..: Ministerstvo dopravy zastavilo soutěž na krnovské rychlíky :..

Pohled na nádraží v Krnově, foto: Martin Pitřík Praha — Ministerstvo dopravy zastavilo soutěž o provoz na lince R27 Olomouc - Krnov - Ostrava. Důvodem je vyřazení jednoho ze dvou uchazečů, dopravce Arriva vlaky, kvůli nesplnění požadavků tendru a fakt, že s jediným uchazečem nelze podle ministestva vyhlásit vítěze. Ministr dopravy Zbyněk Stanjura nicméně při úterní tiskové konferenci poznamenal, že skluz v soutěžení rychlíků je značný. Proto využije zbylou a v tendru nejvýhodnější nabídku. RegioJet dostane nabídku uzavření smlouvy podle Zákona o veřejných službách v přepravě cestujících č. 194/2010 Sbírky. Ten v § 18 umožňuje přímé zadání za předem stanovených omezujících podmínek. Celá věc bude uzavřená až ve chvíli, kdy ministerstvo a dopravce podepíší smlouvu podle nabídky podané ve zrušeném řízení. Dalším z kroků je i podpis dohody o společném odbavení mezi vítězem a ČD, jejíž šablona je součástí výběrového řízení. RegioJet nabídl cenu 188 Kč za kilometr a nové dieselelektrické jednotky PESA LINK II. Do 30. června pak vláda schválí nový harmonogram dalších soutěží.

Zdroj: Ministerstvo dopravy, RegioJet


Josef Petrák Poslat mail autorovi | 27.3.2013 (0:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci Legislativa

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 ... 7      Zpráv na stránku:   
28.03.2013 (22:33)  
Ano ČD muselo opravdu zrušit výběrový řízení protože se přihlásil pouze jeden zájemce z Polska a ČD jako státní podnik nesmí tohoto jediného uchazeče vzít. Zajímavější je ovšem to, že RJ pana Jančury, který jako soukromník tuto povinnost nemá, si to pořídit mohl. Není to náhoda?
28.03.2013 (20:47)  
Martin99 : Netvrdím, že soukromníci jsou špatní, každopádně, že ve švajčarsku funguje železnice tak jak funguje nemůže soukromník, nýbrž stát, ten platí, ten objednává. Jinak, když už je řeč o Švýcarsku, vemte si například státní firmu SBB, má zisky, vydělává, nikdo si nestěžuje a je státní, což je důkaz toho, že když se dosadí schopné vedení do firmy, tak firma dokáže vydělávat ikdyž je státní. Takže privatizovat české firmy jenom kvůli tomu, že jsou státní je blbost, dosaďte perfektní vedení a ona bude i vydělávat. Myslím si že ČD má zrovna dobré vedení, služby se zlepšují, modernizují vozy... naštěstí jsem si nemusel stěžovat
28.03.2013 (18:17)  
arj: tak nízkopodlažnost je v tomto případě asi na místě. Vysokopodlažní jednotky pro regionální tratě už snad nikdo ani nevyrábí. I z té "uplácané hlíny" je podlaha v 600mm lepší, než nějaké schodiště.

ovšem pochybuji, že by bylo "šito na míru" polskému výrobci právě, proto by mě ty podmínky moc zajímaly :-)
registrovaný uživatel arj 
28.03.2013 (17:14)  
Martin 99: Ve Švýcarsku je tak vysoký podíl soukromých dopravců

Mám pocit, že za "soukromé" jsou vydávány u nás. Pokud vím, většina těch velkých (s významnějším podílem na trhu) jsou vlastnický mix státu, kantonu, měst a možná trochu málo soukromého kapitálu.

Spalda: podmínky výběrka na tato vozidla přesně neznám

Tahle věta mohla být klidně v množném čísle - neznáme je nikdo, ovšem pochybuji, že by bylo "šito na míru" polskému výrobci.
Ale bohužel stejně tak neznáme požadavky tendru na R27 a ty by měly být veřejnosti (aspoň rámcově) známy. Třeba to, jaké budou uznávány celostátní jízdní doklady (krajské asi ne, protože je "rychlík", tedy mimo IDS); naopak mi uniká efekt nízkopodlažnosti, když nástupiště jsou většinou "uplácaná hlína"
28.03.2013 (16:58)  
Ťululu: Ve Švýcarsku mají jednu z nejlépe fungujících železničních sítí na světě... a že zrovna zde je tak vysoký podíl soukromých dopravců..

A ty se divíš, že čím dál víc našich firem se registruje v zemích s nižšími daněmi? Já ani ne.
28.03.2013 (15:20)  
arj: podmínky výběrka na tato vozidla přesně neznám, ale docela by mě zajímalo, co všechno si dráhy do těchto vlaků navymýšlely. Je mi totiž hodně podezřelé, že by si ostatní výrobci jenom tak pro nic za nic nechali příležitost utéct. Jestli to nebylo něco ve smyslu 1500mm širokých dveří...
registrovaný uživatel arj 
28.03.2013 (14:52)  
vikititor: Nenašel jsem odpověď na otázku, proč ČD nebyly úspěšní ve výběrku na vozidla - tím pádem se nemohli ucházet o kontrakt.

Protože dostaly jen jedinou odpověď-nabídku. A tak musely postupovat podle zákona 137/2006 ve znění 55/2012 Sb. § 84: (1) Zadavatel zruší bez zbytečného odkladu zadávací řízení, pokud
e) obdržel pouze jednu nabídku nebo po posouzení nabídek zbyla k hodnocení pouze jedna nabídka

Ten zákon se týká všech "veřejných zadavatelů", to není nic proti ČD.
28.03.2013 (13:49)  
Martin99 : Majitel je jedna věc, vedení věc druhá, v ČR to konkrétně vypadá takto:

Vedení dosadí ministři, ministry dosadí politici, politiky dosadí obyvatelé státu - stručně řečeno

Nemohu za to, že někdo do státní firmy dosadí neschopné vedení, bohužel já to ovlivním tak maximálně ve volbách. Neměl jsem na mysli, aby se zde hospodařilo se státním majetkem, tak jako to dělají na Kubě, ale aby se zde hospodařilo stejně jako to dělá soukromník, jen s tím rozdílem, že dividendy nepoplavou do Karibiku, nýbrž do státní kasy. Stačilo by, aby stát vlastnil klidně i jenom 50%.
28.03.2013 (12:02)  
Ťululu: Tak se přestěhuj na Kubu nebo do Sev.Koree, tam je všechno státní i ta doprava.. a vše řízeno centrálně a ten hospodářský rozkvět... Akorát nechápu, proč odtamtud se snaží lidi dostat pryč a riskují životy a naopak se tam nikdo do toho blahobytu nežene... Tak buď první!
28.03.2013 (9:01)  
Karlos_ok: Presumpce neviny a podezreni se vzajemne nevylucuje.
"Ale co, žluté vlaky zvednou kulturu cestování" To sice ano, ale nezodpovezenou a stezejni otazkou je, jestli se 20 kc/vlkm usetri, nebo 30 kc/vlkm zaplati navic (nebo neco jinyho).
"dobrá polovina lidí co tu diskutuje jsou zaměstnanci českých drah" To mozna ne ale pochopitelne tu bude asi dost lidi, ktery jsou zamestnanci, rodinny prislusnici, nebo proste rezijkari. Sam nekdy premyslim, jestli pri obhajobe CD proti medialnimu honu na carodejnice, CD moc nenadrzuju z duvodu "rodinny prislusnosti". Kazdopadne je to mozna dobrej podnet na pruzkum pro adminy.
  1 2 3 4 5 ... 7      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko