Mainz — Intenzitou blízkou bulvárnímu tisku informují i seriozní německá media v posledních dnech soustavně o nestandardní situaci v oblasti Mainz – Worms, s dopady až do Frankfurtu nad Mohanem. V době prázdnin se nedostává výpravčích, zejména pro plánované čerpání dovolených a nemocnost. Situace je vážná natolik, že některé nákladní spoje jsou odkláněny na druhý břeh Rýna, noční spoje RB a RE jsou rušeny, je zavedena náhradní autobusová doprava. Dnes bude vyhlášen mimořádný jízdní řád v dané oblasti. Aktuálně chybí z důvodu nemoci či dovolené v uzlu Mainz sedm výpravčích z celkových patnácti. V celé síti DB se pak nedostává systémově 1000 výpravčích. Převládá názor, že jde o důsledek přehnaného šetření „až na doraz“ v uplynulém období.
Přitom situace není nová, regionální tisk o potenciálních problémech informoval již v květnu 2013. DB reagovala zrychleným školením pro výpravčí („Crashausbildung“) v trvání 95 dnů, místo standardního vyškolení železničářů v provoze (EiB = Eisenbahner im Betriebsdienst), které je základem pro práci výpravčího a trvá tři roky plus zapracování na konkrétním pracovišti. Na rizika s tím spojená poukazují odbory (EVG) i zkušení zaměstnanci. Situace ze má začít zlepšovat od září 2013.
ICE čekalo ve Wiesbadenu na strojvůdce 2,5 hodiny
K mimořádné situaci jiného druhu došlo ve Wiesbadenu. Strojvůdce pravidelného ICE plánovaně ukončil směnu a odešel domů. (Kvůli odslouženým hodinám stejně nesměl jet dál.) V důsledku nepravidelností spojených s extrémním počasím (bouřky, přívalové deště) dorazil střídač jiným zpožděným vlakem až za 2,5 hodiny.
Zdroje: Allgemeine Zeitung, Spiegel On line, SWR, Wikimedia Commons
1 2 | Zpráv na stránku: |
To, jako že se u nás na ČD nestalo, že nějaký vlak, spíše vlaky nevyjely, protože z určité chyby, nechce mi specifikovat z jaké, vlak nevyjel třeba na první ranní spoj? To nemá se sebemrskačstvím nic společného a to slovo se vůbec na případy odehrávající u nás a i za humny, vůbec nehodí.
PS: Prosím kamenovat jen mírně. Děkuji.
Tak z nedostatku cestujících se u nás vlaký ruší imrvére (když už jsme u té němčiny). To je víceméně logické, ale není to - ehm - tak úplně tenhle případ.
... http://www.bbc.co.uk/news/uk-england-20027895
A tohle je spíš třetí případ, tady šlo pro změnu o mašinfíry.
Stejného dne Eisenbahn Bundesamt zavedl řízení s DB Netz AG ve věci porušení provozní povinnosti.
Zároveň tisk zveřejnil, že je organizován nábor výpravčích, vlakového personálu a čističů WC.
I have nothing against people that are interested for jobs on the railways, but please only Complete training.
Ich bin seit 39 Jahren im Betriebsdienst der Eisenbahn (DB) und kann nur soviel dazu sagen, Ende der 70ziger Jahre wurde das gleiche Ausbildungs Modell schon einmal durchgeführt und darauf hin häuften sich die gafährlichen Ereignisse. Darauf hin wurde dieses Ausbildungsprogramm wieder eingestellt.
Ich habe nichts gegen Leute die sich für Jobs bei der Eisenbahn Interessieren, aber dann bitte nur mit Kompletter Ausbildung.
A co by se podle vás mělo u výpravčího školit tři roky? Co si tak vybavuju, tak kurs strojvedoucího trvá v Německu taky cca tři měsíce (INTENZIVNÍ kurs, po-pá denně osm hodin), pak je cca další tři měsíce praktická příprava (ježdění) a pak je zkouška. Normálně to funguje, žádné roky v kanále při vyměňování špalků nejsou potřeba.
Ze vzpomínek výpravčího pak byla obsahem kursu a zkoušek ze tří čtvrtin nesmyslná komerce, zatímco na dopravu jim stačilo jen pár hodin. Řekl bych, že ani tehdy v České republice to nebyly v součtu tři měsíce...
...a navíc, tohle je přece hodný státní provozovatel dráhy, nikoli ošklivý soukromník ojebávač.
Hlavně, aby z toho jejich "Crashausbildung" nezbyl ve výsledku jenom "Crash" :-(
1 2 | Zpráv na stránku: |
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.