..: SunRail buduje novou trať na Floridě v okolí Orlanda :..

SunRail - bilboard, foto: SunRail Tallahassee — Bombardier získal na Floridě desetiletý kontrakt na údržbu tratí pro projekt SunRrail. Smlouva byla uzavřena se státem Florida. Kontrakt má hodnotu přibližně 195 milionů dolarů (149 milionů euro). Bombardier bude zajišťovat provoz, dohled (dispečerské služby), servis vozového parku, údržbu tratí a nástupišť, chybět nebude ani zákaznický servis. Činnost začne vykonávat na jaře roku 2014.

SunRail - exteriér vagonu, foto: SunRail Pro provoz je v první fázi objednáno 14 dvoupodlažních vozů od společnosti Bombardier. Zakázka má hodnotu přibližně 41 milionů dolarů a dodávky budou probíhat od května do srpna 2013. Předpokládá se objednávka další 48 vozů. Vozy budou mít kapacitu 150 sedících osob a budou vybaveny stojany na kola. Zásuvky na všech sedadlech a bezdrátové internetové připojení bude samozřejmostí. Tento typ vozů je ve výrobním programu Bombardieru zařazen od roku 1978. V současnosti jich je více než tisíc v provozu ve 14 dopravních společnostech v USA a Kanadě.

„Jsme hrdí na to, že jsme součástí tohoto velmi důležitého rozšíření veřejné dopravy v centrální Floridě, která zvýší mobilitu lidí, poskytne regionální dopravní alternativu k přetížené centrální floridské dálnici a bude přínosem pro regionální ekonomiku," řekl Raymond Bachant, prezident společnosti Bombardier Transportation pro Severní Ameriku.

První vůz SunRail na cestě do Plattsburghu na dokončení montáže, foto: SunRail První vůz SunRal na cestě do Plattsburghu na dokončení montáže, foto: SunRail První vůz SunRail na cestě do Plattsburghu na dokončení montáže, foto: SunRail První vůz SunRail na cestě do Plattsburghu na dokončení montáže, foto: SunRail První vůz SunRail na cestě do Plattsburghu na dokončení montáže, foto: SunRail

SunRail - interiér vagonu, foto: SunRail Florida nemá zdaleka tak hustou železniční síť na jakou jsme zvyklí z Evropy. Protože se ale počítá v průběhu 50 let se zvýšením počtu rezidentů na dvojnásobek a už dnes jsou velké problémy při dojíždění lidí do práce – dálnice jsou přeplněné, proto se od roku 1992 začalo připravovat vybudování příměstské železnice v Orlandu a jejím bezprostředním okolí. Jedná se o výstavbu 61,5 mil tratí. Realizace je rozdělena do dvou fází: v první fázi se vybuduje 32 mil mezi stanicemi DeBery a Sand Lake Road. Ve druhé fázi se prodlouží trať ze Sand Lake Road na jih do stanice Kissimmee a na sever ze stanice De Bary do DeLand (podrobněji viz mapa). Druhá etapa bude mít délku 30 mil.

Provoz první etapy se předpokládá v roce 2014, kompletně by měl být SunRail v provozu v roce 2016. Předpokládá se nasazení souprav typu push-pull s jedním až třemi vagony. Soupravy budou jezdit ve špičce (5.30 – 8.30 a 15.30 – 18.30) v intervalu 30 minut, v sedla pak v intervalu 120 minut. Denně by mělo jezdit 16 až 19 spojů v každém směru. Průměrná rychlost je propočítána na 45 mil za hodinu.

z výstavby nové tratě a zázemí, foto: SunRail z výstavby nové tratě a zázemí, foto: SunRail z výstavby nové tratě a zázemí, foto: SunRail z výstavby nové tratě a zázemí, foto: SunRail z výstavby nové tratě a zázemí, foto: SunRail z výstavby nové tratě a zázemí, foto: SunRail

Zdroje: Bombardier [1], [2], Metro, Rail.co, SunRail


Vlad Poslat mail autorovi | 30.4.2013 (7:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Služby

Další z regionu USA


  1 2      Zpráv na stránku:   
30.04.2013 (10:52)  
Hlavně, že na Floridě odpískali VRT, že by se to asi nevyplatilo stavět a provozovat, i když ji mají kam dát, aby nezavazela. :)

honzatvs: Na dálnici se to nemá šanci projevit. Kdo v USA byl, ten ví. Na druhou stranu existují v USA úspěšné provozy pro regionální obsluhu aglomerace. Podobné vozy řadí v Kalifornii např. Caltrain na své Bullet trains.
30.04.2013 (10:52)  
ČD a.s. a SŽDC s.o. by se také mohly přidat.
Bombardier - divize ždc, by se starala o dopravní cestu a řízení provozu na ní a Bombardier - divize Od, a Dd by provozovala přepravu osob, jak v regionech, tak dálkově, včetně do zahraničí.
Konkurenci by v zájmu trhu zajišťovaly společnosti RJ a LE, případně další nový dopravce.
registrovaný uživatel Keprt 
30.04.2013 (10:41)  
Dovolím si dvě poznámky. S hustotou železniční sítě na tom Florida není ve srovnání s Evropou zdaleka tak špatně, jen zkrátka po drtivé většině těch tratí jezdí jen nákladní vlaky. Tratě popisované v (zajímavém, díky) článku už existují, jezdí po nich i Amtrak, teď se tedy nejedná o výstavbu tratí, ale "jen" o jejich uzpůsobení pro zavedení příměstské dopravy na nich.
30.04.2013 (10:09)  
honzatvs: A nechtej treba, aby se to uzivilo bez dotaci?
30.04.2013 (10:01)  
Jeden až 3 vagony..v sedle 2-hodinový takt..
V husté aglomeraci opravdu ambiciózní projekt, jestlipak se to na dálnici vůbec nějak projeví :-)
Znovu-obnova kolejové dopravy v USA nemá zrovna závratné tempo, ale i tak je to na Floridě železniční pokrok.
registrovaný uživatel SergeS 
30.04.2013 (9:09)  
Tak to je ale konečně pořádný vláček :)
30.04.2013 (7:40)  
Tak to je ale hodně ošklivý vláček... :)
  1 2      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Logowanie
 
 
  
 
   Zarejestruj się

© 2001 - 2024 ŽelPage - administratorzy


Info
informacni okenko