Břeclav – Cestující, kteří používají veřejnou dopravu v okolí Břeclavi, mohou mít důvod k radosti. Kromě již probíhající 2. etapy rekonstrukce železniční stanice Břeclav, která přinese zvýšení traťové rychlosti a modernizaci zabezpečovacího zařízení, se město Břeclav chystá postavit hned vedle vlakového nádraží terminál pro autobusovou dopravu. Již několik let plánovaná investice získává nyní konkrétnější obrysy a ušetří cestujícím několik set metrů pěší docházky při přestupech mezi vlaky a autobusy.
Celá stavba dopravního terminálu začne během několika týdnů a ukončena bude pravděpodobně v září příštího roku. Původní odhadovaná cena stavby byla asi 110 milionů, ve výběrovém řízení se ale cena snížila na pouhých 57 milionů, za kterou stavbu provede společnost Strabag. Místostarosta Břeclavi Jaroslav Parolek to vysvětluje: „Původní projekt počítal s vysokou částkou. Takové však byly ceny v roce 2009, firmy dnes bojují o přežití, jedou na krev a spokojí se i s nulovými zisky.“ Za tuto cenu dojde k výstavbě třinácti autobusových stanovišť pro dálkové, příměstské i městské linky, která budou zastřešená. Dojde také k úpravě související infrastruktury v okolí. Zázemí pro cestující bude pak v současné hale železniční stanice.
Zdroje: iDnes.cz, město Břeclav
A ten seznam - v prvním řádku chybí jedno slovo
a druhý je samostatná věta, nikoli prodloužení prvního:-)
Takže správně:
Gumotex+hřbitov: závlek linek 561,562,564,565,566
569 se nádraží netýká
Akorát mně není jasná zmínka "c) Gumotex+hřbitov linek 561,562,564,565,566
569 se nádraží netýká"
MHD:
Reálně a vzhledem k počtu spojů i adekvátně existují z nádraží 3 směry, které jsou v současnosti s velkou rezervou odbavovány u stání před výpravní budovou:
a) "na Poštornou", tedy 561,562,563,566,567,568
b) "na Starou Břeclav", tedy 564,565
c) Gumotex+hřbitov linek 561,562,564,565,566
569 se nádraží netýká
Meziměsto:
Reálně a vzhledem k počtu spojů i adekvátně existují směry:
a) Lednice-Bulhary-Mikulov 570
b) Valtice-Sedlec-Mikulov 571
c) Lanžhot-Kostice-Tvrdonice-Lužice-Hodonín 572,740360
d) Moravský Žižkov-Velké Bílovice-Hustopeče (+Hrušky-Prušánky) 542, 573
e) Ladná-Podivín 574
Dálkové linky provozovány nejsou.
Pro MHD tedy reálně 3, pro ostatní linky 5 odjezdových stání.
Celkem reálně 8, s rozmáchlými rezervami 10 stání. Terminál je projektován na 13 stání, otcové města tedy zjevně počítají s úžasným rozmachem dopravy.
Vzhledem k tomu, že v okolí neexistuje legální možnost zastavení, natož K+R, nejeví se jako reálná ani možnost dočasných pronájmů stání pro zájezdovou dopravu...
Z Břeclavi začínají/končí regionální autobusové linky 542, 570, 571, 572, 573 a 574.
Současně je provozována MHD linkami 561, 562, 563, 564, 565, 566, 567, 568 a 569.
A to vše navazuje na regionální vlaky linek S3, S8, S9, S53 a dále rychlíkovou linku R5.
Takže autobusů se v daném intervalu, který je zpravidla 30/60minut, sejde opravdu hodně.
viz www.idsjmk.cz
No tak se pak z poloviny udělá část přínádražního parkoviště, no...
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.