..: EC 278 vjel v Adamově na obsazenou kolej; střet osoby s RJ 1008 :..

Návěstidlo, Valašské Meziříčí, foto: Zdeněk ŠnajdrAdamov/Velim — Po projetí návěstidla v poloze Stůj a vjetí do cesty jinému vlaku na dálkově řízené trati 220 u Strančic minulý týden, došlo dnes deset minut před 11. hodinou k obdobné situaci v Adamově, kdy vlak EC 278 vjel na kolej obsazenou osobním vlakem 4012. Dle dostupných informacích Drážní inspekce souprava zastavila zhruba 50 metrů od dotčeného vlaku. Z dosavadních informací z probíhajícího vyšetřování vyplývá, že vlak EC 278 měl v době mimořádné události na vjezdovém návěstidle do Adamova návěst povolující jízdu, tudíž zřejmě neprojel stůj. Zda došlo k použití přivolávací návěsti, či je na vině staniční zabezpečovací zařízení typu AŽD - ETB nebo pochybení výpravčího je zatím v šetření, stejně tak jako proč osobní vlak 4012 stál na 2. koleji a zabraňoval tak přijíždějícímu mezistátnímu spoji v plynulém předjetí. Dle zatím nepotvrzených informací po vjezdu vlaku 4012 zůstala na vjezdovém návěstidle 2L svítit zmiňovaná přivolávací návěst a na ni vjelo do stanice i EC 278. Vzhledem k podmínce jízdy podle rozhledu tak k ohrožení cestujících nedošlo.

Vlaky od 13:05 stály také mezi Velimí a Kolínem na tahu 011, kde se vlak 1008 za zastávkou Kolín-zastávka střetl s osobou na železničním přejezdu. Provoz byl zhruba do 14:06 zcela zastaven, přičemž vlaky Ex 571, R 709 jely odklonem přes Poříčany a Nymburk společně s Ex 150, R 676, Ex 148, R 678, R 704 a R 868 které do Prahy pokračují po trati 231 přes Lysou nad Labem. V tuto chvíli je zaveden jednokolejný provoz. Osobní vlaky 9329/9330 byly pak po dobu události nahrazeny autobusy. Cestující z postiženého vlaku použili do Prahy následný spoj RJ 1010.

Ve výčtu dnešních mimořádných událostí by se však dalo ještě pokračovat. V dopoledních hodinách vlak Ex 350 nedaleko obvodu zastávky Zbůch na trati 180 zastavil před zraněným mužem v kolejišti od některého z předchozích projíždějících vlaků. Dopoledne pak zhruba v 9:30 mezi Libicí nad Cidlinou a Poděbrady došlo ke střetu osoby s R 882. Provoz bez omezení byl obnoven pět minut po 12. hodině.

Zdroje: DIČR, iDNEs.cz, Novinky.cz, ČD, RJ


Vítek_V | 4.2.2013 (15:31)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Nehody a mimořádnosti

Další z regionu ČR Jihomoravský ČR Plzeňský ČR Středočeský


  1 ... 5 6 7 8 9      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel BigDye 
05.02.2013 (7:10)  
Problém je podle všeho v tom, že výpravčí rozhodně nechtěl, aby mu vjelo EC za ten osobák. Čili SZZ umožnilo nechtěný stav. Ano, problém byl sveden bezpečným směrem, ale ideální to zrovna není.
registrovaný uživatel Davson  mail  
04.02.2013 (22:07)  
Divné je, že pokud by šlo o přivolávačku a tudíž standartní brždění, proč u toho byla DICR dvě hodiny? A proč tam vůbec byla? Nebo jsou kluci z DICR jeste nabuzeni z předchozích MU z Kolína a Strančic:-). Musíme si počkat na oficiální zprávu, ale i já se spekulativně přikláním, že o MU nešlo.
A možná kluci z DICR nevysetrovali prujezd EC, ale vysetrovali, proc Os stal v primem smeru a nikoliv na odbocce...uvidime.
Ted koukam na web DICR a stale tam nic o Adamove nepisou a vetsinou tam pisou udalosti jeste z toho dne...
04.02.2013 (22:00)  
Davson:
no dobře ale taky se tam píše, že k ohrožení nedošlo, právě kvůli přivolávačce a pomalé jízdě - takže i toto je tím pádem spekulace?
(mezi námi - to, že s rezervou a plynule zastavil silně naznačuje, že tam ta přivolávačka byla)
registrovaný uživatel Davson  mail  
04.02.2013 (21:51)  
Sheriff: Protože tato informace je nepotvrzená. Tak se zatím pouze spekuluje. Je to tak psané i v článku.
dopisovatel nebo člen ŽP Zlámalík  mail  
04.02.2013 (21:50)  
Shreiff: asi aby bylo co vyšetřovat a koho špinit. Zatím mám tento dojem.
04.02.2013 (21:44)  
při průjezdu přivolávačkou přece jsem obeznámen s tím, že můžu být na obsazené koleji; to se stalo a vlak plynule zastavil ... takže blbá otázka - proč je to mimořádná událost?
04.02.2013 (19:52)  
Zavolejme Stalina a nebude nám kdo stavět dálnice ani železnice a ani vyrábět zabezpečovací zařízení. Všichni budou viset.

P.S.Vtip.
registrovaný uživatel JOHNZ 
04.02.2013 (19:49)  
Martin Grill: Na to, aké sú tie "bežné" podmienky je presne daná norma (dokonca európska) a predpisy, ktoré stanovuje prevádzkovateľ a odobruje drážny úrad, ktorej zariadenie vyhovuje. V Moravanoch bola táto norma (násobne) prekročená. Kto za to podľa Vás môže?

Jiří Kocourek: Poviem Vám prekvapivú novinku. Zabezpečovacie zariadenie na našej železnici nikdy súpravy nesledovalo. Takže s čím sa to malo uspokojovať?
registrovaný uživatel Koudy 
04.02.2013 (19:36)  
Martin Grill: Co jsou běžné podmínky? Provozní podmínky jsou definovány v TP sjednaných se zákazníkem - a tam je u většiny zavedených KO udána šuntová citlivost 0,1 ohmu. Takže koho pověsíme? KO funguje tak, jak je dáno a požadováno, to je celé.
dopisovatel nebo člen ŽP Martin Grill  mail  
04.02.2013 (19:30)  
Praha hl. n.: Jak je myšleno to, že za celou věc údajně "nikdo" nemůže? Ale může! Minimálně dodavatel zabezpečovacího zařízení, který není schopen garantovat jeho plnou funkčnost za BĚŽNÝCH podmínek - ano, písek na kolejích není ničím nestandardním. Za tohle měl už dávno někdo viset ;o)
  1 ... 5 6 7 8 9      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Bejelentkezés
 
 
  
 
   Regisztráció

© 2001 - 2024 ŽelPage - Felelősök


Info
informacni okenko