Břeclav – Cestující, kteří používají veřejnou dopravu v okolí Břeclavi, mohou mít důvod k radosti. Kromě již probíhající 2. etapy rekonstrukce železniční stanice Břeclav, která přinese zvýšení traťové rychlosti a modernizaci zabezpečovacího zařízení, se město Břeclav chystá postavit hned vedle vlakového nádraží terminál pro autobusovou dopravu. Již několik let plánovaná investice získává nyní konkrétnější obrysy a ušetří cestujícím několik set metrů pěší docházky při přestupech mezi vlaky a autobusy.
Celá stavba dopravního terminálu začne během několika týdnů a ukončena bude pravděpodobně v září příštího roku. Původní odhadovaná cena stavby byla asi 110 milionů, ve výběrovém řízení se ale cena snížila na pouhých 57 milionů, za kterou stavbu provede společnost Strabag. Místostarosta Břeclavi Jaroslav Parolek to vysvětluje: „Původní projekt počítal s vysokou částkou. Takové však byly ceny v roce 2009, firmy dnes bojují o přežití, jedou na krev a spokojí se i s nulovými zisky.“ Za tuto cenu dojde k výstavbě třinácti autobusových stanovišť pro dálkové, příměstské i městské linky, která budou zastřešená. Dojde také k úpravě související infrastruktury v okolí. Zázemí pro cestující bude pak v současné hale železniční stanice.
Zdroje: iDnes.cz, město Břeclav
A v místě bývalého autobusáku je ode dneška cirkus a v budoucnu se snad má vybudovat parkoviště pro kamiony (upozorňuju, že se pohybujeme přímo v centru města).
http://www.mapy.cz/s/76aZ - 430 metrů do "těžiště" současného autobusáku.
M: V jakekoliv dire smerem na Viden jsou u nadrazi bohate parkovaci plochy
V Brně už je taky. Mají tam spoustu vlaječek a tak. EuroCar se to parkoviště jmenuje. :-/
V tak malem meste je ta MHD na pokraji smyslu (jde o to, ze jeden spoj za dve hodiny nema smysl a po 20 minutach by zase byly vyhodnejsi v mnoha casech nejake Multiply...). Jestli tam nebude poradne parkoviste (ne se zavorou), tak je to trochu o nicem. Kdyz budu chtit z Hustopec do Vidne, tak asi tezko budu absolvovat trojboj bus do Sakvic (predtim pesky na nadrazi), vlak do Breclavi, hodina cekani a vlak do Vidne. Kombinace auto-vlak mi prijde normalni, prirozena a v miste takove velikosti i nejlepsi (samozrejme, pokud mam to auto - kdyz ne, tak zbyva trojboj). Pokud jsou ale v Breclavi pravidla pro parkovani jako v centru Prahy (skoro), tak staci opravit dva perony a je hotovo. V jakekoliv dire smerem na Viden jsou i nadrazi bohate parkovaci plochy (a jsou i bohate zaplneny). Na nasi strane ne. A nejen v Breclavi, takovych dedin, mestecek a mest je cela rada, ne-li (drtiva) vetsina
Terminál(pokud ho tak budeme nazývat) bude sloužit k lepšímu propojení regionální dopravy, a to jak vlakové tak autobusové potažmo MHD. V tomto případě bude zcela vyhovující. Regionální osobní vlaky od Brna a Přerova díky využití řídících vozů budou končit a začínat na nástupišti 1B. Potom přestup je otázkou hrana - hrana. Problémem jsou jistě vlaky od Lanžhota(spoje kopírují autobusovou linku 572) a vlaky směr Znojmo(opět existuje náhrada regionálním autobusem).
Předpokládám že regionálka se snaží pokud možno stavět co nejvíc u budovy, tam pak eventuálně ani podchod není potřeba, stačí projít podélně nástupištěm a na jeho konci už jste prakticky na první řadě "stojánek" nového autobusáku... však konec perónů je na jedné z přiložených fotek docela dobře vidět, a ta budova co kryje další kus peronů tak tak podle všeho příjde dolů...
Prostě je to blíž, dokonce docela o dost blíž, už se pohybujeme na úrovni "z které strany by to mělo být na samotné nádražní budově nalepené"...
Ahtisaari: MHDčkem jsem v Břeclavi nikdy neměl tu čest jet, kde ono to vlastně doposud staví, někde v tom "parčíku" před budovou nádraží?
Současnost
k MHD: 96 metrů
k ostatním busům: 360 metrů
S "terminálem"
k jakýmkoli busům: 200 metrů
Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.
- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.