..: Kozí dráha o Velikonocích po dlouhé době ožije :..

Motorový vlak u Chlumce u Chabařovice, foto: Laborec425Telnice — Již v létě předloňského roku jste se na ŽelPage mohli dočíst o problémech, které provázely trať 132, tzv. Kozí dráhu, vedoucí z Děčína přes Krupku a Telnici do Oldřichova u Duchcova. Zastavení osobní dopravy, zavedení dlouhodobé výluky, krádeže železničního svršku, neúspěšné pokusy o obnovení provozu — tím vším si tato trať v posledních letech prošla. Už několikrát to, nejen ve druhé polovině roku 2012, vypadalo, že se vlaky na trať opět podívají, ale nakonec se tomu tak z různých důvodů nestalo. Nyní mají však příznivci této dráhy důvod k oslavám. Po dlouhých měsících se zejména díky spolupráci města Děčín s Konzultační dopravní společností a Správou železniční dopravní cesty vlaky na tuto trať opět vydají. SŽDC totiž konečně potvrdila, že lze přidělit kapacitu dráhy pro vlaky osobní dopravy a umožnit jízdy objednaných vlaků.

Pravidelná doprava na Kozí dráze na objednávku kraje byla zastavena již v roce 2007. Na trati se pak například v roce 2009 uskutečnily různé zvláštní víkendové jízdy, které financovaly zejména města a obce ležící při trati. Mediálně známá byla také akce Žluté jaro na železnici, v rámci které na trať 132 vyjel i soukromý dopravce RegioJet. Jenže ten už byl jedním z posledních, který se na trať podíval. Zanedlouho poté byla totiž vyhlášena dlouhodobá výluka, oficiálně kvůli špatnému stavu železničního svršku. Po neúspěšných pokusech v roce 2011 vypravit na trať historické vlaky se začali angažovat starostové z místních obcí a měst, kteří se pokoušeli objednat různé vlaky, zejména v roce 2012, ale bezúspěšně, a to i v úsecích, kde žádná větší poškození tratě zjištěna nebyla. Jedním z posledních pokusů byly plánované adventní jízdy na konci loňského roku, ale i pro celý letošní grafikon Správa železniční dopravní cesty vyhlásila v celém úseku výluku, která měla původně trvat až do konce platnosti jízdního řádu. Ke konci zimy se ale konečně ledy povolily a na trať tak nyní konečně budou moci vyjet vlaky.

RegioJet na trati 132, foto: bazala68Ale stejně jako většina dobrých zpráv, i tato má své "ale". Obnovení provozu se totiž nebude konat v celém čtyřicetikilometrovém úseku tratě, ale pouze v části mezi Děčínem a dopravnou Telnice. Na zbylém úseku zůstává prozatím i nadále zavedená výluka, která je způsobená špatným technickým stavem tratě, zejména díky krádežím. Ta je opakovaně prodlužovaná již od roku 2010 a opravy by si podle SŽDC vyžádaly milionové investice, a tak se zatím cestující vlakem na úsek mezi Telnicí, Krupkou a Oldřichovem v nejbližších měsících zřejmě nepodívají. Zato z Děčína do Telnice se zájemci mohou svézt již o Velikonocích. V neděli 31. března se na trať vydají hned čtyři páry osobních vlaků, jak upřesnil Karel Mikolášek z Konzultační dopravní společnosti, která provoz na trati organizuje. Odjezdy z Děčína budou v 9.30, 12.30, 14.30 a 16.30 h, jízda do Telnice bude trvat přibližně 42 minut. Kdo by chtěl vystoupit již v Jílovém u Děčína, může navštívit zdejší Velikonoční jarmark, který se zde v tento den koná. Bližší informace naleznete v našem kalendáři akcí, případně přímo na stránkách Kozí dráhy. To však nejsou jediné letošní jízdy, které se na trati uskuteční. V letní sezóně zde budeme moci osobní vlaky potkávat o poznání pravidelněji a už v průběhu jara se na trať nejspíš vydají další vlaky.

Zdroje: Konzultační dopravní společnost, ŽelPage


Michal Jaroš Poslat mail autorovi | 16.3.2013 (10:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Pozvánky Jízdní řád

Další z regionu ČR Ústecký


  1 2 3      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Bidlo62  mail  
16.03.2013 (11:57)  
Říkejme tomu třeba Science-Fiction, nebo Never ending strory, dokud ten vlak na KOzině na vlastní oči neuvidím, tak tomu nebudu věřit!
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko