..: 58 vozů pro ČD upraví Janoza a Krnovské opravny a strojírny :..

CZ-ČD 50 54 21-08 062-1 Bdt279 v nátěru Najbrt, foto: Vladimír Belan Praha / Krnov — Dalších téměř šest desítek osobních vozů Českých drah projde omlazovací kúrou. Konkrétně půjde o 32 vozů řady Bmz, které České dráhy odkoupily od Rakouských spolkových drah (ÖBB), a o 26 vozů řady Bdt279. Zakázku na opravy vozů Bmz získala firma JANOZA CZ, která nabídla cenu 68,1 milionu korun oproti původně očekávaným 80 milionům. Vozy Bmz, v České republice nyní označované řadou Bmee, dostanou nový lak exteriéru v korporátním provedení, přetěsněna či vyměněna budou všechna okna, v interiéru dojde k opravě všech povrchů – od nových podlah přes čalounění sedaček až po obložení interiéru. U vozů, kde byly v Rakousku odstraněny buňky WC, budou tyto zpětně dosazeny, výměnou projdou také centrální zdroje energie a u vozů s klimatizací dojde k výměně jejich náplní za odpovídající současným normám. Všech 32 vozů má být hotovo do 9 měsíců, tedy přibližně do konce tohoto roku.

Druhou zakázkou je modernizace 26 vozů řady Bdt279, kterou vyhrála společnost Krnovské opravny a strojírny. Nyní ještě běží potřebné lhůty požadované legislativou před uzavřením kontraktu. Jejich uplynutí se předpokládá koncem měsíce, kdy bude také zveřejněna vítězná cena a další podrobnosti. Stejně jako u vozů Bmz dojde ke kompletní obnově exteriéru a interiéru, na vozy budou dosazeny automatické předsuvné dveře místo dosavadních zalamovacích a v interiéru pak, kromě nových podlah, oken či obložení stěn, budou dosazena také nová samostatná sedadla. Vozy by měly disponovat například zásuvkami 230 V a audiovizuálním informačním systémem. Maximální rychlost vozu bude zvýšena ze 120 km/h na 140 km/h. Odhadovaná cena zakázky je 182 milionů korun a vozy by měly být zmodernizovány do 15 měsíců od podpisu smlouvy.

Zdroj: České dráhy


JiříK. | 10.4.2013 (9:00)
Súvisiace správyopen/close

Ďalšie z rubriky Vozidla

Ďalšie z regiónu Česká republika (celá)


  1 ... 3 4 5 6 7      Zpráv na stránku:   
registrovaný užívateľ Pjetro 
10.04.2013 (10:54)  
Aspoň nějaké dobré zprávy, i když pořád mi chybí u ČD nějaký koncept, kam s tou či onou obnovou chtějí směřovat. Bmz bych viděl, že zůstane i po rekonstrukci na svých výkonech, možná se posune na "prémiové" trasy. Ostatně to by mě taky zajímalo, jaké jsou plány s těmito vozy po jejich rekonstrukci. Možná mě někdo vyvede z omylu, ale mají ČD nějaký koncept nebo dlouhodobý plán standardizace podob vozů pro různé výkony? (dálkové, regio) Mi to někdy přijde, že se vezme série vozů a u té se udělá rekonstrukce, tak jak se to zrovna hodí, aniž by to zapadalo do nějakého dlouhodobého konceptu.
registrovaný užívateľ eleba 
10.04.2013 (10:45)  
Ale proč se staré Bmz ÖBB nevylepší o klimatizaci a zásuvky? Aby mohli jezdit s Bmz, které mají ČD od Siemensu? Občas nechápu, kam to má vést...
editor alebo admin ŽP RaPa  mail  
10.04.2013 (10:43)  
Tomáš Vrabec: Co konkrétně vám vadí na vozech Aee145/152?
10.04.2013 (10:02)  
Nějaké info o tom, kdy dojde k sešrotování vozů B256 a Aee145/152?
  1 ... 3 4 5 6 7      Zpráv na stránku:   

Komentáre vyjadrujú názory čitateľov.
Redakcia nenesie žiadnu zodpovednosť za ich obsah.

- dopisovateľ alebo člen ŽP, - editor alebo admin ŽP

Pridať komentár
Komentáre môžu vkladať iba registrovaní užívatelia.
Pred vložením komentára je potrebné se buď prihlásiť, alebo zaregistrovať.
Prihlásenie
 
 
  
 
   Zaregistrovať sa

© 2001 - 2024 ŽelPage - správcovia


Info
informacni okenko