..: Záujem o nákup lístkov cez internet rastie, pripravujú sa zmeny :..

Štrba, R 612 Váh, foto: Johník Bratislava — Internetový predaj cestovných lístkov je čoraz populárnejší. Vyplýva to zo zverejnených štatistík Železničnej spoločnosti Slovensko (ZSSK), ktorá zaznamenala v roku 2012 prudký nárast počtu dokladov zakúpených cez internet. Službu využilo v predchádzajúcom roku viac ako 324 tisíc cestujúcich, čo je oproti roku 2011 nárast o viac ako 150 tisíc transakcií. Cestujúci si navyše už rok môžu zakúpiť cestovný doklad aj cez mobilný telefón, pričom približne osemtisíc už ich túto službu využilo. Štátny dopravca však tento stav nepovažuje za konečný a pripravuje v najbližšom období zmeny, ktorými chce elektronický predaj ďalej zatraktívniť.

Údaje ZSSK za uplynulý rok ilustrujú značný nárast obľuby internetových cestovných lístkov. Okrem zjavného komfortu nákupu takto cestujúci navyše získava aj 5% zľavou na všetky vlaky, okrem komerčných spojov InterCity a vlaku Ex 1502 Chopok, pri ktorých platí samostatný tarifný systém. Doklad zakúpený prostredníctvom internetu je viazaný na konkrétne meno, deň a spoj. Niektoré z týchto obmedzení chce ale spoločnosť zmeniť, a preto pripravuje v dohľadnej dobe zlepšenia, ktoré potešia hlavne pravidelných relačných cestujúcich.

151.001-5, Štrba - Važec, foto: Johník O kľúčových novinkách v internetovom predaji informovala spoločnosť na svojich webstránkach a facebookovom profile: asi najdôležitejšou zmenou by mala byť otvorená platnosť lístka, čím sa odstráni väzba na konkrétny spoj. Cestujúci teda budú môcť využiť okrem zvoleného vlaku, uvedeného na lístku, aj iné spojenie v rovnakej relácii v čase platnosti dokladu. Ďalšia novinka sa bude týkať časového obmedzenia nákupu dokladu, ktorý si po novom môže cestujúci zakúpiť aj tesne pred odchodom vlaku. Dobrá správa prichádza aj pre pravidelných cestujúcich na konkrétnych trasách, pre ktorých sa portfólio internetového predaja rozšíri o týždenné a mesačné cestovné lístky. Nadviazanie užšej spolupráce v oblasti internetového obchodu plánuje ZSSK aj s českým, rakúskym a nemeckým partnerom.

Tieto zmeny chce Železničná spoločnosť predstaviť spoločne s dlho očakávaným redizajnom webstránky, na ktorom sa začalo pracovať 13. februára. Zlepšenia v predaji cestovných lístkov sa objavia na nových stránkach v blízkej dobe od ich spustenia. Vynovenie webu prinesie, okrem iného, aj spojenie oboch doteraz existujúcich stránok do jednej, čím vznikne prehľadnejšia a kvalitnejšia webová prezentácia spoločnosti; dostupná zároveň z oboch doteraz používaných adries: slovakrail.sk aj zssk.sk.

Zdroj: Železničná spoločnosť Slovensko


Marek Halás Poslat mail autorovi | 22.2.2013 (12:00)
Súvisiace správyopen/close

Ďalšie z rubriky Služby

Ďalšie z regiónu Slovensko (celé)


  1 2 3      Zpráv na stránku:   
24.02.2013 (9:44)  
Mezi Třincem a Čadcou někteří čeští průvodčí požadují i doklad na slovenský úsek.

Ad prodej dokladů z/do stádní hranice: Před necelým rokem jsem dostal od jednoho pána z ČD tuhle odpověď: Prý by bylo potřeba provozovat dva různé eshopy. Nechápu proč.

Dobrý den,

výdej z těchto tarifních bodů nelze povolit, protože nemůžeme zaručit, že cestující bude mít návazný jízdní doklad, čímž by jinak podléhal pokutě zato, že jede přes hranice bez platné jízdenky. Dále neumožňujeme výdej z/do pohraničních stanic z důvodu podmínky označení jízdenky domovskou vlakovou četou. Pro lepší názornost vysvětlím na příkladu :

Chcete jet z Mostů u Jablůnkova do Popradu, koupil by jste si prostřednictvím eShopu jízdenku. První povinností je mít označenu jízdenku domovskou vlakovou četou = ČD, která tzv. validuje jízdenku = ověřuje platnost dle načtení 2D Aztec kódu na jízdence.......ze strany Slovenska toto nemají jak ověřit, protože jejich technika nedovede přečíst náš 2D kód (toto se řeší a až to půjde, vyměníme si navzájem čtecí klíče), čili oni věří tomu, že jízdenka, označená vlakovou četou ČD je prostě pravá. Uvědomte si prosím, že jízdenky z eShopu jsou tištěny na obyčejném papíře, tudíž jsou snadno zfalšovatelné narozdíl od jízdenek z pokladen, které tiskneme na originálním typu papíru s ochrannými prvky.
Problémem je, když nastoupíte v Mostech u Jablůnkova, jak dosáhnete označení Vaší jízdenky vlakovou četou, když ta se může v Mostech u Jablůnkova střídat se slovenskou vlakovou četou ? Toto neřeší ani např. jízdenka z Brna do Bratislavy......protože z Brna na hranice je to cca 1/2 hod. a než průvodčí zkontroluje celý vlak, nemusí se k Vám dostat......I když na jízdence tiskneme v pokynech, že cestující má v těchto případech aktivně vyhledat průvodčího kvůli označení jízdenky, stejně to zákazníci nečtou a nerespektují.
Dalším důležitým faktorem, proč nelze vydávat přes eShop jízdenky do pohraničních bodů s přídomkem Gr. (z německého die Grenze = hranice) je skutečnost, že např. Čadca Gr. není žádná stanice.....je to pomyslný bod mezi 2 státy a jízdní řád, s kterým je eShop provázaný neumí najít spojení do neexistující stanice. Museli bychom provozovat odděleně 2 eShopy, přičemž v jednom by šly nastavit pohraniční body a tento eShop by nemohl pracovat souvztažně s jízdním řádem. To, doufám uznáte, by bylo obrovské znepřehlednění nákupu.
To, že se jízdní doklady vydávají na konkrétní vlak je jedním z ochranných prvků, který se již někteří vychytralí cestující snažili ve fotoshopu upravit a zde je právě důležitý faktor ověření průvodčího, který rozpozná eventuální změny načtením 2D kódu. Navíc přepravní smlouva nemůže končit v neexistující stanici.
Pokud vlastní nějaký cestující např. průkazy na slevu po 2 různé železnice, odbavuje se běžně v pokladnách, kde je to na tyto situace uzpůsobeno a návazné doklady tvoří 1 přepravní smlouvu.
23.02.2013 (20:05)  
Pokial ide o listky do bodov Grenze tak

1. Svojho casu ked som mal Sommerticket tak som bezne kupoval listky Devinska Nova Ves - Marchegg Gr. a Bratislava-Petrzalka - Kittsee Gr. a nikdy nebol problem. Obcas sa opytali ci mam nadvazny listok, povedal som ze mam Sommerticket, nikto to nechcel vidiet.

2. Ak by ho aj chceli vidiet tak im zamavajte In-Kartou a tvrdte ze tam mate sietak (nemaju ako overit), alebo si vytlacte z pocitaca akoze sietovy listok druhej zeleznice (nemaju ako overit, ani nepoznaju vzory ako ma vyzerat), pripadne tvrdte ze ho mate v laptope v elektronickej podobe.. whatever...

3. Ak by stale robili problemy, vedze ze personal ZSSK nikdy listky v useku medzi pohranicnymi stanicami nekontroluje (vynimkou je tusim Slovenska strela, kedze tam ide o dost dlhy usek). Rovnako sprievodca OBB od Vas nebude chciet listok pre usek Petrzalka - Kittsee Gr, jeho to v principe nema preco zaujimat (cudzia zeleznica).


Ono prepravny poriadok (obdoba ceskych SPPO) ZSSK pozna rozne nezmysly, ktore sa ale v praxi nedodrzuju :)
23.02.2013 (14:01)  
Ano, chio to máš naprostou pravdu.., je to skutečně tak. Prostě vždy to je v podstatě jen o lidech.., já také absolutně vůbec netušil, že něco takového je v podmínkách ZSSK a také jsem se ještě nikdy nesetkal s tím, že bych platil za lístok např. zo Strelenky..:)
registrovaný užívateľ chio 
23.02.2013 (12:32)  
Pavloš: lenže v Poľsku má cestujúci na oplátku garanciu, kde nájde sprievodcu (prvý vozeň druhej triedy). U nás by sme mali lietať po celom vlaku podľa toho, kde sa akurát sprievodca nachádza. Na tom je krásne vidieť, že na Rožňavskej pri tvorbe predpisov asi príliš nepoužívajú obsah lebečnej dutiny a prozákaznícky prístup je pre nich sprosté slovo. Našťastie to "zachraňujú" zamestnanci v prevádzke (väčšinou).
23.02.2013 (11:40)  
Dobrý článek a zajímavá debata.., osobně jsem měl několikrát problém např. v Košicicach, že jsem chtěl lístek do Horní Lideč Gr., kdy mi nechtěla paní na pokladně lístek vydat - tak jsem šel hned k jiné, nebo jsem ji tvrdil, že mám IN100 :)
Prodej na webu i z bodu grenze by byl fakt super, ale také v to nejbližším čase nedoufám..:(
No a jak píše chio tak toto pravidlo snad všeobecně platí v Polsku, kde je třeba se opravdu předem hlásit o lístek a pokud to člověk neudělá, má to s přirážkou.., alespoň já to takhle dostal.
23.02.2013 (9:05)  
Oto - neznám dopravce, který prodával online úsekové jízdenky z pohraničních bodů.

Do konce minulého GVD právě ÖBB umožňovaly nákup jízdenky z bodu Břeclav Grenze. Od letoška to možné není
22.02.2013 (22:48)  
Marek Halás: Dokud to je v SPPO, je benevolence personálu fajn, ale o ZSSK si budu stále něco myslet. Zrovna v Bratislavě jsem s tím měl problémy nejvícekrát. :-) Na druhém místě pak u žilinského pozemního a vlakového personálu. Jakoby snad slovenské pokladní znaly celý TR10 a uměly ověřit např. nahrátí IN100 na In-kartě.
registrovaný užívateľ chio 
22.02.2013 (21:01)  
Marek Halás: našťastie majú v pokladniciach viac rozumu ako na Rožňavskej. Podobne pikantné je ustanovenie, že sa pri nástupe v neobsadenej stanici mám prihlásiť sprievodcovi, inak sa bude vyberať prirážka.

Citujem: Cestujúci, ktorý na tratiach ŽSR nastúpi do vlaku bez platného cestovného lístka (vrátane nástupu v neobsadenej stanici) a sprievodcovi sa vôbec neprihlási, alebo sa prihlási až po vyzvaní, je povinný zaplatiť cestovné z nástupnej stanice do cieľovej stanice a úhradu podľa cenníka č. 16 vo výške najviac šesťdesiatnásobku cestovného bez príplatkov a zliav v 1. tarifnom pásme podľa zákona o doprave na dráhach (ďalej len prirážka vyššia).

Už vidím, ako hlúčik cestujúcich pobehuje po vlaku a hľadá sprievodcu (najmä v natrieskanom rannom spoji).
22.02.2013 (18:31)  
ZSSK a její přístup k mezinárodní dopravě, kdy vám na pokladně neprodají lístek do Gr., pokud se neprokážete návazným dokladem... Dokonce toto buzerační pravidlo mají v SPPO a silně na něm lpějí. :-) Od nich zavedení společné pohraniční stanice fakt nečekám.
registrovaný užívateľ Oto 
22.02.2013 (14:06)  
myslím, že ŽSSK má podobnou politiku jakou ÖBB, kde je jízdenky možnou zakoupit pouze do uzlů, kde vlak zastavuje.

Jasně, takovou politiku má snad každý - neznám dopravce, který prodával online úsekové jízdenky z pohraničních bodů.

Ale zatímco u ÖBB to tolik nevadí (protože se svými civilizovanými sousedy mají pohraniční STANICE a jejich mezinárodní jízdné není předražené, takže nebývá důvod dělit jízdné), v naší východní Evropě, kde je mezinárodní jízdné výrazně vyšší než vnitrostátní a zároveň si hrajeme na pohraniční body, by se to hodilo.
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Komentáre vyjadrujú názory čitateľov.
Redakcia nenesie žiadnu zodpovednosť za ich obsah.

- dopisovateľ alebo člen ŽP, - editor alebo admin ŽP

Pridať komentár
Komentáre môžu vkladať iba registrovaní užívatelia.
Pred vložením komentára je potrebné se buď prihlásiť, alebo zaregistrovať.
Prihlásenie
 
 
  
 
   Zaregistrovať sa

© 2001 - 2024 ŽelPage - správcovia


Info
informacni okenko