 8:20 EC Wien (via Breclav), 8:25 EC Wien (via Znojmo), 8:30 EC Wien (via Hevlin). Jeste bych postavil neco pres Mikulov, at je alternativa k dalnici (pokud tedy u nas nekdy bude a nepostavime jenom pripojku do nikam Breclav-Postorna:-))
registrovaný uživatel Jiří Hurt  mail  
20.05.2013 (21:55)  
Osobáky Polná - Jihlava město...příměstská lokálka s velkým potenciálem, řekl bych....
Představoval bych si to zhruba, jak teď fungují Os Č. Třebová - Lanškroun...tam se daří!
Snad se toho někdy dožiju...:-/
registrovaný uživatel chio 
20.05.2013 (21:44)  
gaston.g: Psst, nerúhať sa, lebo to skončí rituálnym utlčením foťákmi ;-)

Takýto názor je "nebezpečný" na šotoweboch, kde niektorí budú tvrdiť, že spojenie dvoch miest vlakom za 120 minút a 90 km je lepšie (alebo prinajmenšom rovnako dobré) ako spojenie rovnakých miest autobusom za 80 minút a 70 km (podobnosť s realitou čisto náhodná). Pretože spojenie vlakom je vždy lepšie z fyzikálneho princípu ;-)
20.05.2013 (21:05)  
Jsem místní a zrušení 253 a 245 vnímám pozitivně. Obě dvě mají nevhodné trasování a skoro nikdo tam nejezdil, teď je nahradily autobusy, které mají pro místní frekvenci dostatečnou kapacitu, jezdí častěji a do center měst, kde jsou další návaznosti, což dřív nebylo. A co teprve víkendový provoz. Nemá cenu udržovat lokálky tam, kde nemají smysl.
20.05.2013 (20:01)  
Když vezmu v potaz trať Hrušovany-Hevlín, nebyl by podle mne problém obnovit dopravu, ale to by ta lokálka musela spojovat nějaká významná města a ne vesnici s polem, když by se Hevlín propojil s Laa an der Thaya, tak by bylo další spojení do Vídně, z Brna spojení do lázní v Laa a pokud by se krapet zlepšila trať z Brna do Hrušovan, tak i dobré spojení Brno-Znojmo

Pokud vezmu v potaz Budějovice-Jemnie, stačilo by tu trať protáhnout až do Dačič a máte skvělou turisticky atraktivní trať Znojmo-Budějovice-Dačice-Telč-Jihlava

Každopádně jsou to pouze moje úvahy, žijeme v realitě a všichni jistě ví, že vymyslet se dá hodně věcí, bohužel jsme omezeni penězi.
registrovaný uživatel stoupa  mail  
20.05.2013 (15:16)  
Wabune,

přibrzdi. Já vláčky moc rád - ale prvotní je, zda má ta která dráha potenciál "milých platících". :-)
20.05.2013 (14:38)  
No to mám radost! Kdybych byl starší a měl potřebný kapitál, už bych si to štrádoval někam na úřad ohlásit se do soutěže. Jenže nemám na to ani věk, ani peníze, takže se můžu jenom dívat. Každopádně už se těším a zajímá mne, jak to dopadne s 253 do Pohořelic, Jemnice nebo Hevlína.
registrovaný uživatel stoupa  mail  
20.05.2013 (13:18)  
Perlička z ciziny - doufám že k tématu:

Majitel cirkusu Roncalli si stěžuje, že poté, co poklesla potřeba armády, zrušily se na stanicích a staničkách (mj i u fungujících lokálek) nakládací rampy pro silniční vozidla - DB, ani obce jejich údržbu financovat nechtějí a nebudou. A cirkusu se prodlužují vzdálenosti po vlastní ose - a vykládá/nakládá často v kasárnách, která přežila ... :-)
registrovaný uživatel stoupa  mail  
20.05.2013 (13:06)  
Pro LapiCB podruhé:

Obecně ano, ale:
1) Nevím, zda ony vojenské objekty jsou správný příklad, neb byly často v mizerném stavu (nedopovídaly platným normám - to co prošlo v kasárnách by připustil málokterý Stavební ouřad) A obce je převzít nemusely = směly se rozhodnout, včetně známé skutečnosti, že (další) peníze na údržbu od resortu, který objekty už nepotřebuje, nedostanou. (Znám případ, kdy obec "L" v předtuše, že areál kasáren převezme coby další majetek a zdroj nájmů, snažila se dotlačit stávající saturované podnikatelské subjekty k závazku, že "tam" půjdou, že "to" zaplatí - a tudy tedy ne, soudruzi)
2) Jsem dosti zdrženlivý stran "kolektivních peňez" vztažmo k rozpočtovému určení daní. V "Desné" se dohodli a rozhodli se. A funguje to, zdá se. I ty obce (svazy obcí a pod.) mají "na kraji" volené zastoupení - a buďto to zastupitelstvo (moudře) rozhoduje, nebo zasedá - a nechá to na ouředlníky zajisté lobbysty neovlivňované. :-)
Jak jsem psal už dříve - móc politiky
20.05.2013 (12:02)  
Konečně šance pro všechny šotouše a bojovníky proti rušení tratí a za zachování 810 se 3 lidmi uvnitř. Teď mohou ukázat, co v nich je!
Jinak samo podporuji, Umím si představit, že trať bude vlastnit kraj, mikroregion, sdružení obcí. Třeba budu překvapen a regionální trati na odpos se budou rekonstruovat, objeví se tam nová vozidla a počet cestujících prudce poroste.
  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Logowanie
 
 
  
 
   Zarejestruj się

© 2001 - 2024 ŽelPage - administratorzy


Info
informacni okenko