..: Regiojet i České dráhy opět mění své ceníky :..

Bistrovůz ARmpee832, info. systém UniControls, foto: Josef Petrák Praha — Boj o zákazníky na české železnici pokračuje. Změnu ceníku připravily pro své zákazníky jak České dráhy, tak i RegioJet. Třetí dopravce, LEO Express, prozatím zůstává opodál a vynakládá veškeré síly na odstranění všech nedostatků, mezi které dle dosavadních poznatků patří často nefunkční internet, problémový audiovizuální systém či nedostatečné zásobení. Pro zákazníky Českých drah jsou připraveny nové akční jízdenky, s nimiž bude možné levněji cestovat kromě dosavadních relací také do Mostu, Litvínova, Chomutova, Českých Budějovic i Kroměříže. RegioJet sáhl po razantním zlevnění svých jízdenek v tzv. „modrých kupé“ – kupé 2. třídy původně rakouských vozů řad ABmz a Bmz. Kromě avizovaného snížení cen však došlo i ke zdražování, a to u spojů jedoucích ve špičkové časy.

České dráhy: více akčních jízdenek, levnější místenky i na špičkové spoje

Interiér Bdmpee, foto: Matouš Danielka České dráhy připravily pro své zákazníky od 1. března nové akční jízdenky. Kromě dosavadních relací tak bude možné zakoupit jízdenku za nižší cenu z Prahy také do stanic Most, Litvínov, Chomutov, České Budějovice a Kroměříž (také z Pardubic). Akční jízdenka platí vždy pouze ve 2. vozové třídě, může být jednosměrná nebo zpáteční, přičemž zpáteční jízdenka stojí dvojnásobnou cenu jízdenky jednosměrné, a lze ji pořídit prostřednictvím eShopu ČD, služby TeleTiket nebo u pokladních přepážek.

relacezákladní jízdnézákaznické jízdné
IN 25%
zákaznické jízdné
IN 50%, IN senior
Praha – České Budějovice165 Kč140 Kč124 Kč
Praha – Chomutov / Jirkov110 Kč100 Kč90 Kč
Praha – Litvínov110 Kč100 Kč90 Kč
Praha – Most105 Kč95 Kč85 Kč
Praha – Kroměříž275 Kč234 Kč200 Kč
Pardubice – Kroměříž185 Kč157 Kč132 Kč

Pendolino, strašák konkurence?, foto: Duhy Akční jízdenky však nejsou jedinou novinkou, se kterou České dráhy od března přichází. Tou další jsou akční místenky s rezervací pro kolo do spojů SC Pendolino, které doposud platily pouze ve spojích v sedlových časech. To se nyní změní – zlevněné místenky budou prodávány do všech spojů včetně špičkových, a to rovněž prostřednictvím eShopu ČD nebo u pokladních přepážek. Například místenku z Bohumína do Prahy, ale i Plzně či Františkových Lázní tak zakoupíte při včasném nákupu již za 100 korun. Nabídka je omezena počtem kusů, nákup jízdních dokladů v dostatečném předstihu se proto rozhodně vyplatí. Bližší přehled poskytuje tisková zpráva.

RegioJet: levněji a přesto dráž

Vlak IC 1015 RegioJet v Pardubicích dne 6. 12. 2011, foto: Matouš Danielka Žlutý dopravce RegioJet upravil s platností od čtvrtka 21. února 2013 zásadním způsobem svůj ceník. Do tzv. „modrých kupé(tj. část vozu řady ABmz a celý vůz řady Bmz) nově nabízí u vybraných mimošpičkových spojů výrazně nižší cenu jízdného – držitele kreditových jízdenek vyjde cesta z Prahy do Ostravy nově již na 137 korun, což je stejná cenová úroveň, jakou uvádí jako nejnižší možnou také dopravce LEO Express. Studenti pak zaplatí ještě méně. Dopravce se tímto krokem snaží co možná nejvíc zvýšit počet cestujících v méně exponovaných časech, u nichž v současnosti nabídka kapacity na trhu výrazně převyšuje poptávku. Novinkou je rovněž druhá zvýhodněná cenová úroveň jízdného, v niž cestující na trase Praha - Ostrava zaplatí od 146 do 163 korun, v závislosti od použití kreditové jízdenky. Nejvyšší cenová hladina, uplatňovaná u vysoce žádaných spojů, naopak vzrostla na úroveň 320 – 325 korun, čímž se některé spoje stávají dražšími, než rychlejší SC Pendolino při včasném nákupu jízdních dokladů (Včasná jízdenka + akční místenka již od 307 korun bez In-karty).

Zdroj: České dráhy, RegioJet, ŽelPage


Dominik Jaroš | 21.2.2013 (19:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Tarify

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Kakov 
24.02.2013 (11:43)  
Oto:

jenže právě problém je v tom, že ta komkurence v podobě busu existovala, existuje a existovat bude!

takže za reálné situace netáhne....

právě jestli jste četl můj příspěvek celý, jsem psal existence karet jinde nic neznamená,

právě proto, že u nás jsou jiné podmínky, je potřeba vymyslet jiné řešení, pokud vy si přejete, aby vlakem nikdo nejezdil, ano klidně si zavádějte jejich bahncard a ještě lépe i jejich výši jízdného...
24.02.2013 (11:33)  
1. nerozumím IN25 má být sleva 25% a IN50 50% tím pádem lístek mezi Prahou a Litvínovem (ona celá tabulka) by měl stát 82,50,-Kč a sleva IN50 55,-Kč jinak pstrádá smysl tyto slevy kupovat

2. Pokud ReilJet slevnil na 137,-Kč úžasná příležitost Českých Drah slevnit na 99,-Kč a tím se zbavit konkurence
registrovaný uživatel Oto 
23.02.2013 (20:08)  
Jenže když nesouhlasí místo nástupu s místem nástupu uvedeným na jíznence, je neplatná.

Nepamatuju se, že by to tak někdy u nás bylo. Takové opatření je těžko vymahatelné, když se jízdenky nekontrolují při vstupu na peron nebo do vlaku a nejsou svázány s rezervací.

systém "pokud nevlastníš inkartu, tak nemáš ve vlaku co dělat" zákazníky netáhne a táhnout nebude!

Jistě, že táhne. Ale nesmí existovat konkurence (např. autobus), která má fixní náklady pro cestujícího nulové. Proto jsou placené slevové karty rozšířené v Německu či Švýcarsku, kde jediná konkurence je jet vlastním autem, které si nejdřív musíte koupit.
Druhá podmínka je určitá finanční gramotnost obyvatelstva. Musí být schopno úvahy "investice => budoucí prospěch" a jednoduchého výpočtu.

Ale nějak nepobírám ty ceny uvedené v tabulce, měl jsem za to, že IN 50 je 50% ze základního jízdného, IN 25 také nevypadá že by bylo o 25% levnější..........

In-karta zaručuje (a vždycky zaručovala) jen příslušnou slevu ze základního jízdného.

ČD se bojí LEA co bude jezdit do Chomutova. Aspoň můžu jezdit za 100ku.

To si nemyslím. Má tam nakreslený jen jeden spoj v neatraktivní čas a zatím to nevypadá, že by vyjel. Spíš si ČD všimly, že většina lidí tam jezdí busem za cca 110 Kč, a že včasné jízdenky (které do této oblasti jsou levné už nějaký ten pátek, např. Praha-Chomutov s In-kartou 100-120 Kč) patrně nezabraly.
registrovaný uživatel Honza  mail  
23.02.2013 (13:45)  
Joska Holibajda: aha tak se SPPO změnily, konečně taky, co to bylo za nesmysl, že jsem nemohl nastoupit o zastávku později, než jsem si zaplatil.
A také prý platilo, že když si někdo koupil skupinovou, nemohlo jet méně osob než tam bylo uvedeno, jedny slečny se o tom jednou ve vlaku bavily, jak s tím měly problémy a těžce nechápaly :-)
23.02.2013 (11:04)  
Honza : ty slevy u Inkaret se vztahují na obyčejné jízdné, ne na akční. Někteří z nás by mohli vlastně ČD líbat ruce, že po letech začali rozlišovat výši slevy na Akční jízdenky podle aplikace na Inkartě, protože do té doby byla IN50 silně znevýhodněná. A tím jak se rozšiřuje nabídka Akčních jízdenek je otázka pro koho ještě bude dávat nákup IN50 smysl.
23.02.2013 (8:42)  
Honza: Jenže když nesouhlasí místo nástupuns s místem nástupu uvedeným na jíznence, je neplatná.

SPPO ČD:
21. 1. 1. Jízdu je nutno nastoupit vlakem, který odjíždí dle platného jízdního řádu z nástupní stanice v první den její platnosti a to buď v nástupní stanici, nebo ve stanici na cestě.

U některých "akčních" nabídek to možná může být jinak, ale pokud není u nabídky taková skutečnost uvedena, platí obecné pravidlo "nebo ve stanici na cestě".
registrovaný uživatel Kakov 
23.02.2013 (4:13)  
Honza: to bude nejspíš tím, že ČD chtějí oslovit i lidi co žádnou in-kartu nemají a mít nebudou, prostě systém "pokud nevlastníš inkartu, tak nemáš ve vlaku co dělat" zákazníky netáhne a táhnout nebude! fakt, že někde jinde taky mají bahncard na tom nic nemění
registrovaný uživatel Honza  mail  
23.02.2013 (4:07)  
Oto: Když ti bystřejší, kteří tuto akci postřehnou, si ji stejně koupí v eShopu a nastoupí v Teplicích, že ...

Jenže když nesouhlasí místo nástupuns s místem nástupu uvedeným na jíznence, je neplatná.
Opačně je to něco jiného, protože když si to koupí do Mostu a vystoupí v Teplicích, tak to asi už s tím průvodčí nic nenadělá když mu vystoupil dříve než měl.

Ale nějak nepobírám ty ceny uvedené v tabulce, měl jsem za to, že IN 50 je 50% ze základního jízdného, IN 25 také nevypadá že by bylo o 25% levnější..........
22.02.2013 (18:34)  
ČD se bojí LEA co bude jezdit do Chomutova. Aspoň můžu jezdit za 100ku.
22.02.2013 (12:03)  
Ano - InKarty - zlodějina - píšu to sem už leta.

České Dráhy naše - prosím - zjednodušte svoje portfolio jízdenek. Ať nemusím být vždycky překvapený, kolik to stjí..

časové slevy, slevy mezi krajskými městy, slevy na různé tratě, slevy na některé spoje, slevy na některé služby a do toho ještě normální jízdné, které je košaté jako kaštan u nás v parku..

Každá sleva je dobrá.
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko